مقابله پدافند هوایی سوریه با تجاوز امشب صهیونیست‌ها به حومه دمشق

سامانه‌های پدافند هوایی سوریه تهاجم هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق را دفع کردند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از مقابله پدافند هوایی این کشور با تهاجم هوایی رژیم صهیونیستی در حومه دمشق خبر داد.

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) در تهاجم هوایی به خاک سوریه‏ با چند موشک برخی مناطق در حومه دمشق را هدف قرار داد که با واکنش پدافندی ارتش سوریه مواجه شده است.

یک منبع نظامی سوری هم تاکید کرد که جنگنده‌های صهیونیستی از سمت اراضی اشغالی اهدافی را در حومه دمشق مورد حمله قرار دادند که بخش عمده موشک‌های شلیک شده ساقط شده است.

المیادین نیز گزارش داد رژیم صهیونیستی مناطقی در حومه دمشق و جاده‌های منتهی به فرودگاه بین‌المللی پایتخت سوریه را هدف قرار داده است.

یک منبع نظامی وزارت دفاع سوریه در واکنش به تجاوز موشکی شبانه رژیم صهیونیستی به حومه دمشق اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از سمت بلندی‌های جولان اشغالی مناطقی از حومه دمشق را مورد هدف قرار دادند که با مقابله پدافند نیروی هوایی ارتش اکثر موشک‌ها در آسمان حومه دمشق رهگیری و دفع شدند.

به گزارش این مقام ارشد سوری، در جریان تجاوز امشب موشکی صهیونیست‌ها دو نظامی مجروح شدند و این حملات تنها خسارات مادی بر جای گذاشت.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با نقض حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت فلسطین اشغالی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

گفتنی است رژیم صهیونیستی در شرایطی با نقض موازین بین‌المللی به حاکمیت سرزمینی نظام سوریه تجاوز موشکی می‌کند که ناآرامی و اعتراضات به سیاست‌های داخلی کابینه این رژیم تشدید یافته و با اوج گرفتن بحران در اراضی اشغالی، ۱۶۱ افسر ذخیره نیروی هوایی در اعتراض به بحران قضائی نخست وزیر این رژیم و اوج گیری سرکوب‌ها از خدمت نظامی سرباز زده‌اند.

به گواه محافل امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی، موج اعتراضات و سرپیچی‌های اخیر در میان نیروهای ذخیره ارتش، بزرگ‌ترین و دشوارترین دور از تنش‌ها و اعتراضات بی‌سابقه در میان صفوف افسران ذخیره به شمار می‌رود و رژیم صهیونیستی هر از گاهی با حملات موشکی کور به اهدافی در سوریه اینگونه وانمود می‌نمایاند که نیروی هوایی این رژیم کماکان فعال و آماده است.!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس