کد خبر 1511396
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
دیدارهای فشرده نتانیاهو در ساختمان کنست/ انتقادات تند لاپید

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از ورود به ساختمان کنست رژیم صهیونیستی، نشست‌های فشرده‌ای را با برخی وزرا و مقامات امنیتی برگزار کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز دوشنبه گزارش داد که پس از ورود نتانیاهو به کنست، نشستی فوق العاده با حضور وی و یاریو لیوین وزیر دادگستری و بتسلئیل اسموتریج وزیر دارایی کابینه برگزار شده است.

وی سپس، نشستی با هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی برگزار کرده تا آخرین وضعیت ارتش پس از تشدید موج اعتصابات نظامیان را بررسی کند.

در همین حال، یائیر لاپید از رهبران جریان مخالف نتانیاهو در شرایطی که در برابر ساختمان کنست حضور داشت، تاکید کرد: ما به سوی فاجعه در حال حرکت هستیم و نتانیاهو دشمنان اسرائیل را قوی‎‌تر ساخته است.

لاپید تاکید کرد که هر نماینده‎‌ای که به نفع تصویب اصلاحات قضایی رای دهد، در واقع به دشمنان تل آویو کمک کرده است.

وی افزود: ائتلاف حاکم به نخست وزیری نتانیاهو، شرایط را به سمت و سویی سوق می دهد که شاهد فروپاشی ارتش اسرائیل باشیم.

بنی گانتز از دیگر مخالفان سرسخت نتانیاهو و طرح اصلاحات قضایی وی، نیز تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد که ائتلاف حاکم باید دستکم چند روز تصویب اصلاحات قضایی را به تصویب برساند.

وبگاه آمریکایی آکسیوس نیز در گزارشی نوشت: یواف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر لزوم تعدیل برخی بندهای طرح اصلاحات قضایی و یافتن یک راه حل میانه تاکید دارد و این مساله را به نفع ارتش و امنیت اسرائیل ارزیابی می‌کند.

کابینه نتانیاهو در نظر دارد امروز طرح اصلاحات قضایی که شامل کاهش اختیارات دادگاه عالی رژیم صهیونیستی (بالاترین مرجع قضایی در اراضی اشغالی) می شود را در شور دوم و سوم به تصویب برساند، امری که در صورت رای آوردن در کنست موجب تصویب نهایی این طرح جنجالی می شود.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که در صورت تصویب نهایی این طرح، اختیارات دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در نظارت بر تصمیمات کابینه به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته و مسیر برای یکه‌تازی نتانیاهو در اجرای سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه‌اش هموار می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس