تسلیحات آمریکایی در دست باندهای تبهکار و جنایتکار اوکراینی

دفتر بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا گزارش داد، برخی از سلاح هایی که این کشور در اختیار اوکراین قرار می دهد، در نهایت به دست باندهای تبهکار و قاچاقچیان سلاح می رسند.

به گزارش مشرق، شبکه فاکس نیوز نوشت: انتقال محموله‌های تسلیحاتی وزارت دفاع آمریکا به اوکراین با نظارت بسیار اندکی انجام می‌شود و در برخی مواقع به دست باندهای جنایتکار و قاچاقچیان سلاح می‌ افتد.

فاکس نیوز افزود: بر اساس گزارش سازمان دیده بان وزارت دفاع که در اختیار اندیشکده بنیاد هریتج قرار گرفته است، از زمان آغاز تامین تسلیحاتی ارتش اوکراین از سوی آمریکا، باندهای تبهکار فعال در خاک اوکراین به برخی سلاح ها و تجهیزات از جمله نارنجک انداز، مسلسل، تفنگ، جلیقه ضد گلوله و هزاران گلوله مهمات دست یافته اند.

این گزارش ۱۹ صفحه ای که اکتبر گذشته منتشر شده و تنها به درخواست قانون آزادی اطلاعات بنیاد هریتج علنی شده، جزییاتی از رهگیری سلاح های آمریکایی توسطه باندهای تبهکار در اوکراین ارائه می شود.

بر اساس این گزارش، در یکی از این موارد، دستگاه امنیت اوکراین توطئه یکی از باندهای تبهکار را که قصد داشتند به عنوان اعضای سازمان های کمک های بشردوستانه اقدام به توزیع جلیقه های ضد گلوله کنند، خنثی کردند.

در این گزارش همچنین آمده است که گروه تبهکار مذکور به صورت غیرقانونی جلیقه‌های ضد گلوله را به جای توزیع در بین نیروهای اوکراینی به فروش رسانده است. یکی از اعضای این گروه با یک انبار از جلیقه های ضد گلوله به ارزش ۱۷ هزار دلار کشف و شناسایی شده است.

دیده بان وزارت دفاع آمریکا همچنین به مورد دیگری از اقدام دستگاه امنیت اوکراین در اختلال در فعالیت یک باند قاچاقچی سلاح اشاره کرده که در حال فروش سلاح ها و مهمات به سرقت رفته از خطوط مقدم جنگ در جنوب اوکراین بودند.

در این گزارش آمده است: در اواسط ماه اوت ۲۰۲۲ دستگاه امنیت اوکراین گروهی متشکل از اعضای یک گردان داوطلب منحل کرد. این گروه بیش از ۶۰ تفنگ و تقریبا ۱۰۰۰ گلوله مهمات را به سرقت برده و در یک انبار به طور غیرقانونی نگهداری می کردند و به نظر می رسد قصد داشتند آن را در بازار سیاه به فروش برسانند.

فاکس نیوز نوشت: آمریکا از زمان آغاز جنگ اوکراین تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کمک به اوکراین فرستاده است که شامل کمک های نظامی، بشردوستانه و مالی می شود.

با این حال در مواردی نظارت کافی برای اطمینان از این که این سلاح ها به مقاصد درست می رسند وجود نداشته است که در این گزارش ادعا شده به دلیل عدم حضور آمریکا در اوکراین است.

فاکس نیوز نوشت: وزارت دفاع آمریکا به درخواست این شبکه برای پاسخگویی درباره سرنوشت سلاح های آمریکایی در اوکراین پاسخی نداده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    اوکراین همواره بخشی جدانشدنی از روسیه بوده و با دسیسه غرب جدا شد. الان هم هر اقدامی در جهت الحاق تمام خاک اوکراین به روسیه حق تاریخی مسلمش هست. تازه اکتفا کرده به بخشی از آن. درود بر #روسیه
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      0 1
      13:25 احسنت، دقيقأ همینطوره!!
  • یزدان IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 1
    همین الان هم دست تبهکاران و جنایتکاران و نازیهای اوکراینی هست....
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      0 1
      13:26 احسنت، دقيقأ همینطوره!!
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    روسیه باید فقط مناطقی که اعلام استقلال کردند رو جدا کنه، بقیهٔ اوکراینو ول کنه میشه یه باغ وحشی عین لیبی!!! خخخخخخخ
  • عمیر IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    1 0
    مرگ بر روسیه و پوتین
  • یزدان IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 0
    تسلیحات بدون شما فایده ندارد___وظیفه تک تک شما آمریکا گدایان بیوطن به عنوان خادمین کاخ سیاه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان واشنگتون بجنگید که اگر خدای خواسته شکستی برای آمریکای قوم لوط در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس