هشدار 250 تکاور ذخیره رژیم صهیونیستی درباره اقدامات کابینه

به دنبال تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست به علت تداوم اقدامات کابینه برای تغییر ساختار قضایی، ۲۵۰ تکاور ذخیره رژیم صهیونیستی هشدار دادند که در صورت تداوم اقدامات کابینه از خدمت خودداری خواهند کرد.

به گزارش مشرق، ده‌ها تن دیگر از نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی، شامگاه روز جمعه، به فرماندهان خود هشدار دادند که در صورت تداوم اقدامات کابینه برای تغییر ساختار قضایی از خدمت خودداری خواهند کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» به‌فاصله کمی پس از روی کار آمدن، در تاریخ چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی طرحی برای تغییر ساختار قضایی ارائه کرد که با اعتراضات گسترده مواجه شد.

طبق گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ۲۵۰ نیروی ذخیره یگان «سایرت متکل» (یگان تکاوران ستاد کل رژیم صهیونیستی) به فرماندهان این واحد خبر دادند که چنانچه طرح کابینه برای تغییر ساختار قضایی ادامه یابد، دیگر برای خدمت داوطلب نخواهد شد.

صدها سرباز و افسر رژیم صهیونیستی از جمله ده‌ها خلبان این رژیم تاکنون در اعتراض به اقدامات کابینه برای اعمال تغییر در ساختار قضایی اعلام کردند که از ادامه خدمت خودداری خواهند کرد.

«یسرائیل کاتس» وزیر انرژی و زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی، امروز، در واکنش به این امر گفت خلبانانی که در اعتراض به اقدامات کابینه برای تغییر ساختار قضایی از خدمت خودداری کردند، حزب‌الله را به حمله ترغیب می‌کنند.

در طرحی که کابینه نتانیاهو به دنبال اجرایی کردن آن است، از اختیارات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی کاسته می‌شود و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه تقویت خواهد شد. در این طرح با تضعیف دستگاه قضایی این رژیم، کابینه و احزاب سیاسی این امکان را خواهند یافت که کمیته انتخاب قضات در دادگاه‌ها را با تعیین اعضای احزاب و سیاستمداران کنترل کنند و از عضویت قضات در این کمیته ممانعت به عمل آورند.

از سوی دیگر، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌ها گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس