کد خبر 1505616
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
تعطیلات خونین در آمریکا با ۱۰ کشته و ۳۸ زخمی

دست کم ۳۴۶ تیراندازی جمعی در آمریکا در شش ماه اول سال ۲۰۲۳ و تا آخر روز چهارم جولای ثبت شده است.

به گزارش مشرق، قبل از پایان تعطیلات چهارم جولای(روز استقلال آمریکا)، بیش از ۷۵ نفر زخمی و دست‌کم ۱۱ نفر در نزدیک به ۱۲ تیراندازی جمعی در سراسر آمریکا کشته شدند.

این نشانه‌ای از تسریع نرخ در حال حرکت سریع خشونت‌های مسلحانه جمعی در آمریکا در سال جاری است.

آمار تیراندازی‌های جمعی در آمریکا

دست‎کم ۳۴۶ تیراندازی جمعی در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۳ و تا آخر روز چهارم جولای ثبت شده است؛ نرخی که نشان دهنده حداقل یک مورد تیراندازی جمعی در هر روز بوده و از نرخ تیراندازی جمعی در روز مشابه در تقویم در سال‌های گذشته پیشی گرفته است.

در تیراندازی جمعی در ایالت تگزاس در سوم جولای(۱۲ تیر ماه)، ۳ نفر کشته و ۸ نفر دیگر زخمی شدند.

در همان شب در فیلادلفیا بر اثر تیراندازی یک فرد مسلح به سمت جمعیت در این ایالت، ۵ نفر کشته و ۲ نفر دیگر زخمی شدند؛ و در بالتیمور، در ۲ جولای (۱۱ تیر ماه) در جریان یک مهمانی ۲ نفر با شلیک گلوله کشته شدند و ۲۸ نفر دیگر، که نیمی از آن‌ها کودک بودند، زخمی شدند.

حوادث مسلحانه مرگبار؛ تاکیدی بر ناکامی آمریکا در مبارزه با اپیدمی خشونت با اسلحه

این حوادث مرگبار بر ناکامی آمریکا در مبارزه با اپیدمی خشونت با اسلحه تاکید می‌کند، آن هم در شرایطی که مقامات در سراسر این کشور و در بالاترین سطح دادگاه‌ها قوانین مربوط به اسلحه را کاهش داده و تهیه اسلحه برای افراد را آسان‌تر می‌کنند.

بر اساس گزارش سازمان «آرشیو خشونت مسلحانه» آمریکا، تا ۴ چهارم جولای (۱۳ تیر ماه)، بیش از ۲۱ هزار نفر در آمریکا بر اثر خشونت با اسلحه، از جمله خودکشی، جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین در سال جاری تاکنون نزدیک به ۱۹ هزار نفر در حوادث مربوط به اسلحه زخمی شده‌اند.

این سازمان، تیراندازی‌های جمعی را به عنوان حوادث تیراندازی که در آن ۴ نفر یا بیشتر کشته یا زخمی می‌شوند، در نظر می‌گیرد.

برخی از بارزترین و مرگبارترین اعمال خشونت آمیز مسلحانه در داخل مدارس آمریکا بوده است. در ماه فوریه، بر اثر تیراندازی جمعی در دانشگاه ایالتی میشیگان، ۳ دانشجو کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.

ماه بعد، تیراندازی جمعی در داخل مدرسه‌ای در «نشویل» به مرگ ۶ نفر از جمله ۳ دانش آموز جوان منجر شد.

ضعف قوانین مربوط به سلاح در آمریکا

در همین حال، تقریباً هر ایالت آمریکا به صاحبان اسلحه اجازه می‌دهد تا سلاح‌های مخفی را به شکلی در ملاء عام حمل کنند. اما بیش از نیمی از ایالت‌های این کشور به بیشتر دارندگان اسلحه اجازه می‌دهند که در بیشتر مکان‌های عمومی بدون مجوز، بررسی سوابق یا آموزش ایمنی، سلاح گرم به همراه داشته باشند.

این حملات در تعطیلات چهارم جولای یک سال پس از آن اتفاق افتاد که یک فرد مسلح به سلاح نیمه اتوماتیک AR-۱۵ به سمت افراد حاضر در یک تجمع در ایالت ایلینوی تیراندازی کرد که در آن ۷ نفر کشته و حداقل ۴۸ نفر زخمی شدند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس