کد خبر 1527550
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴
کشته شدن دو نوجوان در شیکاگو با سلاح گرم

منابع محلی گزارش دادند که در شهر «پالاتاین» در حومه شمال غربی شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا در یک تیراندازی، دو نوجوان ۱۶ ساله جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، وبگاه خبری «nbc chicago» به نقل از پلیس آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی اعلام کرد دو نجوان ۱۶ ساله به ضرب گلوله در بخش شمال غربی شهر شیکاگو کشته شدند.

به گزارش این رسانه محلی آمریکایی، حادثه حدود ساعت ۱۰ شب جمعه در منزلی نزدیک خیابان «گاردینیا» و جاده «بالدوین» رخ داد.

«ادواردو آلپیزار» ۱۶ ساله در دم و «اوریل گارسیا» ۱۶ ساله اندکی بعد پس از انتقال به بیمارستان جان داد.

پلیس اعلام کرد هیچکس در ارتباط با تیراندازی‌های امروز (یکشنبه) دستگیر نشده است.

 در حالی که روزانه خبرهای متعددی در خصوص تیراندازی در آمریکا و آمار بالای جان باختگان در این حوادث منتشر می‌شود، لابی قدرتمند سلاح اجازه نمی‌دهد که قانونی در خصوص اعمال محدودیت بر حمل سلاح در این کشور تصویب شود.

در دسترس بودن سلاح گرم در آمریکا و فروش انواع مختلف آن در فروشگاه‌ها سبب شده تا اغلب مردم اسلحه شخصی در اختیار داشته باشند و به همین علت آمار قتل و کشتار در این کشور با استفاده از سلاح گرم بسیار بالا است.

همچنین تیراندازی‌های جمعی در آمریکا طی سال‌های اخیر بسیار تشدید شده‌است. به هر گونه تیراندازی که در آن چهار نفر یا بیشتر البته به استثنای شخص تیرانداز کشته شوند یا مورد هدف قرار بگیرند، تیراندازی جمعی گفته می‌شود. این مساله به یک بحران در داخل آمریکا تبدیل شده که مواضع نامزدهای انتخاباتی کنگره و ریاست‌جمهوری نیز در این زمینه همواره بر رقابت‌های آنها اثرگذار است.

در آمریکا به طور متوسط هر ۱۲.۵ روز یک بار یک تیراندازی جمعی اتفاق می‌افتد. از سال ۲۰۰۹ تاکنون ۲۷۵ تیراندازی جمعی صورت گرفته که حدود ۱۵۳۶ نفر کشته و هزار نفر هم زخمی شده‌اند. این نوع تیراندازی جمعی آنقدر در آمریکا تشدید و به بحران تبدیل شده که در ماه‌های اخیر کاربران در برخی شبکه‌های اجتماعی در آمریکا اعلام کرده‌اند از اینکه فرزندان خود را راهی مدرسه کنند، هراس دارند زیرا بخش زیادی از این تیراندازی‌های جمعی در مدارس اتفاق می‌افتد که یک فضای ناامن است. لازم به ذکر است که آزادی حمل سلاح در آمریکا که طبق متمم دوم قانون اساسی برای مردم آمریکا مجاز شمرده شده به بحث بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها و نیز بسیاری از مردم تبدیل شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس