کد خبر 1506963
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
پشت پرده مخالف‌خوانی‌های مولوی عبدالحمید چیست؟/ خطبه‌هایی، نه برای نمازگزاران!

«حمله تروریستی به کلانتری زاهدان، محصول تندروی‌های مولوی عبدالحمید در نمازجمعه زاهدان است».

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: روزنامه جمهوری اسلامی ضمن تاکید بر مطلب فوق نوشت:حمله چهار تروریست به کلانتری ۱۶ زاهدان که به هلاکت مهاجمان و شهادت دو نفر از نیروهای انتظامی مستقر در این کلانتری منجر شد، نتیجه مستقیم سخنان افراطی کسانی است که در چند ماه گذشته با سوء‌استفاده از تریبون‌های نمازجمعه و سایر امکانات تبلیغاتی استان سیستان و بلوچستان تلاش کردند بذر بدبینی در جامعه بپاشند.

واقعه پائیز ۱۴۰۱ در عین حال که در جای خود قابل تفسیر و تحلیل است، این عارضه را نیز برای عده‌ای از افراد ساده‌لوح یا وابسته داشت که تصور کردند کار جمهوری اسلامی تمام است و باید با موضعگیری‌های افراطی، سهمی برای آینده خود دست و پا کنند. تحلیل‌های تأثیر گرفته از القائات رسانه‌های خارجی در ایام و هفته‌ها و ماه‌های نیمه دوم سال ۱۴۰۱ بقدری زیاد بود که این افراد را دچار توهم شدید کرد و آنها با چنان تصور خامی، از خط قرمزها عبور کردند و هرچه خواستند گفتند به‌طوری که حتی ملاحظه همبستگی ملی، وحدت پیروان مذاهب و روابط مستحکم اقوام را هم نکردند و به همه چیز به عنوان ابزارهائی برای رسیدن به اهداف و امیال شخصی و گروهی خود نگاه کردند. نتیجه این شد که عده‌ای در اثر اعتماد به این افراد خودمحور اما ساده‌لوح یا وابسته، دچار هیجان شدند و با شعارهای هنجارشکنانه در بعضی شهرهای بلوچستان به خیابان‌ها ریختند و عده‌ای نیز اقدام به ترور بعضی ائمه جمعه، مسئولین و نیروهای امنیتی کردند با این هدف که استان سیستان و بلوچستان را ناامن نمایند.

حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان، تازه‌ترین عارضه آن موضعگیری‌های افراطی است. صاحبان این مواضع انحرافی و ضد وحدت ملی طبعاً باید پاسخگوی سخنان افراطی چند ماهه اخیر خود باشند و تاوان ایجاد ناامنی‌ها و ریخته شدن خون‌های بی‌گناهان را بدهند.

مردم استان سیستان و بلوچستان، همواره ثابت کرده‌اند که حامی شیعه و سنی و علاقه‌مند به همبستگی ملی هستند. سران اقوام و طوایف نیز بارها این روحیه را نشان داده‌اند و با تعابیر مختلف آن را اعلام کرده‌اند. اکنون زمان آن است که مدعیان هدایتگری و کسانی که خود را زبان مردم جا می‌زنند، در روش انحرافی خود تجدید نظر کنند و با فاصله گرفتن از افراط، درصدد جبران گذشته برآیند و کاری نکنند و به راهی نروند که بازگشت از آن ناممکن باشد.

آنچه باید بر تحلیل روزنامه جمهوری اسلامی افزود، این است که عبدالحمید پیش از این با حمایت از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و مذاکره با آن و همچنین حمایت از گروهک صهیونیستی بهائیت ثابت کرده که کمترین اختیاری از خود ندارد و -احتمالا به خاطر آتوهایی که از او دارند- مجبور است در شکل مهره‌ای انتحاری، همسو با اشرار و تروریست‌ها عمل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    8 1
    عبدالابلیس !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      7 1
      کدوم حرفش بد بود ؟ مردم زیر بار فقر هستند هر کی حقیقت رو بگه شیطانه ؟ تو جیره خور اینایی پس
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 2
    میتوانبه دشمنان خود هر انگی زد.ولیهر چه هم باشد راست یا دروغ. عبالحمید طرفداران قدرتمند و تعصبی بسیار زیادی دارد.
  • هادی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 1
    یه فایل صوتی ازش بیرون اومده که توش سیستانیا رو تهدید می‌کرد و می‌گفت دنیا میچرخه و ما هم میشیم همه کاره. اونوقت حالیتون میکنیم. تا کی قرارا باهاش مماشات کنن خدا میدونه!!!
  • ناشناس IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 0
    عمروعاص توی سخنرانی نمازجمعه چرت وپرت میگی علما حقوق نمیگرفتی با مردم مینشستی وازپیامبر رحمت صحبت میکنی مردک اون سفره هفت مدل غذایی که کاسه لیس هات دورش مثل حرامی جمعند رو باور کنیم یا چرندیاتت رو با ماشینهای میلیاردی کاروان راه میندازی برای رفتن به نماز کمرت رو بشکنه اون نماز بعد بادهن نجست ازپبامبر صحبت میکنی تعجبم ازاینه که چرا مردم بلوچ علیه تو قیام نمیکنن یک عده مگسان دورشیرینی رو که با پول خریدی لابد عده ای رو با گلوله و تفنگ ترسوندی امابدون که خیلی زود رسوا میشی وبه قعر جهنم میری
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 3
    چرا دستگیرش نمیکنید؟ مگه این کیه که انقد باهاش مماشات میکنید؟!
    • K IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      1 0
      منتظر دستور توهستن
  • M IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    معلوم نیس شاید یه توطعه باشه علیه مولانا حداقل یه نفرم زنده دستگیر میکردن
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    تا کی میخواهید اینها را سر هم کنید؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس