کد خبر 1511395
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
تهدید وزرای نتانیاهو به خروج از کابینه نتانیاهو

شماری از وزرای کابینه نتانیاهو، تهدید کرده‌اند در صورت تصویب تعدیل‌های مدنظر مخالفان در ارتباط با طرح اصلاحات قضایی، از ائتلاف حاکم خارج خواهند شد.

به گزارش مشرق، در پی موافقت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طرح گزینه توافقی درباره اصلاحات قضایی، برخی وزرای وی تهدید به خروج از کابینه کردند.

این در حالی است که منابع خبری ساعتی پیش از طرح گزینه توافقی درباره اصلاحات قضایی مدنظر نتانیاهو در کنست رژیم صهیونیستی خبر دادند.در پی اعتراضات گسترده اخیر و رایزنی‌های مقامات سیاسی با نتانیاهو وی از مخالفان خواسته تا تعدیلات مدنظر خود را درباره طرح اصلاحات قضایی ارائه کنند، تا این مساله در کنست به رای گذاشته شود.

براین اساس، پس از رای گیری کنست درباره این طرح که ممکن است رای گیری درباره اصلاحات قضایی نتانیاهو به تعویق بیافتد. همین مساله موجب آن شده که یاریو لیوین وزیر دادگستری، ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی و سیمحا روتمان از شخصیت‌های برجسته عضو ائتلاف نتانیاهو (فردی که به عنوان حامی اصلی طرح اصلاحات قضایی شناخته می‌شود) تهدید کنند که از ائتلاف نتانیاهو خارج خواهند شد، امری که در نهایت به فروپاشی کابینه شکننده نتانیاهو و از دست رفتن اکثریت کنست برای وی منجر می‌شود.

کابینه نتانیاهو در نظر داشت امروز طرح اصلاحات قضایی که شامل کاهش اختیارات دادگاه عالی رژیم صهیونیستی (بالاترین مرجع قضایی در اراضی اشغالی) می شود را در شور دوم و سوم به تصویب برساند، امری که در صورت رای آوردن در کنست موجب تصویب نهایی این طرح جنجالی می شود.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که در صورت تصویب نهایی این طرح، اختیارات دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در نظارت بر تصمیمات کابینه به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته و مسیر برای یکه‌تازی نتانیاهو در اجرای سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه‌اش هموار می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس