مسئول صهیونیست: از ترس موشکهای حزب الله خواب نداریم/ اضطراب داریم

رئیس مجمع شهرک‌های صهیونیستی شمال فلسطین اشغالی (مرز لبنان) در سخنانی با اذعان به توان موشکی حزب‌الله لبنان تاکید کرد که از ترس موشکهای نقطه زن حزب الله، راحت نمی خوابیم.

به گزارش مشرق، موشک‌های نقطه‌زن حزب الله چنان خواب خوش را از چشم سران رژیم اشغالگر قدس ربوده که مقامات این رژیم شبانه روز در حال پرداختن به این مساله هستند.

خبرگزاری فلسطینی «سما» به نقل از «موشه داوودویچ» رئیس مجمع شهرک‌های صهیونیستی شمال فلسطین اشغالی (مرز لبنان) نوشت: برآوردها و پیش بینی‌ها حاکی از آن است که موشک‌های حزب‌الله در صورت شکل گیری جنگ، قادر به کشتن صدها و حتی هزاران صهیونیست هستند.

داوودویچ تصریح کرد که ساکنان شهرک های صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی در مجاورت مرز لبنان در حالت اضطراب شدید زندگی می‌کنند.

وی گفت: من و همه ساکنان خط مقدم، شبها راحت نمی‌خوابیم. آنچه در این مدت اخیر اتفاق افتاده و در حال رخ دادن است، پدیده ای است که با آن آشنا نیستیم و ساکنان اینجا را آشفته و نگران کرده است.

این مقام صهیونیست همچنین با اذعان به ضعف تجهیزات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی برای محافظت از آنها در این منطقه تاکید کرد: مساله خطرناک تر این است که کسی قادر به محافظت از خود باشد، همه باید دعا کنیم که جنگی در اینجا رخ ندهد.

این درحالی است که پنج شنبه نیز «تسویکا فوگل» رئیس کمیته امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در سخنانی اذعان کرده بود: حزب‌الله لبنان به دلیل ضعف و امتیازدهی های ما، در حال انباشت قدرت است.

وی اضافه کرد: این امتیازدهی‌ و ضعف‌ها با پرونده ترسیم مرزهای دریایی و امضای توافق در این زمینه آغاز شده است.

پیش از این نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آمادگی حزب‌الله برای جنگ تمام عیار با این رژیم خبر داده و اذعان کردند که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله، استاد تشخیص نقاط ضعف رژیم اسرائیل است.

تحلیلگران صهیونیست اذعان دارند که قدرت فزاینده حزب‌الله در ۱۷ سال گذشته، به مثابه بزرگترین شکست برای اسرائیل است و هیچکسی هم تاکنون نتوانسته کاری برای این موضوع انجام دهد.

"یوسی یهوشع"، خبرنگار امور نظامی در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نیز معتقد است: اگرچه در ارتش اسرائیل بسیاری معتقدند که حزب الله خواهان جنگ نیست، اما برای همگان واضح است که احتمال وقوع آن در حال حاضر، بیش از زمان جنگ دوم لبنان (۲۰۰۶/ معروف به جنگ ۳۳ روزه) است که این هفته مصادف با هفدهمین سالگرد آن می باشد.

به گفته وی، احتمال جنگ با حزب‌الله افزایش یافته و بر اساس گزارش های اطلاعاتی، این بالاترین احتمال از سال ۲۰۰۶ تاکنون است و این امر دلایلی زیادی از جمله شناخت بالای حزب الله از ضعف روابط بین تل آویو - واشنگتن و شکاف داخلی در اسرائیل دارد.

یهوشع می گوید که جنگ (قریب الوقوع با حزب الله) یک تجربه بی سابقه در اسرائیل است که قبلا مشاهده نشده و این مثل یک جنگ دیگر در غزه نخواهد بود.

خبرنگار امور نظامی «یدیعوت آحارونوت» می افزاید که سید حسن نصرالله در تشخیص ضعف‌های رژیم صهیونیستی استاد و همچنین متخصص امور داخلی این رژیم است و این چیزی است که به او آمادگی ریسک کردن می دهد.

وی در عین حال ابراز نگرانی کرد که این واقعیت در نهایت، اوضاع را به هم خواهد ریخت.

خبرگزاری فلسطینی سما نیز در گزارشی به افزایش توان حزب الله پرداخت و نوشت: ترس اسرائیل از افزایش توان نظامی حزب‌الله و نگرانی از وقوع جنگی طولانی و عدم آمادگی رژیم صهیونیستی برای آن با توجه به بحران‌های پی در پی داخلی در این رژیم، در حال افزایش است؛ موضوعی که رسانه‌های صهیونیستی آن را به‌طور قابل توجهی برجسته می‌کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس