کد خبر 1509734
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
پای صنایع دفاعی ترکیه به مصر هم باز شد

مصر صنایع دفاعی ترکیه را به بزرگترین نمایشگاه دفاعی تاریخ خود دعوت کرد؛ تحلیلگران این را نشانه‌ای از بهبود روابط مصر و ترکیه می‌دانند.

به گزارش مشرق، مصر ترکیه را برای شرکت در بزرگترین نمایشگاه دفاعی تاریخ مصر به این کشور دعوت کرد.

روزنامه «ایجپت ایندیپندنت» روز سه شنبه نوشت، «محمد صلاح الدین مصطفی» وزیر تولیدات نظامی مصر از ترکیه دعوت کره در بزرگترین نمایشگاه دفاعی مصر که قرار است دسامبر برگزار شود، شرکت کند.

تنش‌ها در روابط این دو کشور پس از حمایت هر یک از آنها از دو طرف مخالف در درگیری‌های لیبی شدت گرفت. دولت ترکیه بعدها با اقداماتی نظیر قطع شبکه‌های تلویزیونی معارضان مصر در استانبول گام‌هایی را در جهت عادی‌سازی روابط با این کشور برداشته است.

وزیر تولیدات نظامی مصر پس از دیدار با «صالح متلوشن» کاردار ترکیه گفت: «در این دیدار راه‌هایی برای باز کردن افق‌های جدید برای همکاری مشترک بین شرکت‌های تولید نظامی مصر و ترکیه‌ فراهم شد.»

پای صنایع دفاعی ترکیه به مصر هم باز شد

کاردار ترکیه نیز گفت که این امر باعث تقویت روابط بین دو طرف ورود بهتر به بازارهای عربی و آفریقایی می‌شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اخیرا از «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر برای سفر به آنکارا دعوت کرد.

السیسی و اردوغان پس از سال‌ها تیرگی روابط مصر و ترکیه، سال گذشته در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال به میزبانی قطر، در دوحه و با تلاش «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار کوتاهی داشتند. رئیس‌جمهور مصر پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به او تبریک گفته بود.

صادرات برای صنعت دفاعی ترکیه حیاتی است زیرا منبع درآمدی است که اقتصاد داخلی این کشور را تقویت کرده و به ترکیه کمک می‌کند خود را به عنوان بازیگر جهانی در بخش دفاعی تثبیت کند.

وبگاه «بریکینگ دیفنس» در این زمینه نوشت، پهپاد «بیرقدار» پرمخاطب‌ترین محصول صادراتی ترکیه است . به گفته «کاگلار کورچ» تحلیلگر امور دفاعی و استاد دانشگاه «عبدالله گل»، علاقه خریداران خارجی به تسلیحات ساخت ترکیه از نقطه نظر زمانی برای آنکارا مهم است.تولیدکنندگان دفاعی ترکیه علاوه بر مشتریان معمول در خاورمیانه، آمریکا و اروپا، بازارهای جدید را در آفریقا، آسیای جنوب شرقی و اروپا هدف قرار داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس