کد خبر 1509134
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
تکرار یک ادعای نخ‌نما علیه سقف بودجه فوتبال؛ دشمن‌تراشی خیالی برای فرار از اجرای قانون

فوتبال باشگاهی ایران در آغاز هر فصل شاهد یک خیمه‌شب‌بازی تمام‌عیار است که نتیجه آن چیزی جز افزایش وحشتناک رقم قرارداد بازیکنان، مربیان و کادر فنی تیم‌ها و پر پول شدن جیب دلال‌ها نیست.

به گزارش مشرق، فوتبال باشگاهی ایران در آغاز هر فصل شاهد یک خیمه‌شب‌بازی تمام‌عیار است که نتیجه آن چیزی جز افزایش وحشتناک رقم قرارداد بازیکنان، مربیان و کادر فنی تیم‌ها و پر پول شدن جیب دلال‌ها نیست. البته در این میان بالاخره چیزی هم عاید مدیران فوتبال از مدیر باشگاه گرفته تا مدیران بالادست هم می‌شود که اگر نمی‌شد حتماً در تمام این سال‌های گذشته فکری به حال این ریخت و پاش‌های میلیاردی می‌کردند.

قانون سقف بودجه و سقف قرارداد و منع ثبت قرارداد برای باشگاه‌های بدهکار هم فقط برای سرکار گذاشتن من و شمای هوادار فوتبال است، والا این جماعت چنان روی بیت‌المال چنبره زده‌اند که هیچ قدرتی نمی‌تواند آن‌ها را بلند کند. اما در میان تمام بیت‌المال‌خوری‌های جماعت فوتبالی موضوع برخی آپشن‌ها در قرارداد بازیکنان بسیار جالب توجه است؛ مثلاً به دروازه‌بان تیم بابت گل نخوردن پاداش می‌دهند یا به مهاجم برای گل زدن، به هافبک برای بازیسازی و به مربی هم برای آنکه تیمش نتیجه گرفته پاداش می‌دهند و خلاصه به هرکس یک‌جور آپشن می‌دهند!

بیشتر بخوانید:

میلیاردی پول می‌گیرند اما سواد نوشتنش را ندارند/ هوادار متمول مثل دوستی خاله خرسه است

در تعریف وظیفه دروازه‌بان در فوتبال عنوان می‌شود، بازیکنی است که درون دروازه قرار می‌گیرد و وظیفه‌اش حراست از دروازه تیم و گل نخوردن است. برای مهاجم هم تعریفی دارد؛ بازیکنی که باید تلاش کند تا دروازه حریفان را باز کند. طبیعتاً مربی و سرمربی هم نباید برنامه‌ای جز پیروزی و موفقیت تیم داشته باشند. هر کدام از این سه عنصر اگر برخلاف این وظایف عمل کنند به باشگاه، تیم، هم‌تیمی‌ها و هواداران خیانت کرده‌اند و اگر کارشان را درست انجام دهند وظیفه تعریف شده‌شان را انجام داده‌اند. حالا چگونه است که دروازه‌بان به‌خاطر گل نخوردن و مهاجم برای گل زدن و سرمربی برای پیروزی آپشن می‌گذارند و به قراردادشان اضافه می‌شود؟!

جالب‌تر اینجاست که تمام این‌ها بعد از پایان فصل و در صورت کسب موفقیت و قهرمانی هم پاداش می‌گیرند، مثلاً اگر مهاجم آقای گل شود پاداش می‌گیرد. قراردادها هم که سر جای خودشان است و این یعنی اینکه یک بازیکن برای انجام وظایف تعریف شده‌اش در تیم سه بار پول می‌گیرد. هم رقم قراردادش را که هر سال با همت سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و دلال‌ها بالا و بالاتر می‌رود می‌گیرد، هم آپشن‌هایی که برای انجام وظایف اصلی‌اش به قرارداد اضافه شده را دریافت می‌کند و هم اگر موفق شود پاداش آخر فصل را به جیب می‌زند.

توجه کردید بیت‌المال اینگونه توسط فوتبال و باشگاه‌های دولتی به تاراج می‌رود. عده‌ای به اسم دلال نشسته‌اند و از خودشان آپشن تولید می‌کنند و بعد آن را برای افزایش رقم قرارداد بازیکنان به باشگاه‌ها می‌دهند. عده‌ای هم هستند که به اسم هوادار هر روز بنر به دست می‌گیرند و جلوی وزارت ورزش و مجلس جمع می‌شوند و فریاد می‌زنند که چرا به بازیکنان تیم‌ها آپشن‌های میلیاردی نمی‌دهید!

این ماجرای تلخ هر سال تکرار می‌شود و هر سال هم فقط همه نگاه می‌کنند و قول برخورد می‌دهند، اما نکته اینجاست تا زمانی که فوتبال به‌صورت درست و برنامه‌ریزی شده خصوصی نشود این بیت‌المال‌خوری‌ها ادامه دارد و سال به سال هم بدتر از قبل خواهد شد.

منبع: جوان آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 0
    صحیح است صحیح است صحیح است
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 0
    بدبخت این ملت که گرفتارچه کسانی شده اند!!!!!!
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 0
    تا کاملا خصوصی نشه و فروخته نشه پول بیت المال غورت میده
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 0
    برای بعضی آقایان شده بیت الحال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس