
محققان دانشگاه تسوكو ژاپن براي ياد دادن لغات ساده زبان انگليسي به 19 كودك چهار تا هشت ساله از يك ربات شبه انساني به نام «نائو» استفاده كردند.
ربات معلم براي ياد دادن لغات ساده اي مانند دايره، مربع و قلب اقدام به ترسيم اشكال آنها مي كرد؛ اما نكته جالب توجه اين بود كه اشتباه ربات در ترسيم يك شكل باعث ايجاد انگيزه در كودكان و تلاش آنها براي تصحيح اشتباه مي شد.
كودكان با گرفتن دست ربات تلاش مي كردند شيوه درست ترسيم يك شكل را آموزش دهند و در همين زمان نيز ربات تلفظ لغت انگليسي در حال ترسيم را براي كودكان تكرار مي كرد.
نتايج تحقيقات نشان داد، سرعت يادگيري زبان انگليسي كودكان پس از حضور ربات در مقايسه با قبل پيشرفت چشمگيري پيدا كرده است.
ربات شبه انساني «نائو» تنها يك ماشين نيست، بلكه يك دستگاه كنترل از راه دور است كه توسط محققان در اتاق كنار كلاس درس كنترل مي شود و مي توان از اين روش براي ايجاد انگيزه و علاقه در دانش آموزان براي يادگيري دروس مختلف استفاده كرد.
محققان قصد دارند نتايج تحقيقات خود را در سمپوزيوم ربات و تعاملات انساني Ro_Man در ماه آينده ارائه كنند.