السودانی: کلید امنیت منطقه ثبات است

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نشست خبری با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تمجید از نقش حشد شعبی در مبارزه با تروریسم پرداخت.

به گزارش مشرق، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نشست خبری با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق اعلام کرد: روابط ما با عراق ریشه دار است. ما تاریخ طولانی و مشترک با عراق داریم و ملت عراق در کنار ملت سوریه در رنجهایش ایستاده است. عراق فریاد دولت و ملت سوریه در محافل بین المللی بود. عراق مخالف اقدامات علیه سوریه بود. عراق در بلای زلزله در کنار سوریه ایستاد و کمک های شایانی کرد.

بشار اسد گفت: ما به ارتش عراق و حشد شعبی به سبب مبارزه با تروریسم درود می فرستیم. چالش تروریسم یکی از مهمترین چالشهایی است که ما در منطقه با آن روبرو هستیم. ما با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق اوضاع جهان عرب و چالشهای منطقه را بررسی کردیم. اوضاع جهان عرب هم اکنون در مرحله سازنده و مثبتی قرار دارد.

بشار اسد تاکید کرد: ما با السودانی پرونده مبارزه با مواد مخدر را بررسی کردیم. چالش بزرگ سرقت بخش اعظم سهم عراق و سوریه از آبهای دجله است. ما با چالشهای بزرگ جهانی که در راس آنها تروریسم قرار دارد و به علت حمایت غرب از آن از بین نمی رود، روبرو هستیم.

وی افزود: این سفر در راستای روابط برادرانه ویژه محسوب می شود به ویژه که در شریاط بهبود اوضاع جهان عرب و بازگشت جایگاه عراق رخ می دهد. به ارتش و حشد شعبی عراق درود می فرستم که پیروزی های بزرگی را به همراه ارتش سوریه رقم زدند.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: روابط اقتصادی محور مذاکرات خواهد بود و بر دو کشور تاثیرگذار است و از تحریم تحمیلی علیه سوریه می کاهد. برای ملت عراق آرزوی شکوفایی و پیشرفت دارم.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق هم گفت: از رئیس جمهور اسد به خاطر دعوتم به سوریه تشکر می کنم.

وی افزود: امنیت و ثبات دو کشور طرفین را به سمت هماهنگی دوجانبه برای مقابله با چالشهای مشترک سوق می دهد.

السودانی گفت: کلید امنیت منطقه ثبات و و مقابله با چالشهای اقتصادی مشترک است.

وی با اشاره به تلاشهای عراق برای بازگشت نقش سوریه اعلام کرد: نباید سوریه را با خطرات تنها گذاشت و این تاثیری مخرب بر منطقه خواهد داشت. از جانب خودم از مواضع ملت و رهبری سوریه برای مقابله با وحشیانه ترین هجمه تروریستی تمجید می کنم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ح IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    0 0
    چرا السودانی از مقامات عراقه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس