کد خبر 1512023
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
دانمارک

وزیر خارجه دانمارک در تماس تلفنی با همتای عراقی، ضمن این ادعا که کشورش اقدامات ضد اسلامی را رد می‌کند، از حادثه اهانت به قرآن در این کشور ابراز انزجار کرد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه دانمارک در تماس تلفنی با همتای عراقی، ضمن این ادعا که کشورش اقدامات ضد اسلامی را رد می‌کند، از حادثه اهانت به قرآن در این کشور ابراز انزجار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق امروز تماسی تلفنی از «لارس موکه راسموسن» همتای دانمارکی خود دریافت کرد. در این تماس، وزیر خارجه عراق گفت، ملت و دولت عراق، حادثه آتش زدن قرآن و اهانت به آن و اهان به پرچم عراق در دانمارک را محکوم و از آن ابراز انزجار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، حسین با بیان اینکه «آزادی بیان نباید به آزادی‌های دیگر خدشه وارد کند و این اقدامات [اهانت به قرآن و پرچم عراق] با کرامت انسانی و حقوق بشر در تضاد است»، از دولت دانمارک خواست تا «مانع تکرار این اقدامات اهانت بار به اسلام و قرآن کریم شود».

طبق این گزارش، وزیر خارجه عراق همچنین بر تمایل مردم و دولت کشورش برای حفظ امنیت و ایمنی مراکز دیپلماتیک در بغداد تأکید کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری عراق، در مقابل وزیر خارجه دانمارک ضمن «ابراز انزجار دولت کشورش از این اقدام» گفته، «دولت دانمارک اینچنین اقدامات ضد اسلامی را بشدت رد میکند و از آن حمایت نمیکند یا از آن چشم پوشی نمیکند؛ اقداماتی که یک شخص در این حادثه به آن اقدام کرده است».

بنا بر این گزارش، وزیر خارجه دانمارک نیز به همتای عراقی اطمینان خاطر داده که دولت کشورش نیز خود را به حمایت از سفارت عراق در کپنهاگن موظف می‌داند.

طی دو سه هفته اخیر، حداقل دو بار در سوئد و دو بار در دانمارک به قرآن کریم و همچنین پرچم عراق توهین شد. بخشی از مردم عراق نیز در روزهای گذشته ضمن تظاهرات در حمایت از قرآن و اسلام، به سوی سفارت سوئد و دانمارک رفتند تا اعتراض خود را نشان دهند.

عراق در پی توهین های اخیر، سفیر سوئد را اخراج کرد و سفیر خود از این کشور را فراخواند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارگر IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    1 0
    باسلام چرا مثل سلمان رشدی مجتهدی پیدا نمیشود که فتوای مرتد بودن بدهد .
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      1 0
      فتوای مرتد برای کسی است که قبلا مسلمان بوده باشد. این قرآن سوزی های اخیر در سوئد و دانمارک توسط مسیحی ها صورت گرفته
  • علی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    1 0
    خدا لعنتتون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس