کد خبر 1506797
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
رونمایی از حریف جدید حسن یزدانی در زاگرب/ ادامه دوئل های بی پایان ایران و آمریکا در کشتی آزاد

حضور ورزشکاران روسی در بازی‌های آسیای ۲۰۲۲ هانگژو، حساسیت برخی رشته‌ها به خصوص کشتی را دوچندان خواهد کرد.

به گزارش مشرق، براساس تایید شورای المپیک آسیا، در مجموع حدود ۵۰۰ ورزشکار از دو کشور روسیه و بلاروس بدون حمل علائم و نمادهای ملی در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت خواهند کرد. این اقدام با هدف کمک به ورزشکاران این دو کشور جهت کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس صورت گرفته است. این ورزشکاران صرفا در رشته‌های انفرادی شرکت خواهند کرد و در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی صاحب مدال نخواهند شد.

یکی از رشته هایی که احتمال دارد روس‌ها در آن حضور یابند است. حضور نامداران کشتی روسیه در بازی‌های آسیایی هانگژو موجب افزایش سطح فنی این بازی‌های خواهد شد.

فدراسیون کشتی روسیه چندی پیش مسابقات قهرمانی کشتی این کشور را برگزار کرد که نامدارانی مانند زائور اوگوف، عباس گادجی ماگومدوف، شمیل ممدوف، اوگنی ژربایف، چرمن والیف، ارسلان باگایف، احمد عثمان‌اف، ولادیسلاو والیف، علیخان جبرائیل‌اف و عبدالله کوربانوف توانستند در اوزان دهگانه جایگاه نخست را بدست آورند. هرچند که برخی این نفرات ترکیب اصلی کشتی آزاد روسیه قلمداد می‌کنند، اما فدراسیون این کشور بنا دارد یک مسابقه برای تعیین تکلیف وزن ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم را برگزار کند. در این اوزان زائور بک‌سیداکوف و عبدالرشید سعدالله‌یف با توجه به مصدومیت و بیماری نتوانستند در قهرمانی کشور روسیه حضور یابند.

با توجه به حضور روسیه و بلاروس در بازی‌های آسیایی هانگژو به احتمال زیاد رویارویی برخی ستارگان این کشورها با آزادکاران ایرانی از جمله حسن یزدانی، رحمان عموزاد خلیلی، امیرحسین زارع، یونس امامی و مجتبی گلیج، مبارزه‌های حساسی را رقم خواهد زد.

با برگزاری رقابت‌های انتخابی حضور نفراتی مانند رحمان عموزاد، حس یزدانی، مجتبی گلیج و امیر حسین زارع، یونس امامی و رضا اطری برای حضور جهانی قطعی شده است اما فدراسیون تصمیم قطعی برای تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی نگرفته است.

براساس برنامه زمان‌بندی جدید، این رویداد از ۲۳ سپتامبر تا ۸ اکتبر (اول تا ۱۶ مهر) به میزبانی هانگژو برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس