کد خبر 1510622
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
برزیل دسترسی به سلاح گرم را محدود کرد

رئیس جمهور برزیل با امضای فرمانی، دسترسی به سلاح گرم در این کشور را محدود کرد.

به گزارش مشرق، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل با هدف معکوس کردن روند گسترش مالکیت اسلحه گرم که در دوران ریاست جمهوری ژائر بولسونارو، رئیس جمهور سابق اوج گرفته بود، با امضای حکمی دسترسی به سلاح گرم را در این کشور محدود کرد.

داسیلوا با امضای این حکم، تعداد اسلحه‌هایی که غیرنظامیان قادر به مالکیت آن هستند را از چهار به دو قبضه کاهش داد. همچنین مطابق این قانون، ارائه اسناد موید ضرورت مالکیت اسلحه الزامی بوده و علاوه بر این، تعداد مهماتی که هر فرد به ازای هر اسلحه می‌تواند در اختیار داشته باشد نیز کاهش یافته است.

وی در مراسم امضای این حکم گفت: اینکه شهروند معمولی به عنوان یک تضمین برای محافظت از خودش اسلحه نگه دارد، یک مساله است ولی ما نمی‌توانیم اجازه دهیم انبار اسلحه در دستان مردم باشد.

در دوران بولسونارو، تعداد مالکان اسلحه اوج گرفت، محدودیت‌ها تسهیل شد و خرید سلاح گرم ترویج یافت. هرچند نرخ مالکیت سلاح با افزایش خشونت مسلحانه نسبت مستقیم دارد اما کشور برزیل در چند سال اخیر شاهد افزایش و رشد نرخ جرایم خشونت‌آمیز نبوده است.

مجمع امنیت عمومی برزیل که یک سازمان ردیابی جرم است، گزارشی را منتشر کرد که براساس آن آمار قتل در یک دهه اخیر به پایین‌ترین سطح رسیده است. براساس اعلام ین گروه، پارسال ۴۷ هزار نفر در جریان جرایم خشونت‌آمیز کشته شدند که از سال ۲۰۱۱ در پایین‌ترین سطح بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس