کد خبر 1509524
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
برزیل: با ارسال سلاح به روسیه و اوکراین مخالفیم

«مائورو ویرا» وزیر خارجه برزیل ضمن ابراز خوشبینی درباره تحقق نهایی صلح بین روسیه و اوکراین اعلام کرد، برازیلیا با ارسال سلاح به هر یک از طرفین درگیر مخالف است.

به گزارش مشرق، در شرایطی که فشارهای آمریکا به کشورهای مختلف برای پیوستن به کارزار فشارهای بی سابقه و منزوی کردن روسیه ادامه دارد، وزیر خارجه برزیل بر ادامه تلاش این کشور برای پایان جنگ اوکراین تاکید کرد.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» روز دوشنبه (دیروز) مصاحبه‌ای با «مائورو ویرا» وزیر خارجه برزیل ترتیب داده و موضع این کشور آمریکای لاتین را درباره جنگ اوکراین جویا شد.

به گزارش راشاتودی، این مقام ارشد برزیلی ضمن تاکید بر تداوم تلاش‌ «لولا ایناسیو داسیلوا» رئیس‌جمهور کشورش برای حصول صلح میان روسیه و اوکراین، بار دیگر مخالفت برزیل با ارسال سلاح در این جنگ را تکرار کرد.

به گفته ویرا، برزیل با تحویل سلاح به هر یک از طرفین جنگ اوکراین و روسیه مخالف است. این دیپلمات برزیلی همچنین پیش‌بینی کرد که صلح در نهایت با کمک کشورهایی مانند برزیل و کشورهای آفریقایی محقق خواهد شد.

وزیر خارجه برزیل با اشاره به تلاش‌های رئیس‌جمهور کشورش برای حصول صلح بین روسیه و اوکراین، تصریح کرد که «چندین کشور آماده پیوستن (به تلاش‌های داسیلوا برای پایان جنگ) هستند».

وی با تاکید به پیشنهاد اخیر گروهی از کشورهای آفریقایی برای پایان دادن به جنگ اوکراین، افزود: «این کار (صلح بین روسیه و اوکراین) زمان خواهد برد اما دقیقا به همین خاطر این موضوع به صلحی منجر خواهد شد که ما در تلاش برای آن هستیم».

لولا داسیلوا رئیس‌جمهور برزیل در جریان سفر ماه گذشته به ایتالیا اعلام کرده بود که روسیه و اوکراین باید برای پایان دادن به جنگ، امتیازاتی بدهند. او تصریح کرد: «هر دو طرف باید چیزی بدهند. فقط روس‌ها و اوکراینی‌ها می‌دانند که آنها برای صلح به چه چیزی نیاز دارند».

داسیلوا که پیش از این پیشنهاد میانجیگری برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین را داده بود، در سفر به ایتالیا ظرفیت اتحادیه اروپا برای میانجیگری را زیر سوال برده چرا که به گفته او، اتحادیه اروپا عملا در جنگ به نفع اوکراین مشارکت داشته است.

رئیس‌جمهور برزیل هند، مکزیک و کشورهای آفریقایی را به عنوان میانجیگران احتمالی و بی‌طرف خواند که می‌توانند برای صلح میان روسیه و اوکراین میانجیگری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    5 1
    اوکراین احتیاجی به سلاح از برزیل نداره****پس وظیفه تک تک شما روسگرایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    1 0
    وظیفه تک تک شما آمریکا گدایان بیوطن به عنوان خادمین کاخ سیاه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان واشنگتون بجنگید که اگر خدای خواسته شکستی برای آمریکای قوم لوط در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس