کد خبر 1509658
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

به گزارش مشرق، صابر گل‌عنبری پژوهشگر، مترجم، روزنامه‌نگار و کارشناس روابط بین‌الملل در کانال تلگرامی خود با اشاره به سفر اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به عربستان و هدیه‌ای که بن سلمان داد، نوشت:

اردوغان در سفر به عربستان خودروی ملی و برقی "توگ" را به بن سلمان هدیه داد و او هم رئیس جمهور ترکیه را با همان خودرو تا محل اقامتش رساند. این هدیه و سواری بهترین تبلیغ ممکن برای این خودروی ساخت ترکیه است.

اردوغان احتمالا با علم به برنامه کلان عربستان برای واردات و تولید خودروهای برقی دست به این کار زده است که واردات این خودروی ترک را نیز در دستور کار سعودی‌ها قرار دهد. عربستان که اخیرا در جریان سفر رئیس جمهور چین قراردادی 5.6 میلیاردی با شرکتی چینی برای احداث کارخانه تولید مشترک خودروی برقی امضا کرد، هدف تولید 300 هزار خودروی برقی در سال را دنبال می‌کند و بر اساس چشم انداز 2030 در نظر دارد که 30 درصد خودروهای ریاض تا این سال برقی باشند.

اما ترکیه که تقریبا همزمان با ایران تولید خودرو را در دهه شصت میلادی گذشته شروع کرد، امروز جزو چهارده خودرو ساز بزرگ جهان و این صنعت یکی از پایه‌های مهم اقتصاد ترکیه است که سال گذشته 31 میلیارد دلار به نزدیک 200 کشور و منطقه خودمختاری صادرات خودرو داشته است. اروپا با 20 میلیارد دلار بزرگ‌ترین مشتری خودروهای ترکیه است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 28
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    0 0
    با وجود اینکه دل خوشی نداریم ولی بهش و سیاستش احسنت میگم یه ماشین ساختن بعد اینکه سالها قطعات تویوتا و فیات میزدن که قابلیت صادرات داره اینجا فعلا یه ۲۰۷ پنج تا بچه زائیده و درگیر اینن مفت خورها قیمت لگن چینی رو قبول میکنن یا نه
  • م IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    0 0
    احسنت بر این کشور مسلمان که دارای تکنولوژیست و روز به روز در حال پیشرفت ؛ به امید پیشرفت تمام کشورهای اسلامی
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    3 37
    به به خیلی عالی آرزوی موفقیت برای آقای شاهزاده محمد بن سلمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس