کد خبر 1513690
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
خرید پهپادی ۳۰۰ میلیون دلاری اندونزی از ترکیه

وزارت دفاع اندونزی اعلام کرد که با ترکیه برای خرید ۱۲ فروند پهپاد به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار به توافق رسیده است.

به گزارش مشرق، در ادامه تلاش‌های اندونزی برای نوسازی تجهیزات نظامی این کشور، خبرها از توافق جاکارتا با آنکارا در زمینه خرید ۱۲ فروند پهپاد ترکیه‌ای حکایت دارد.

منابع رسانه‌ای از جاکارتا پایتخت اندونزی خبر دادند که وزارت دفاع این کشور روز سه شنبه (امروز) از توافق با ترکیه برای خرید ۱۲ فروند پهپاد جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اندونزی در ادامه تلاش‌ها برای نوسازی تجهیزات نظامی قدیمی خود ۱۲ پهپاد جدید از ترکیه به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار خریداری می‌کند.

توافق جاکارتا و اندونزی برای خرید پهپاد در شرایطی انجام شد که «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهور اندونزی جولای (ماه گذشته میلادی) به اعضای دولت خود درباره افزایش هزینه‌های نهادهای امنیتی و تاثیرات منفی آن بر بودجه هشدار داده بود.

«پرابووو سوبیانتو» وزیر دفاع اندونزی در ماه ژانویه سال جاری توافقی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار برای خرید ۱۲ فروند جنگنده ۲۰۰۰-۵ به امضا رساند؛ توافقی که بلافاصله انتقاداتی را درباره قدیمی بودن این جنگنده‌ها به دنبال داشت.

اندونزی در ماه فوریه امسال، توافق برای خرید ۴۲ فروند جنگنده فرانسوی «رافال» به ارزش ۸.۱ میلیارد دلار به امضا رساند و قرار است طی چند سال آینده این قرارداد اجرایی شود.

طبق داده‌های رسمی در اندونزی، وزارت دفاع این کشور با در اختیار گرفتن ۳۸.۸ میلیارد دلار از مجموع کل بودجه، بیشترین میزان بودجه تخصیص یافته از کل بودجه را به خود اختصاص داده است.

بنا بر اعلام وزارت دفاع اندونزی، توافق با ترکیه در زمینه خرید پهپاد در ماه فوریه نهایی شده بود و قرار است طی ۳۲ ماه بعد از امضا، به صورت کامل اجرایی شود.

ترکیه طی سال‌های اخیر در حال بازاریابی برای فروش پهپادهای ساخت خود از قبیل پهپاد «بیرقدار» به دیگر کشورها است. اواخر خرداد ماه بود که وزارت دفاع کویت اعلام کرد که در قراردادی به ارزش ۳۶۷ میلیون دلار از ترکیه پهپاد بیرقدار خریداری کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 19
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    11 5
    احسنت تورکیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس