کد خبر 1505951
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
چین: آمریکا تحریمها علیه ایران را لغو و شرایط بازگشت به برجام را مهیا کند

چین از آمریکا می خواهد تمام تحریم های یکجانبه علیه ایران را لغو، تهدید اشتباه استفاده از زور را متوقف، و شرایط مناسب برای احیای کامل و بازگشت به برجام را مهیا کند.

به گزارش مشرق، معاون نمایندگی دائم چین در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست دوره ای شورای امنیت برای بررسی پانزدهمین گزارش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره روند اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا در خصوص ایران افزود: برجام یک دستاورد مهم دیپلماسی چند جانبه است که از سوی شورای امنیت تایید شده است و ستون اصلی جلوگیری از اشاعه هسته ای و حفظ صلح و ثبات در خاورمیانه است.

نماینده چین در نشست شورای امنیت سازمان ملل اضافه کرد: دولت پیشین آمریکا به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد و فشار زیادی علیه ایران آغاز و این اقدام، بحران هسته ای ایران را ایجاد کرد. متاسفانه مذاکرات گسترده در چند سال اخیر برای احیای برجام به نتیجه نرسیده است.

دیپلمات ارشد کشور چین ادامه داد: ما از همه طرف ها می خواهیم نتایج این توافق که با مذاکرات پیچیده و طولانی بدست آمده است را قدر بدانند، اراده سیاسی از خود نشان بدهند، موانع را برطرف کنند و در مورد احیای برجام به اجماع برسند.

معاون نمایندگی چین در سازمان ملل گفت: طرف ها باید اقدامات بیشتری برای احیای مذاکرات هسته ای در اولین فرصت انجام دهند. اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام باید نقش سازنده تری ایفا کند.

وی تصریح کرد: چین از همه اقدامات برای کاهش تنش ها پیرامون برنامه هسته ای ایران حمایت می کند و معتقد است مذاکرات باید نتایج بدست آمده در دوره های پیشین را حفظ و به صورت عادلانه به نگرانی های همه طرف ها رسیدگی کند.

نماینده چین در نشست شورای امنیت افزود: چین از آمریکا می خواهد تمام تحریم های یکجانبه علیه ایران را لغو کند و تهدید اشتباه استفاده از زور را متوقف کند و شرایط مناسب برای احیای کامل و بازگشت به برجام را مهیا کند.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی مساله هسته ای ایران در نقطه بسیار حساسی است و همه طرف ها باید یک رویکرد منطقه برای رسیدگی به مساله هسته ای ایران اتخاذ کنند و آنها را با مسایل دیگر مرتبط نسازند. به همین دلیل چین با حضور و سخنرانی اوکراین در جلسه شورای امنیت با موضوع برجام مخالفت کرده است.

دیپلمات ارشد کشور چین گفت: پکن معتقد است شورای امنیت باید نقش سازنده تری پیرامون برجام احیا کند و آشفتگی سال ۲۰۲۰ در خصوص مکانیسم ماشه نباید تکرار شود.وی همچنین تاکید کرد: احیای روابط ایران و عربستان که با میانجی گری چین انجام شد به امیدها برای احیای برجام جان تازه ای داده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 2
    اجرای قرارداد ۲۵ساله چین پس چی شد؟؟؟؟
    • CA ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      0 4
      چاپیدن ۲۵ ساله سر جاش هست نگران نباش، کمونستها منظورشون اینه که هم از توبره بخورند و هم از آغل
  • واقع بین IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    0 2
    چین وروسیه روی دیگر امریکا هستن ولی دولت مردان ما برا حفظ بقا شان دست به دامان اونها شدن ووقتی یک حرف در مورد اینها میگن فکر میکنهن به منفت اینها ولی قضیه چیز دیگه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس