افت ۵ درصدی حجم آب سدهای کشور در یک ماه

با توجه به افزایش دمای هوا و نیاز بیشتر به مصرف، آب موجود در سدهای کشور تا روز گذشته (۱۷ تیر ماه) با کاهش ۵ درصدی به ۶۰ درصد رسید.

به گزارش مشرق، روزهای گرم تابستان نیاز مصرف آب را در اکثر مناطق کشور افزایش داده و همین امر سبب هشدار افزایش مصرف برای بیشتر این مناطق شده است.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران روز گذشته نسبت به افزایش بی‌رویه مصرف آب در این کلان‌شهر هشدار داد و از مردم درخواست کرد تا در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

گزارش جدید مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور هم بیانگر کاهش حجم آب موجود در سدهای کشور است.

بر اساس این گزارش از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه ۱۴۰۱) تا روز ۱۷ تیر ماه حجم آب موجود در سدهای کشور به رقم ۲۹ میلیارد و ۴۶۰ میلیون مترمکعب رسیده است. این رقم تا روز دهم تیر ماه ۳۰ میلیارد و ۱۱۰ میلیون مترمکعب بود که نشان از کاهش حجم آب سدها دارد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در مدت مشابه سال گذشته که ۲۴ میلیارد و ۵۲۰ میلیون مترمکعب بوده از رشد ۲۰ درصدی برخوردار شده است.

حجم آب ورودی به سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۱۷ تیرماه در حالی به رقم ۳۶ میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعب رسیده که سال گذشته ۲۸ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب بوده و رشد ۲۹ درصدی دارد.

میزان آب خروجی از سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۱۷ تیرماه به رقم ۲۵ میلیارد و ۸۱۰ میلیون مترمکعب رسید.

این میزان سال گذشته در همین بازه زمانی ۲۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعب بوده که رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس