کد خبر 1511051
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
استقرار ۱۲۰۰ نیروی درمان اضطراری در مسیر پیاده‌روی اربعین

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر به آمادگی لازم برای پوشش پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و از استقرار ۱۲۰۰ نیروی درمان اضطراری در مسیر پیاده‌روی خبر داد.

به گزارش مشرق، پیمان نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان هلال‌احمر اظهارداشت: این مجموعه امروز به توانمندی قابل‌توجهی رسیده و یکی از این جنبه‌های توانمندی هلال‌احمر، مشارکت‌های داوطلبانه است.

وی افزود: این یک سرمایه عظیم است و هلال‌احمر ظرفیتی بالا در حوزه نیروی انسانی داوطلب دارد؛ به شکلی که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار داوطلب شناسنامه‌دار در جمعیت هلال‌احمر فعال شده‌اند.

نامدار ادامه داد: جذب این سرمایه اجتماعی یک افتخار است و می‌توان به بهترین شکل از این ظرفیت بهره گرفت. علاوه بر این جمعیت از متخصصین توانمندی نیز در مأموریت‌های متفاوت استفاده می‌کند.معاون بهداشت، درمان و توانبخشی اضافه کرد: در زلزله افغانستان، ترکیه و سوریه همین متخصصان به بهترین شکل امدادرسانی کرده و توانمندی‌های جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران را نمایان کردند.

وی افزود: روند خدمات‌رسانی ما به مردم بی‌وقفه ادامه دارد و بر همین اساس، حدود ۱۲۰۰ نفر از پرسنل و داوطلبان حوزه بهداشت و درمان اضطراری در عراق مستقر می‌شوند تا به زائران اربعین خدمات ارائه دهند. پوشش مراسم اربعین معطوف به مسیر پیاده‌روی نیست و در داخل کشور و در مرز نیز مستقر خواهیم شد.

نامدار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در کنار داوطلبان، ظرفیت مهم دیگری به نام شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد، گفت: همکاری با دانش‌بنیان‌ها اولویت ماست و امروز در همکاری با سه شرکت دانش‌بنیان در حوزه توانبخشی گام‌های مثبتی برداشته‌ایم و تلاش‌ها در این حوزه بزودی جنبه‌های ملموسی خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس