ایران برای توسعه روابط با هند مانع و محدودیتی ندارد

رئیس جمهور گفت: برای توسعه روابط ایران و هند در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری و فرهنگی، مانع و محدودیتی نداریم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان دیروز (یکشنبه) در مراسم دریافت استوارنامه «رودرا گائوراو شرست» سفیر جدید جمهوری هند، روابط دو کشور را دارای قدمت تاریخی و تمدنی دانست و گفت: ما برای توسعه روابط با هم در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری و فرهنگی، مانع و محدودیتی نداریم.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه مشترک توسعه بندر چابهار میان دو کشور از سفیر جدید جمهوری هند خواست این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

«رودرا گائوراو شرست» سفیر جدید جمهوری هند نیز ضمن تبریک عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای همزمان با ریاست کشورش بر این سازمان، با بیان اینکه دولت هند عمیقاً معتقد است سطح فعلی تعاملات سیاسی و اقتصادی دو کشور در اندازه ظرفیت‌های موجود متقابل نیست، گفت: مأموریت دارم توسعه روابط دو کشور را تا رسیدن به سطح مطلوب و شایسته دنبال کنم و در این زمینه تمام توان خود را به کار خواهم گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    چقدر بد که برای رابطه با کشورهای دیگر مانع و محدودیت داریم!
  • ایرانی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    هندیها محدودیت دارند پروفسور
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    هند در روابط خود با ایران خوب عمل نمی کند وثابت قدم نیست بسیار کوته بینانه به مسایل سیاسی می نگرد درک درستی از مسایل جهان ندارد واگر درک هم داشته باشد برای آنها اهمیتی قایل نیست فراز ونشیب زیاد داشته است.اگر چه باید از روابط خود با دیگر کشورها استقبال کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس