بعضی از مدیران استقلال به قیمت تحقیر شدن هم می‌مانند/ کسی که به دادگاه معرفی شد در استقلال پست گرفت!/ مشخص بود ماجرای بیرانوند بازی است

امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال مدعی است کسانی که به دادگاه معرفی شده‌اند بهتر بود در باشگاه استقلال سمت نمی‌گرفتند.

به گزارش مشرق، استقلال همچنان مشکلات مدیریتی دارد و در چنین وضعیتی امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق آبی پوشان معتقد است استفاده از برخی افراد در ارکان ارشد مدیریتی این باشگاه کار درستی نبود.

استقلال دوباره وارد بحران مدیریتی شد. مشکلی که طی ۲۰ سال گذشته بارها با آن به ویژه قبل از شروع فصول دست و پنجه نرم می‌کند. چرا دوباره این طوری شد؟

بعضی‌ها آنقدر وجدان دارند که می‌بینند اگر حضورشان باعث صدمه وارد شدن به یک مجموعه می‌شود سریع استعفا می‌دهند اما برخی از مدیران استقلال می‌خواهند به هر قیمتی در سمت خود بمانند و به کار ادامه بدهند. آنها حتی به قیمت تحقیر شدن خودشان هم می‌مانند. این دقیقاً همان مسئله‌ای است که متولیان تصمیم گیرنده باید برای انتخاب مدیران استقلال به طور جدی مد نظر قرار بدهند. متاسفانه در این رابطه با منطق و تعقل تصمیم‌گیری نمی‌شود.

گاهی اوقات برای استقلال به جای اینکه با تفکر تصمیم بگیرند، با تلفن تصمیم گیری می‌کنند یعنی به مدیران متولی زنگ می‌زنند و افرادی را سفارش می‌کنند. البته قضیه فقط مربوط به استقلال نیست و در پرسپولیس هم چنین اتفاقاتی رخ داده است. جالب اینجاست کسی که خودش در دوران مدیر عاملان قبلی مسئولیت داشته و پس از اتفاقاتی که در دوره آقای آجرلو به وقوع پیوست به دادگاه معرفی شد، بعداً در همین استقلال سمت مهمی گرفت!

بیشتر بخوانید:

خطیر با نظر مثبت وزارت ورزش و سایر نهادها مدیرعامل استقلال شد!

یعنی از نظر قانونی نباید کسی را که به دادگاه معرفی شده مورد استفاده قرار داد؟

تا وقتی که دادگاه حکم صادر نکند نمی‌توان کسی را محکوم کرد اما اصولاً بر اساس یک قاعده خاص، از استفاده از این افراد که چنین وضعیتی دارند تا زمان مشخص شدن رای دادگاه پرهیز می‌شود. البته نکته اینجاست که چرا دستگاه‌های نظارتی و حراست وزارت ورزش به مسئله تعارض منافع دقت نکردند؟ اگر این قضیه را نمی‌دانستند جای تاسف دارد و اگر این مسئله را هم می‌دانستند باید پرسید که چرا با اعتبار باشگاه بزرگی مثل استقلال بازی کردند؟ آیا اگر تاجران دیگر هم می‌توانستند و می‌توانند بیایند و چند صباحی در استقلال مدیریت کنند و از اعتبار آن بهره ببرند؟

بسیاری از هواداران استقلال از این ناراحتند که باشگاه سر قضیه علیرضا بیرانوند بازی خورد ومدعی اند مدیران این باشگاه خیلی راحت وارد ماجرای بازارگرمی شدند.

از همان ابتدای کار مشخص بود این یک بازی است و طبیعی است که فوتبالیست‌ها به منافع خودشان نگاه می‌کنند اتفاقاً باشگاه‌ها هم باید منفعت خود را در نظر بگیرند. در تابستان سال ۸۸ من و آقای عباس انصاری‌فرد خدابیامرز که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود، با هم جلسه گذاشتیم و در آن شرط کردیم نام بازیکنانی که می‌خواهیم را به همدیگر بگوییم تا این فوتبالیست‌ها نتوانند با استفاده از نام استقلال و پرسپولیس بازارگرمی کنند دقیقاً همین کار را هم انجام دادیم و همه دیدند در آن مقطع کوچکترین تنشی با هم نداشتیم ولی حالا می‌بینیم دو باشگاه با بودجه دولتی با هم رقابت می‌کنند و صحبت از پرداخت ارقامی است که از جیب بیت المال می‌رود و درد دل مردم را بیشتر می‌کند.

در مورد مدیران جدیدی که به استقلال می آیند چه نظری دارید؟

امیدوارم دوستان طوری انتخاب کنند که استقلال چند ماه دیگر دوباره دنبال مدیرعامل نگردد. البته بهتر است سراغ افراد تکراری هم نروند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کورش DE ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    واقعا این قانون ها در باره چه کسانی حکم می‌کند هر کس سر تا پاش اشکال داره وفکری به بیراهه می‌رود ارج و قرب بهتری داردقانون نباید روی دیوار قشنگ باشد باید اجرایش چشم نواز باشد در مورد هرکسی می‌خواهد باشد از شخص اول مملکت گرفته تا منه علاف اینرا می‌گویند عدالت
  • محسن IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    معرفی شدن به دادگاه به خودی خود بمعنای مجرم بودن و محکومیت نیست. حتی در قانون اساسی هم تصریح شده است که کسی را نمی توان مجرم دانست مگر اینکه جرم وی در دادگاه صالحه اثبات شود. جالب اینجاست که خود این شخص به این مطلب اذعان دارد اما در همان حال باز هم روی گفته ی خودش پافشاری می کند!
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 0
    90 میلیاردی که از جیب بیت المال برای پرسپولیس و نه برای استقلال به جیب بیرانوند رفت! سال هاست که همینه. آخرش هم برای اینکه این هزینه ها به نتیجه بنشینه باید دوباره هزینه کنند تا تیم دردانه، 10 بازی پشت هم معجزه وار ببره و بقیه همین جور یهویی امتیاز از دست بدن!!! همون اول یه پول گنده خرج دونادونی یا اصلا مورینیو کنید که هم یحیی پررو نشه و هم مجبور انواع و اقسام تابلو بازی نشید که کل ایران بفهمن پرسپولیس چقدر سوگلیه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس