کد خبر 1505703
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
تأکید نخست‌وزیر عراق بر رایزنی مستمر با ایران

نخست‌وزیر عراق در دیدار علی باقری با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز پنجمین نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق، بر رایزنی مستمر ۲ کشور تأکید کرد.

به گزارش مشرق، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی در بغداد حضور دارد، امروز با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، روابط دوجانبه و اهمیت تقویت و نهادینه سازی آن در زمینه‌های گوناگون مورد تأکید قرار گرفت.

باقری ضمن مروری بر هم افزایی‌های موفق دو کشور در مقابله با توطئه‌های سیاسی و امنیتی منطقه‌ای، بر لزوم تداوم همکاری‌های دو جانبه و توسعه آن به سطح منطقه‌ای برای خنثی سازی طرح‌های ثبات زدای دشمنان جهان اسلام و در رأس آن‌ها، رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به جنایات جاری علیه ملت فلسطین، تصریح کرد: سکوت مدعیان اروپایی حقوق بشر در این مقطع، یکی از عوامل گستاخ‌تر شدن اشغالگران صهیونیست برای ادامه وحشیگری بوده است.

وی همچنین با اشاره به توهین‌های مکرر به مقدسات دینی مسلمانان، بر ضرورت اقدام جمعی کشورهای اسلامی برای جرم انگاری چنین اقداماتی تأکید کرد.

باقری ضمن تقدیر از نقش فعال عراق در تنش زدایی منطقه‌ای، ابراز امیدواری کرد در سایه ثبات به دست آمده در این کشور، شاهد جهش چندجانبه و درون‌زای منطقه غرب آسیا به سوی امنیت و شکوفایی در آینده نزدیک باشیم.

محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق هم با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز پنجمین نشست کمیته مشترک سیاسی دو کشور، بر رایزنی مستمر ایران و عراق تأکید کرد.

نخست‌وزیر عراق با اشاره به درخواست این کشور برای برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، از حمایت جمهوری اسلامی برای برگزاری چنین نشستی قدردانی کرد.

علی باقری همچنین دیروز با عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس