سوئد

به دنبال افزایش حملاتِ خشونت بارِ باندهای جنایی در سوئد، نخست وزیر این کشور از نیروهای مسلح درخواست کمک کرد.

به گزارش مشرق، به دنبال درگیریهای خشونت بار باندهای خلافکار در سوئد و افزایش حملات این باندها در سراسر این کشور که به کشته شدن بیش از ۱۱ نفر در یک ماه اخیر منجر شده است، نخست وزیر سوئد اعلام کرد که قصد دارد با فرمانده نیروهای مسلح و کمیسیونر پلیس نشستی در زمینه چگونگی مقابله با موج حملات خشونت بار این باندها برگزار کند.

براساس گزارش الجزیره، «اولف کریسترسن» می‌گوید که قرار است امروز جمعه با فرمانده عالی نیروهای مسلح و کمیسیونر ملی پلیس درباره اینکه نیروهای نظامی چگونه می‌توانند به آنها در مقابله با باندهای جنایی کمک کنند رایزنی کند.

طبق این گزارش، کریسترسن در یک سخنرانی در تلویزیون ملی این کشور در این زمینه گفت: «سوئد پیش از این هرگز چنین شرایطی را شاهد نبوده است. هیچ کشور اروپایی دیگر هم چیزی مثل این را به خود ندیده است.» روز چهارشنبه در دو تیراندازی جداگانه در استکهلم دو نفر کشته شدند و یک زن نیز روز اوایل پنج شنبه بر اثر انفجار یک بمب در خانه‌ای در اوپسالا کشته شده است.

کریسترسن افزود: «این یک زمان دشوار برای سوئد است. یک زن ۲۰ ساله می‌خواست در یک شب کاملا عادی بخوابد اما هرگز از خواب بیدار نشد. ما باندهای جنایتکار را شکار میکنیم و آنها را شکست خواهیم داد.»

پلیس سوئد تخمین زده است که حدود ۳۰۰۰۰ نفر در این کشور به طور مستقیم با جنایات باندی درگیر هستند یا با آنها ارتباط دارند.

خشونت همچنین از مناطق اصلی شهری به شهرهای کوچکتر که قبلاً جرایم خشونت آمیز در آنها نادر بود، گسترش یافته است.

سوئد با جمعیت ۱۰ میلیون نفری خود اکنون در کنار کرواسی بالاترین میزان قتل با اسلحه را در اروپا دارد؛ این کشور در سال گذشته رکورد ۳۹۱ تیراندازی و ۶۳ مرگ بر اثر تیراندازی را ثبت کرد.

سوئد مدت‌هاست که با افزایش خشونت‌های مسلحانه مرتبط با باندها و گروههای سازمان‌یافته فعال در سراسر کشور، مواجه شده است و با آن دست و پنجه نرم می‌کند. مناطق حاشیه‌ای شهرهای سوئد به ویژه حاشیه استکهلم، پایتخت این کشور به عنوان مکان‌های زندگی آسیب پذیرترین افراد به منابع تامین نیرو برای باندهای جنایتکار تبدیل شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    2 4
    بیشتر مهاجرین هستند ...همین قصه در ایران هم در حال رخ دادن هست.با این جریان افزایش اتباع در مدت کوتاه چندساله ما با بحران بدتر و شدیدتری مواجه میشیم.
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    1 0
    وقتی افغانی و عراقی و پاکستانی و اتباع آمریکای جنوبی رو پذیرش میکردن باید به فکر این روزها هم می‌بودن ,کافیه به یه افغانی بگی نه بعدش رفتی اون دنیا 😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس