کد خبر 1509510
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
ذخیره آب سدهای کشور به ۵۸ درصد رسید

متوسط میزان پرشدگی سدهای کشور (آب موجود) که تا سیزدهم خردادماه امسال ۶۵ درصد بود، با گذشت ۱۰ ماه از سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه ۱۴۰۱ تا کنون) به ۵۸ درصد کاهش یافت.

به گزارش مشرق، گزارش اخیر مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو نشان از کاهش چشمگیر بارش‌ها در کشور دارد به‌گونه‌ای که هفته آینده از مجموع ۶ حوضه آبریز اصلی دو حوضه بدون بارش است و ۱۹ حوضه آبریز درجه د و نیز بارش نخواهند داشت.

اکنون و بر اساس گزارش تازه مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور درصد پرشدگی سدهای کشور در حالی با کاهش ۷ درصدی همراه شده که میزان تقاضای آب به گفته «علی‌اکبر محرابیان» روزبه‌روز در حال افزایش است.

بر اساس گزارش تازه مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۲۴ تیر در حالی به رقم ۲۸ میلیارد و ۶۸۰ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان دردهم تیر ۳۰ میلیارد و ۱۱۰ میلیون مترمکعب بود.

سال گذشته در همین بازه زمانی حجم آب موجود در سدهای کشور ۲۵ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب بود که رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

حجم آب ورودی به سدهای کشور هم از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۲۴ تیر ۳۶ میلیارد و ۵۳۰ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که رقم آن ۲۸ میلیارد و ۵۲۰ میلیون مترمکعب بوده رشد ۲۸ درصدی یافته است.

حجم خروجی آب از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۴ تیر ۲۶ میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب گزارش شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رقم ۲۳ میلیارد و ۷۳۰ میلیون مترمکعب ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

روزهای اخیر وزیر نیرو گفت: سرانه آب کشور که زمانی سه هزار و ۶۰۰ مترمکعب به‌ازای هر فرد بود، اکنون به کمتر از یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب کاهش‌یافته است، درحالی‌که تقاضای آب روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    0 1
    هرچی آب پشت سدها هست رهامیکنین برای کشت هندوانه وبعد ازمردم میخواین آب نخورن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس