نتانیاهو

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن درخواست از نظامیان این رژیم برای دور ماندن از سیاست، مدعی شد هدف از تصویب لایحه جنجالی تغییرات قضایی این بوده است که هیچ حزبی بر قدرت تسلط نداشته باشد!

به گزارش مشرق، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در سخنرانی تلویزیونی به تصویب لایحه جنجالی تغییر نظام قضائی این رژیم واکنش نشان داد و از این اقدام کنست استقبال کرد.

بنیامین نتانیاهو مدعی شد که تصویب یک بند اصلی مربوط به لایحه جنجالی اصلاحات قضائی توسط کنست «یک گام دموکراتیک ضروری برای تقویت توازن بین قوا» بوده است.

وی افزود: این قانون را تصویب کردیم تا دولت منتخب بتواند سیاستی را اجرا کند که در راستای تصمیم اکثریت شهروندان «اسرائیل» باشد. ما می‌خواهیم که دموکراسی در اسرائیل زنده بماند و هیچ حزبی بر قدرت تسلط نداشته باشد.

نتانیاهو با طرح این ادعا که دادگاه‌های رژیم صهیونیستی همچنان مستقل باقی می‌مانند، ابراز امیدواری کرد که ائتلاف حاکم متشکل از احزاب مذهبی و ملی گرا با مخالفان بر سر طرحی برای اصلاحات قضائی بحث برانگیز تا پایان نوامبر آینده به توافق نهایی برسد و او رایزنی‌ها برای تحقق این هدف را آغاز می‌کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنان خود از نظامیان این رژیم خواست از سیاست به دور بوده و به فکر تأمین امنیت «اسرائیل» باشند.

گفتنی است عصر روز گذشته، در شرایطی که مخالفان تصویب قانون اصلاحات قضائی در جلسه رأی‌گیری کنست حاضر نبودند، لایحه «لغو برهان معقولیت» با اکثریت آرا ۶۴ رأی موافق در مقابل صفر رأی مخالف به تصویب نهایی رسید.

تصویب این لایحه اولین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این لایحه، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن ملغی کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس