به گزارش مشرق، «صدای آمریکا»، رسانه رسمی دولت آمریکا در مطلبی نوشت:«یک روز بعد از حمله افراد مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان، حالا رسانههای نزدیک به جمهوری اسلامی و رسانههای وابسته به نهادهای نظامی و امنیتی در اقدامی هماهنگ نوک پیکان انتقادات را به سمت مولوی عبدالحمید نشانه رفتهاند. رویکردی که دقایقی پس از صدور بیانیه روز گذشته امام جمعه اهل سنت زاهدان در رسانههای وابسته به جمهوری اسلامی کلید زده شد.»
صدای آمریکا در ادامه نوشت:«این حملات علیه مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در حالی است که تنها ساعتی پس از حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان او در بیانهای اعلام کرد: «اگرچه تاکنون ابعاد این جریان برای بنده مشخص نیست و از کیفیت این حمله و اینکه چه گروه یا افرادی پشت آن هستند، بیاطلاع هستم، اما پیشاپیش نگرانی و برائت خویش را از هر نوع خشونت و حملۀ مسلحانه و هر حرکتی که باعث ناامنی باشد اعلام میدارم.»
رسانه فارسی زبان کاخ سفید در ادامه تصریح کرد:«گروه «جیشالعدل» با انتشار بیانیهای در وبسایت و توییتر شبکه عدل، مسئولیت حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان در تاریخ ۱۷ تیر را به عهده گرفت و اعلام کرد که این اقدام در واکنش به «جمعه خونین زاهدان» بود که توسط همین کلانتری رقم خورد.»
صدای آمریکا در مطلب مذکور، هم از عبدالحمید و هم از تروریست هایی که آرامش مردم سیستان و بلوچستان را سلب کرده اند، به طور ویژه حمایت کرده است.
مردم سیستان و بلوچستان و علمای اهل سنت در این استان تاکنون بارها نسبت به اظهارات تأمل برانگیز عبدالحمید اعلام برائت کرده اند.
اقدام تروریستی دیروز که به شهادت دو تن از مدافعان امنیت منجر شد، یکی از نتایج نفرت پراکنی ها و تفرقه افکنی های عبدالحمید است. قطعا وی یک از متهمان حادثه تروریستی دیروز است و باید به مردم و خانواده شهدا پاسخگو باشد.
بیش فعالی جریان غربگرا برای تهیه خوراکِ رسانه تروریستی اینترنشنال
رسانه هایی از جمله بی بی سی فارسی، اینترنشنال و صدای آمریکا کاری جز سیاه نمایی و القای ناامیدی در مردم ایران ندارند، این رسانه ها پول می گیرند تا مردم ایران را مأیوس و آنان را دلسرد کنند.
اما نکته اینجاست که این رسانه ها برای تهیه خوراک جهت عملیات روانی، به رسانه های جریان غربگرا در داخل ایران رجوع می کنند. در حقیقت ما شاهد یک همکاری دوسویه میان رسانه های غربگرا در داخل و رسانه های معاند در خارج از کشور هستیم.
سیاست تبلیغی و رسانه ای دشمن، مأیوس سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّتها، پنهان کردن جلوه های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ از جمله سرفصل های عملیات روانی دشمن در این خصوص است.
در حال حاضر رسانه های دشمن و از جمله رسانه تروریستی اینترنشنال، برای تهیه خوراک رسانه ای خود به رسانه های منتسب به جریان غربگرا در داخل مراجعه می کنند. هدف این است که اینگونه القاء کنند که همه امور با بن بست مواجه شده است.
ایران عملاً در مسیر کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق قرار دارد. پیش از این تعدادی از کشورها در خیالی خام تلاش کرده بودند تا به نوعی جایگزین ایران در منطقه غرب آسیا شوند اما به رغم تلاشهای فراوان، ایران همچنان مهمترین کریدور برای عبور از این منطقه به آسیا محسوب میشود.
همچنین در روزهای گذشته بیست و سومین نشست سران سازمان اقتصادی شانگهای به شکل ویدئو کنفرانس در دهلینو هند برگزار میشود. جناب آقای رئیسی، رئیسجمهور محترم کشورمان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، برای اولینبار به عنوان عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای، در این نشست سخنرانی کرد.
نکته قابل توجه اینجاست که پیش از این دولت آمریکا درخواست داده بود که عضو ناظر شانگهای باشد اما این درخواست از سوی این سازمان رد شده بود. نکته دیگر اینکه اینکه حجم اقتصاد اعضای سازمان شانگهای، ۳۲ درصد از حجم اقتصاد اتحادیه اروپا بیشتر است. بر اساس گزارش صندوق جهانی پول، طی پنج سال منتهی به پایان ۲۰۲۳، ظرفیت اقتصادی کشورهای عضو سازمان شانگهای از اقتصاد گروه «جی ۷» پیشی خواهد گرفت.
اعضای این سازمان بیش از ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را نیز به خود اختصاص دادهاند. مجموع تجارت اعضای آن حدود ۶/۶ تریلیون دلار بوده که در ۲ دهه گذشته صد برابر شده است. همه اینها از جمله مصادیقی است که سازمان همکاریهای اقتصادی شانگهای توانسته در برابر هژمونی غرب قد علم کرده و حتی آن را پشت سر بگذارد.
ایران دقیقا مشابه مسیری که در پیوستن به شانگهای طی کرد، در حال حاضر در تلاش برای پیوستن به سازمان بریکس است. بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی با پیشرفتهای اقتصادی و ژئوپلیتیک خود برای کشورهای دیگر هر روز جذابتر میشود چون از این فرضیه حمایت میکند که هر منطقه بر اساس منطقه جغرافیایی خود نیازها و منافع اقتصادی متفاوتی دارد که باید در توسعه متقابل اعضا به خدمت گرفته شود.
همچنین اتحادیه اوراسیا بازاری ۱۸۰ میلیونی برای توسعه صادرات محصولات غیرنفتی ایران دارد. نکته قابل توجه اینجاست که مذاکرات با اتحادیه اوراسیا برای انعقاد موافقتنامه تجارت آزاد با موفقیت به اتمام رسیده است. بر همین اساس نمایشگاه اختصاصی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا ۱۳ لغایت ۱۶ آذر سال جاری در تهران برگزار میشود.