کد خبر 1510870
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
عربستان

وزارت خارجه عربستان تکرار هتک حرمت مقدسات اسلامی در کشورهای اروپایی را محکوم و خواستار مقابله با آن شد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عربستان شنبه شب در بیانیه‌ای اتخاذ نکردن تدابیر برای جلوگیری از تکرار حوادث هتک حرمت مقدسات اسلامی را محکوم کرد که آخرین آن آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم توسط یک گروه افراطی در دانمارک بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه عربستان این اقدام را به شدت محکوم و خشم خود را نسبت به اقدام نکردن برای جلوگیری از تکرار آن در کشورهای اروپایی اعلام می‌دارد.

این بیانیه می‌افزاید: عربستان چنین اقداماتی که به دنبال نفرت پراکنی بین مذاهب و ادیان است را با شدیدترین لحن محکوم کرده و در عین حال نسبت به تکرار این اقدامات تحریک آمیز علیه احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان هشدار داده که نقض آشکار کلیه قوانین و هنجارهای بین المللی است.

روز جمعه اعضای گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست افراطی «دانسک پاتریوتر» (وطن‌پرست دانمارکی) در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاندند.

روز پنجشنبه نیز سلوان مومیکا یک پناهجوی ۳۷ ساله عراقی ساکن سوئد، تنها چند هفته پس از آتش زدن صفحات کتاب مقدس در خارج از مسجد استکهلم به قرآن کریم اهانت کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ش. AE ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    1 1
    تمام گاوهای شیرده در کنار خلیج همیشه فارس مثل ....میترسن سفیر سوئد رو اخراج کنن تف به شرفی و غیرتی که ندارید بی خاصیت تر از اینها خودشون هستند
  • از شهرستان سراب IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    2 0
    عربستان کافیه نصف واردات خودشو از سوئد کم کنه سوئد به غلط کردن میفته حیف سران عربستان بخار ندارند تف به شرف نداشته تان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس