کد خبر 1511572
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
قطر

وزرای خارجه قطر و آمریکا به صورت تلفنی در خصوص آخرین تحولات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران رایزنی کردند.

به گزارش مشرق، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر به صورت تلفنی با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود در خصوص روابط میان دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

وزرای خارجه قطر و آمریکا در این تماس تلفنی که از سوی محمد بن عبدالرحمن آل ثانی صورت گرفت، در خصوص آخرین تحولات مربوط به جنگ اوکراین و همچنین اوضاع افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

بلینکن و محمد بن عبدالرحمن در خصوص آخرین تحولات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران نیز صحبت کردند.

این تماس تلفنی وزیر خارجه قطر با همتای آمریکایی خود بعد از سفر محمد بن عبدالعزیز الخلیفی وزیر مشاور در امور خارجه قطر به تهران و دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه قطر روز یکشنبه اعلام کرد که وزیر مشاور در امور خارجی دولت قطر در دیدار با وزیر امور خارجه ایران، پیام امیر قطر در دعوت از ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، برای سفر به دوحه را تسلیم وی کرد.

بر اساس این گزارش، الخلیفی در جریان دیدار با امیرعبداللهیان، پیام «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در دعوت از ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برای سفر به دوحه را تسلیم وی کرد.

امیرعبداللهیان که اواخر خرداد ماه سفری به چهار کشور حوزه خلیج فارس داشت در مقصد اول این سفر و در دوحه با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد. امیر قطر در دیدار امیرعبداللهیان با اشاره به جایگاه ویژه ایران برای قطر در منطقه گفت: به دنبال توسعه همه جانبه روابط با ایران هستیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    یعنی آمریکا از برج عاج میاد پایین؟ بعید میدونم. چون هر گونه عقب نشینی در برابر ایران پیام ضعف به کل دنیا و بویژه کشورهای دنباله رو و پادوهای داخل ایران هست و علاوه بر این مورد استفاده رقیب حزبی هم قرار میگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس