کد خبر 1506520
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
آپارتمان

قیمت مسکن و هزینه‌های اجاره‌نشینی در تهرانسر طبق آمارهای رسمی از میانگین پایتخت کمتر است.

به گزارش مشرق، اجاره آپارتمان در تهرانسر و خرید خانه در آن محدوده پایتخت معمولا نسبت به میانگین تهران هزینه کمتری دارد. آخرین آمارهای رسمی نشان می‌دهند متوسط قیمت مسکن در منطقه ۲۱ که تهرانسر بخشی از آن است، متری ۱۲ میلیون تومان از میانگین ارزش کل خانه‌های تهران کمتر بوده. معمولا صاحبخانه‌ها در محاسبه اجاره‌بها از همین فرمول‌ها استفاده می‌کنند و به‌همین خاطر اجاره یک آپارتمان ۸۰ متری در تهرانسر نسبت به یک واحد مشابه در منطقه هفت که ارزش خانه‌های آنجا تقریبا نزدیک به متوسط شهر است، می‌تواند هزینه کمتری داشته باشد. تهرانسر مثل وردآورد و چیتگر جنوبی در غربی‌ترین نقطه تهران قرار دارد و طبق جدیدترین آگهی‌هایی که در پلتفرم‌های معروف منتشر شده، رهن کامل آپارتمان در تهرانسر بسته به شرایط واحد و امکاناتی که دارد بین ۳۵۰ میلیون تا حدود دو میلیارد آب می‌خورد.

اجاره آپارتمان در تهرانسر چقدر بودجه می‌خواهد؟

آپارتمان ۵۰ متری در تهرانسر درحالی اجاره داده می‌شود که مالک ۱۰۰ میلیون پول پیش دریافت می‌کند و رقم اجاره را ماهی هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین کرده است. یکی از ارزان‌ترین واحدهای اجاره‌ای در تهرانسر است که امکان تبدیل رهن و اجاره برای آن وجود ندارد و بدون آسانسور و پارکینگ تحویل مستاجر داده می‌شود. همان حوالی مالک واحد ۵۷ متری رقم ودیعه را ۱۰۰ میلیون درنظر گرفته، ولی احتمالا به‌خاطر داشتن آسانسور و پارکینگ انتظار دارد مستاجر ماهی ۱۲ میلیون اجاره دهد. البته مستاجر می‌تواند به‌جای ۱۲ میلیون، ماهی ۹ میلیون به‌حساب صاحبخانه واریز کند، اما از آن طرف رقم ودیعه دقیقا دوبرابر می‌شود؛ ۲۰۰ میلیون.

مالک آپارتمان ۱۵۴ متری که سه‌تا اتاق خواب دارد، نیم‌میلیارد ودیعه می‌گیرد و ماهی ۱۸ میلیون اجاره می‌خواهد. قابلیت تبدیل رهن و اجاره برای این واحد که یکی از گران‌ترین خانه‌های اجاره‌ای در تهرانسر است، اجازه می‌دهد مستاجر نیمی از رقم درخواستی مالک را به‌عنوان پول پیش پرداخت کند. درعوض عدد اجاره به ماهی ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارتقا پیدا می‌کند.

اجاره آپارتمان ۸۰ متری در تهرانسر که هم انباری و آسانسور داشته باشد و هم از نعمت پارکینگ برخوردار باشد، طبق آگهی‌هایی که در روزهای اخیر منتشر شدند چیزی بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیون پول پیش می‌خواهد و صاحبخانه ماهی چهار تا ۱۵ میلیون اجاره می‌گیرد. مثل واحد ۸۰ متری که رقم ودیعه و اجاره آن به‌ترتیب ۷۰۰ و چهار میلیون تومان است و صاحبخانه دیگری که بابت واحد ۸۰ متری خودش ۳۰۰ میلیون پول پیش می‌گیرد و رقم اجاره را ۹ میلیون تومان تعیین کرده است.

رهن کامل آپارتمان در تهرانسر چقدر آب می‌خورد؟

رهن کامل آپارتمان در تهرانسر از حدود ۳۵۰ میلیون تومان شروع می‌شود و براساس جدیدترین آگهی‌های منتشر شده، به مرز دو میلیارد می‌رسد. رهن کامل آپارتمان ۵۲ متری در یک آگهی ۳۵۰ میلیون تومان اعلام شده است. واحد سال ۸۶ ساخته شده، پارکیینگ ندارد و بااینکه طبقه دوم قرار دارد، خبری از آسانسور نیست. آن طرف یک آپارتمان ۲۰۰ متری را با امکانات کامل درحالی اجاره می‌دهند، که مالک رهن کامل آن را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تعیین کرده است. این پول طبق آخرین آمارهای رسمی معادل ۳۲ متر آپارتمان مسکونی در کل تهران است و با ۶۶ متر آپارتمان مسکونی در منطقه ۱۸ که ارزان‌ترین نقطه تهران به‌حساب می‌آید، برابری می‌کند. اگر آگهی‌هایی که در پلتفرم‌های معروف وجود دارند را ملاک قرار بدهیم، می‌شود با ۴۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان در تهرانسر واحدهای ۸۰ متری که آسانسور، انباری و پارکینگ دارند را به‌شکل رهن کامل اجاره کرد و معمولا صاحبخانه‌ها برای رهن کامل واحدهای ۱۰۰ متری بین ۶۰۰ تا یک میلیارد طلب می‌کنند.

همه‌چیز درباره تهرانسر و قیمت مسکن در منطقه ۲۱‌

تهرانسر از شرق با فرودگاه مهرآباد همسایه است. از غرب به شهرک استقلال می‌رسد و در شمال و جنوب آن به‌ترتیب اتوبان‌های لشگری و آزادگان قرار دارند. در تقسیم‌بندی‌ها تهرانسر یکی از محله‌های منطقه ۲۱ است. یعنی جایی که شش ماه قبل متوسط قیمت خانه‌های آن متری ۴۳ میلیون تومان بوده و این عدد ۱۲ میلیون تومان از کل تهران کمتر بوده است. از آن موقع تا الان انتشار آمارهای رسمی از تحولات مسکن تهران متوقف شده است، اما یکسری از پلتفرم‌های خرید و فروش ادعا می‌کنند براساس آگهی‌های پیشنهادی متوسط قیمت خانه‌ها در تهرانسر به متری ۴۹ میلیون تومان رسیده و حدود ۲۰ میلیون تومان از کل تهران کمتر است. یعنی اگر خرید آپارتمان ۸۰ متری به‌طور متوسط در کل تهران پنج میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان بودجه لازم دارد، می‌شود با حدود سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در تهرانسر سراغ خرید آپارتمان ۸۰ متری رفت. معمولا در محاسبه هزینه‌های اجاره‌نشینی از همین فرمول‌ها استفاده می‌شود و به‌همین خاطر معمولا اجاره یک خانه ۸۰ متری در تهرانسر نسبت به یک خانه ۸۰ متری مشابه در میدان سپاه هزینه کمتری دارد.

بودجه مورد نیاز برای اجاره آپارتمان در تهرانسر

متراژ

عمر بنا

مهمترین امکانات

پول پیش

اجاره ماهانه

۵۰ متر

۱۸ سال

انباری

۱۰۰ میلیون

۷.۵ میلیون

۵۷ متر

۱۴ سال

فول‌امکانات

۱۰۰ میلیون

۱۲ میلیون

۸۰ متر

شش سال

فول‌امکانات

۳۰۰ میلیون

۹ میلیون

۵۲ متر

۱۶ سال

انباری

۳۵۰ میلیون

-

۱۵۴ متر

هفت سال

فول‌امکانات

۵۰۰ میلیون

۱۸ میلیون

۸۰ متر

سه سال

فول‌امکانات

۷۰۰ میلیون

چهار میلیون

۲۰۰ متر

سه سال

فول‌امکانات

۱.۸ میلیارد

-

منبع:فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    بیچاره مردمی که به شما ها اعتماد کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس