تلگراف: رئیس کمیسیون اروپا گزینه اصلی بایدن برای دبیرکلی ناتو است

یک روزنامه انگلیسی مدعی شد که رئیس کمیسیون اروپا، گزینه موردنظر رئیس جمهور آمریکا برای پست دبیرکلی ناتو است.

به گزارش مشرق، روزنامه تلگراف انگلیس در گزارشی مدعی شد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای پست دبیرکلی ناتو، اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا را در نظر دارد.

تلگراف به نقل از منابع مطلع ناتو نوشت که بایدن و فون درلاین ظرف چند سال اخیر، در زمینه مسائلی همچون چین، اوکراین و تغییرات اقلیمی، «پیوندی قوی» شکل داده‌اند. به گفته یکی از منابع تلگراف، کاخ سفید این موضوع را درک کرده که رئیس کمیسیون اروپا به‌تازگی تصمیم گرفته تا «به‌جای اعتماد به سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی که در ارزیابی درست عملیات نظامی روسیه در اوکراین ناموفق بودند، به سرویس اطلاعاتی واشنگتن تکیه کند.»

این گزارش همچنین اضافه کرده است که فون در لاین، احتمالا به دلیل تسلط بر زبان فرانسه، حمایت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که یکی دیگر از اعضای اصلی ناتو به شمار می‌رود را نیز جلب خواهد کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو دیروز(سه‌شنبه) اعلام کرد که تا یک سال دیگر در این پست تمدید شده است. پیش از این قرار بود، دبیرکل ناتو اواخر سپتامبر از سمت خود کنار رود. استولتنبرگ نروژی از سال ۲۰۱۴ دبیرکل این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا بوده و دوران تصدی وی، چهار بار تمدید شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده که پیش از این رسانه‌های انگلیسی مدعی شده بودند که بایدن با نامزدی بن والاس، وزیر دفاع انگلیس برای پست دبیرکلی ناتو مخالفت کرده و این مساله روابط لندن و واشنگتن را شکرآب کرده است.

دیلی‌میل نوشته که دلیل مخالفت بایدن با والاس، این بوده که وزیر دفاع انگلیس در جریان خشونت‌های فرقه‌ای در ایرلند شمالی موسوم به «ترابلز»، به عنوان سرباز در ارتش انگلیس خدمت کرده است. به گفته منابع دیلی‌میل، «رئیس جمهور آمریکا احساسات و ریشه‌های ایرلند جنوبی خود را آشکارا بروز داده و علاوه بر این، چندان حامی انگلیس نیست.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس