حمایت پلیس سوئد از سوزاندن قرآن در حالی است که سوئد خود را مهد آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر معرفی می‌کند. اما واقعیت‌ها بیان‌گر موضوعات دیگری هستند.

به گزارش مشرق، «سلوان مومیکا» مهاجر عراقی روز هشتم تیر مقابل مسجد اصلی پایتخت سوئد یک نسخه از کتاب مقدس قرآن را سوزاند. این هتاکی در اروپا و بالاخص سوئد مسبوق به سابقه است. «راسموس پالودان» سیاستمدار سوئدی نیز روز یکم بهمن ۱۴۰۱ یک نسخه از قرآن را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم سوزاند. این اقدامات با حمایت پلیس و دولت سوئد انجام شد. دبیرکل ناتودر این باره مدعی شد که سوزاندن قرآن کریم «آزادی بیان» است و خلاف قوانین در سوئد نیست.

سوئد خود را مدافع «آزادی بیان» و «حقوق بشر» معرفی‌کند اما واقعیت هایی نسبت به این کشور وجود دارد که روایت دولت سوئد را خدشه دار می‌کند.

سوئد؛ از نخست وزیر حامی همجنس‌بازی تا قرآن‌سوزی+ فیلم و عکس
حضور نخست وزیر سوئد در رژه همجنسبازان در سال ۲۰۱۸

سوئد؛ از نخست وزیر حامی همجنس‌بازی تا قرآن‌سوزی+ فیلم و عکس
حضور نخست وزیر سوئد در رژه همجنسبازان در سال ۲۰۱۸


زندانی کردن و شکنجه غیرقانونی شهروند ایرانی

یکی از مواردی که چهره حقوق بشری سوئد را خدشه دار می‌کند ماجرای دستگیری حمید نوری است. «حمید نوری» شهروند ایرانی و کارمند سابق قوه قضاییه در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ۱۳۹۸) به سوئد رفت و در بدو ورود به این کشور از سوی نیروهای امنیتی این کشور به صورت غیرقانونی بازداشت شد. مجید نوری فرزند او در هزارمین روز اسارت پدرش نوشته بود:«افتخار میکنم به پدرم، به کسی که ۱۰۰۰ روز در انفرادی است، انواع و اقسام شکنجه‌ها در موردش در حال اجراست، ملاقات و تماس قطع ، ولی به خانواده می‌گوید نباید ناراحت باشید و خدا را شکر کنید که خانواده ما برای دفاع از انقلاب انتخاب شده است، قطعا فهمیدن این موارد برای خیلی ها محال است...» حمید نوری هم اکنون حدود ۱۳۵۰ روز از اسارت غیرقانونی اش در زندان سوئد می‌گذرد.

دختر حمید نوری نیز درباره برخوردهای صورت گرفته با پدرش شدن پدرش توسط دولت سوئد گفت:« اگر بخواهم از موارد نقض حقوق بشر بگویم اینقدر موارد متعدد است که نمی‌دانم از کجا باید بگویم.»!

اظهارات دختر و همسر حمید نوری

سوئد حیات خلوت منافقین

همکاری دولت سوئد با گروهک تروریستی منافقین کاملا آشکار است. کاظم غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه، گفته است:«دستگیری نوری حاکی از یک تله‌گذاری و تبانی بین نظام قضایی سوئد و گروهک تروریستی منافقین است؛ به‌گونه‌ای که ۲ نفر از اعضای این گروهک گزارشی را حاوی ادعاها و اتهامات واهی علیه نوری در آبان ۱۳۹۸از طریق یک دفتر حقوقی در انگلیس به مقامات سوئدی ارائه می‌کنند و همزمان به بهانه حل و فصل اختلاف خانوادگی دخترخوانده نوری، وی را به سوئد می‌کشانند.دادستان سوئدی بدون انجام تحقیقات جامع، از دادگاه درخواست حکم دستگیری و بازداشت نوری را اعلام می‌کند. درحالی‌که مبنای این درخواست صرفا اظهارات و خاطرات واهی چند تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین بوده است.»

حضور منافقین در سوئد و اعتراف به ترور۱۷۰۰۰ نفر از مردم ایران (در صحبت با فرزندان نوری)

زن کشی و قربانیان ایرانی در سوئد

سوئد مدعی حقوق بشر است اما امسال و سال گذشته دو نفر از مهاجران زن ایرانی به نام سمیه نوری زاده و غزال مالجو به دست همسران سوئدی خود به قتل رسیدند.یکی از این قتل ها (قتل سمیه نوری زاد) در حضور کودک ۶ ماهه و مقابل چشمان او صورت گرفته است. طبق آمار سالیانه ۲۵ تا ۳۰ زن در سوئد به قتل می‌رسند و سالیانه حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار زن و دختر مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

سوئد؛ از نخست وزیر حامی همجنس‌بازی تا قرآن‌سوزی+ فیلم و عکس
پست های انتشار یافته و بازنشر شده توسط قاتل سوئدی غزال مالجو

سوئد؛ از نخست وزیر حامی همجنس‌بازی تا قرآن‌سوزی+ فیلم و عکس
آمار سالانه قتل زنان در سوئد[۱]

سوئد؛ از نخست وزیر حامی همجنس‌بازی تا قرآن‌سوزی+ فیلم و عکس
آمار سوء استفاده کردن از زنان و دختران در سوئد[۲]


کودک ربایی دولتی در سوئد

براساس اعلام سایت تلویزیون ملی سوئد، اس تی وی، طی ۵ سال گذشته دستکم ۹۱۶ کودک از این کشور خارج شده اند؛ اگرچه دولت سوئد مدعی وجود دلایل قانونی برای این اقدام است، اما این اقدام به شکل فزاینده در رابطه با موضوع حضانت کودکان در حال وقوع است. طبق اظهارات یک وکیل سوئدی ارقام به احتمال زیاد بسیار بالاتر است. در حال حاضر در سوئد هیچ آمار ملی در مورد کودکان ربوده شده یا به اجبار به خارج از کشور منتقل شده وجود ندارد. دولت سوئد در مواردی حتی اقدام به جداسازی نوزادان از خانواده‌ها بلافاصله پس از تولد می‌کند؛ به این معنا که مادر و پدر مهاجر حتی چهره نوزاد خود را نیز نمی‌بینند.[۳]

سوئد؛ از نخست وزیر حامی همجنس‌بازی تا قرآن‌سوزی+ فیلم و عکس
پوستری از کمپین مسلمانان سوئد درباره کودک ربایی توسط دولت این کشور

دولت سوئد صاحب فرزندان مردم است

دریکی از برنامه های شبکه ۲ (برنامه سند باد) که به معرفی کشور های مختلف دنیا با حضور افرادی مقیم آنجا می‌پردازد، با حضور یک خانواده مقیم سوئد در باره این کشور گفت‌وگو شد. این فیلم بخشی از این گفت‌وگو در خصوص کشور سوئد است. مادر ایرانی مقیم سوئد در این برنامه درباره دخالت های دولت سوئد درباره تربیت فرزندان می‌گوید: ما صاحب فرزندانمان نیستیم و صرفا آنها را آماده ورود به جامعه می‌کنیم.

بخشی از برنامه سندباد در خصوص کشور سوئد

جنایت سوئدی ها علیه بیماران پروانه‌ای ایران

سوئد خود را مدعی حقوق بشر معرفی می‌کند اما با این حال به عنوان تنها تولید کننده پانسمان بیماران پروانه‌ای از فروش این پانسمان ها به ایران امتناع می‌کند. احمد معصومی‌فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در استکهلم دوشنبه ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱ در توئیتی نوشته بود:«شرکت سوئدی تولید کننده ملزومات پزشکی همچنان به بهانه تحریم ظالمانه آمریکا از فروش پانسمان برای کودکان پروانه‌ای (ای.بی) ایران امتناع می‌کند. این فرشتگان معصوم هر روز در مقابل چشم مدعیان حقوق بشر زجر می‌کشند و پر پر می‌شوند. آیا این نقض فاحش حقوق کودک و جنایت علیه بشریت نیست؟»

سوئد؛ از نخست وزیر حامی همجنس‌بازی تا قرآن‌سوزی+ فیلم و عکس
تویییت سفیر ایران در سوئد درباره جنایت سوئدی ها علیه بیماران پروانه‌ای


موساد پشت پرده قرآن سوزی؟

وزارت اطلاعات در باره فرد هتاک به قرآن گفته است:«جنایت اخیر هتاکی به قرآن که در کشور سوئد و با حمایت تشویق‌آمیز پلیس آن کشور صورت گرفت، ابعادی فراتر از موارد مشابه پیشین داشت... . بر مبنای اطلاعات موثق به دست آمده، «سلوان مومیکا» فرد هتاک به ساحت قرآن کریم، متولد سال ۱۹۸۶ در عراق بوده و در سال ۲۰۱۹ به استخدام سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی درآمده است. او که در منطقه‌ی محل اقامت پیشین خود در عراق به بدنامی اشتهار داشت، همان بدنامی و سوابق سوء خود را به‌عنوان کارنامه‌ی مطلوب صهیونیست‌ها ارائه می‌کند و مورد قبول و استقبال آن‌ها قرار می‌گیرد. نام‌برده پس از آن، نقش عمده‌ای در جاسوسی از جریان مقاومت و پیشبرد پروژه‌ تجزیه‌ی عراق ایفا می‌نماید. » آیا این امر نشان دهنده وجود دست‌های پنهانی برای وقوع این اتفاقات است؟

[۱]-https://www.statista.com/statistics/۵۳۳۹۶۱/sweden-number-of-homicides-by-gender/

[۲]-https://www.statista.com/statistics/۱۱۷۷۳۴۵/number-of-reported-abuse-cases-in-sweden-by-victim/

[۳]-mizanonline.ir/fa/news/۴۷۰۰۴۵۸

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس