کد خبر 1506529
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
داغ شدن دوباره جبهه جنگ باخموت

با وجود اینکه روسیه مدتی قبل در جبهه باخموت اعلام پیروزی کرده بود، اکنون اوکراین مدعی شده که پیشروی در این جبهه انجام داده است.

به گزارش مشرق، اوکراین مدعی است که نیروهایش بیش از یک کیلومتر در نزدیکی شهر باخموت علیه نیروهای روسیه پیشروی کرده‌اند.

سرهی چرواتی سخنگوی فرماندهی ارتش اوکراین در شرق به تلویزیون این کشور گفت: نیروهای دفاعی ابتکار عمل را در آنجا حفظ و به دشمن فشار وارد آوردند. آنها عملیات تهاجمی انجام دادند و در حال پیشروی از جناح‌های جنوبی و شمالی هستند.

وی در جریان این مصاحبه در روز جمعه اضافه کرد: به ویژه آنها طی روز گذشته بیش از یک کیلومتر پیشروی کردند.

الکساندر سیرسکی که مسئول نیروهای زمینی اوکراین است نیز اعلام کرد که سربازهای کی‌یف در سمت جبهه باخموت پیش رفته‌اند. یک سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح این کشور هم ابراز داشت که نیروهای اوکراینی موفقیت نسبی در نزدیکی روستای کلیشچیِوکا در جنوب غربی باخموت به دست آوردند.

تحلیلگران نظامی اوکراینی اعلام کرده‌اند که تسلط بر این روستا، به اوکراین برای بازپس گیری باخموت که پس از ماه‌ها مبارزه در ماه مه توسط نیروهای روسیه تسخیر شد، کمک می‌کند.

خبرگزاری ریانوستی به نقل از یک منبع آگاه در ارتش روسیه گزارش داد که نیروهای مسکو یک حمله به روستای کلیشچیوکا را دفع کردند و در حال پاکسازی سربازهای اوکراینی‌ها در این منطقه هستند.

روسیه شهر باخموت را به عنوان یک سکوی پرتاب برای تصرف شهرهای دیگر می‌بیند و هنوز این شهر را در اختیار دارد اما نیروهای اوکراینی امیدوار به محاصره این شهر هستند.

کی‌یف اعلام کرده که از زمان آغاز ضد حمله‌اش برخی از روستاها در جنوب این کشور را بازپس گرفته اما روسیه هنوز بخش‌های عمده شرق و جنوب شرقی اوکراین را در کنترل خود دارد.

در همین راستا برخی از اندیشکده‌های غربی بر این باور هستند که این تحرکات نظامی اوکراین نشانه پیشرفت تدریجی این کشور در جبهه‌های جنگ است.

به نوشته اندیشکده آمریکایی موسسه مطالعات جنگ، ضد حمله اوکراین دستاوردهای تاکتیکی قابل توجهی در منطقه باخموت داشته و عملیات‌ها در دست کم سه منطقه دیگر ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    11 10
    به به خیلی عالی!! به امید پیشروی های بیشتر
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      0 0
      خخخخخخ این اوکراینی ها یه چیزی میگن شما ابله ها هم بدون تحقیق باور میکنید اون روستا تحت کنترل اوکراین نیست
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    8 12
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 0
      وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ قهوه ای جانفشانی در راه اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون هست پس در نبود وحوش بلک واتر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کاخ قهوه ای بجنگید که اگر خدای ناخواسته شکستی برای اربابهای یانکی همجنس بازتون در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی پدر خواهید شد!!!
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 0
      نو برده سفبد پوستی که برای برده داران آمریکایی بردگی میکنی
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 0
      همجنس بازی دیگه؟
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      0 0
      دیگر اوکراینی باقی نمانده است که بشتابیم. داریم می شتابیم به سوئد و فنلاند.
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      0 0
      ثواب جنگیدن در اوکراین برای دوستان و طرفداران پوتین در حد دفاع از حرم میباشد و شهادت نصیب خواهد کرد.
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      0 0
      عرعر کن پهن مغز خخخخخ
  • الم IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 0
    قابل توجه توده ای های وابسته به کرملین
  • ۱۳۱۲۹ US ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 0
    ۱۳بار بهتره روسیه اوکراین حذف کنه از برنامه ها میدان های نظامی و قسمتی از اروپا رو درگیر جنگ اتمی کنه قسمتی از اروپا فدا میشه بخاطر گناه هیروشیما که بنیان تلخی ها بودن
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 0
    مرگ بر پوتین جنایت کار بیاری خدا پیروزی رزمندگان اوکراین نزدیک است انا فتحنا لکه فتحا مبینا
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 0
    مرگ بر کمونیستها و مارکسیستهای اسلامی
  • Hesam IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    بوی سوختنی از سینه چاکای عمو سام بلند شده..اب بریزین همونجا که میسوخه...دم پوتین گرم پاچه خوارهای غرب جنایتکار رو سوزوند..کاش اینها واسه عراق و افغانستان که اقاشون عموم سام این همه جنایت کرد دل میسوزندن...
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      0 0
      وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس