اروپا، چین و ترکیه بازنده شکست توافق غلات روسیه و اوکراین

منابع آگاه می‌گویند: اتحادیه اروپا، چین و ترکیه بازندگان اصلی عدم تمدید توافق صادرات غلات بین روسیه و اوکراین هستند.

‌به گزارش مشرق، یک منبع آگاه در نهاد تجارت بین‌المللی کشاورزی ترکیه گفت که اتحادیه اروپا، چین و ترکیه بیشترین تأثیر منفی از عدم تمدید توافق صادرات غلات اوکراین با روسیه را خواهند دید.

این منبع آگاه گفت: در صورتی که توافق صادرات غلات بین اوکراین و روسیه به‌طور کامل و واقعا لغو شود، ما شاهد افزایش قابل توجه قیمت غلات در بازار جهانی خواهیم بود، اما کشورهای عضو اتحادیه اروپا به خصوص آلمان در کنار چین و ترکیه بیشترین ضرر را خواهند کرد. دلیل آن هم این است که کشورهای مذکور بیشتر غلات صادراتی در قالب این توافق را خریداری می‌کردند.

این مقام ترک می‌گوید: ممکن است شاهد افزایش قابل توجه قیمت غلات در بازار جهانی باشیم.

اروپا، چین و ترکیه بازنده شکست توافق غلات روسیه و اوکراین

وی معتقد است که این یک مشکل بزرگ است و توقف جریان در کریدورهای انتقال غلات به یک مشکل بزرگ برای اوکراین هم تبدیل خواهد شد؛ چراکه این کشور نیاز دارد محصولاتش را صادر کند.

البته درحالی‌که قرار بود بخشی از غلات صادراتی در قالب توافق مذکور به کشورهای فقیر آفریقایی انتقال یابد، این منبع آگاه ادامه داد که این اتفاق رخ نداده است.

توافق صادرات غلات بین روسیه و اوکراین با وساطت سازمان ملل و ترکیه در جولای سال گذشته و به مدت ۱۲۰ روز امضا شد و تاکنون سه بار تمدید شده است، اما روز گذشته تلاش‌ها برای تمدید دوباره آن با شکست مواجه شد و روسیه اعلام کرد به خاطر عدم عمل به تعهدات در قبال این کشور از سوی طرف‌های حاضر در توافق، موافق تمدید آن نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    1 3
    روسیه هوای چین رو داره ضرر نخواهد کرد همونطور که چین هم. و باید هم همینطور باشه.
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
      5 2
      پس وظیفه تک تک شما روسگرایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس