کد خبر 1509579
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
اوکراین: وضعیت درگیری در شرق "پیچیده" است

کی‌یف در ادامه ضدحملات خود علیه روسیه، امروز (سه‌شنبه) از وضعیت "پیچیده" جنگ در شرق اوکراین خبر داد و مدعی دستیابی به موفقیت‌ در بخش‌هایی از جنوب این کشور شد.

به گزارش مشرق، ژنرال الکساندر سیرسکی فرمانده نیروی زمینی اوکراین در تلگرام نوشت: اوضاع در شرق "پیچیده" اما تحت کنترل است.

وی مدعی شد که روسیه نیروهای خود را به سمت شهر کوپیانسک در منطقه شمال شرقی خارکیف متمرکز کرده است، اما نیروهای اوکراینی آنها را عقب نگه می‌دارند.

هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین روز گذشته ادعا کرد: از زمانی که کی‌یف ضدحمله خود را در اوایل ژوئن (خرداد) به کمک سلاح‌های تامین توسط متحدان غربی آغاز کرد، بیش از ۲۱۰ کیلومتر مربع (۸۱ مایل مربع) از خاک (اوکراین) را پس گرفته است.

خبرگزاری رویترز نوشت: با این حال روسیه از زمان آغاز حمله خود [به اوکراین] در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، همچنان مناطق وسیعی از خاک [اوکراین] را در اختیار دارد و نیروهای اوکراینی با مواضع به شدت دفاعی و میادین مین مواجه شده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که ضد حمله [اوکراین] "ناموفق بوده" و مسکو همچنین حملات هوایی مکرری را در سراسر اوکراین انجام می‌دهد. اوکراین از ماه گذشته ضدحمله خود علیه روسیه را برای بازپس‌گیری مناطق تصرف شده آغاز کرده است. کی‌یف ادعا می‌کند پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در جنگ با روسیه کسب کرده است ولی طرف روسی این اعتقاد را رد می کند. مقامات اوکراینی بارها به تشدید فعالیت‌های نظامی روسیه در نزدیکی شهر کوپیانسک و شهر لیمان در شمال شرق اشاره کرده اند.

بر اساس این گزارش، اوکراین اوایل سال گذشته هر دو شهر مذکور را بازپس گرفت.

روز گذشته، سخنگوی ارتش اوکراین در شرق اعلام کرد که ارتش روسیه بیش از یکصد هزار سرباز و ۹۰۰ تانک را در این منطقه جمع آوری کرده است. سیرسکی فرمانده نیروی زمینی اوکراین افزود که نیروهای روسی به دنبال این ذخایر در شهر باخموت در شرق اوکراین هستند تا از پیشروی نیروهای اوکراینی جلوگیری کنند.

آندری کووالیوف سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که نیروهای اوکراینی به عملیات خود در جنوب و شمال باخموت -شهری که در ماه مه (اردیبهشت/خرداد) به تصرف نیروهای روسیه درآمد- ادامه دادند.

وی اظهار داشت: «دشمن مقاومت سختی می‌کند و نبردهای سنگینی در جریان است». معاون وزیر دفاع اوکراین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که وضعیت در جنوب باثبات اما به نفع اوکراین است.

صبح امروز نیز رویترز به نقل از مقام‌های نیروی هوایی اوکراین، از حملات هوایی روسیه به مناطقی در جنوب و شرق این کشور خبر داد. از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حملات گسترده پهپادی جدید اوکراین به کریمه را خنثی کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    9 15
    پس وظیفه تک تک شما روسگرایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    0 2
    پس وظیفه تک تک شما روسگرایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    5 3
    اوکراین : اوضاع پیچیده است ولی تخت کنترله / ترجمه : دارم میمیرم ولی..... ؛)) /
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    0 0
    پیجیده تر بادا___وظیفه تک تک شما آمریکا گدایان بیوطن به عنوان خادمین کاخ سیاه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان واشنگتون بجنگید که اگر خدای خواسته شکستی برای آمریکای قوم لوط در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    0 0
    مرگ بر ارتش و حزب نازی اوکراین. پس وظیفه تک تک شما آمریکا پرستان وطنی به عنوان خادمین کاخ سفید جانفشانی در راه ارباب بایدن و سگ نجسش زلنسکی است در نبود ارتش مردمی اوکراین به جبهه های جنگ اروپای شرقی بشتابید و به عنوان مدافعان کیف بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای اوکراین در این معرکه حاصل شود هیمنه ناتو برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد.
  • مجتبی US ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    0 0
    ان شاء الله دشمنان خدا و ادیان مقدس او نابود شود تا لکه ظلم از مردم مظلوم جهان برداشته شود خدایا تو حق را به مردم نشان می‌دهی و باطل را رسوا میکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس