کد خبر 1504706
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
حمله به سفارت بلاروس در هلند

سفارت بلاروس در هلند هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت و پنجره‌های آن شکسته و بر دیوارهای آن علیه رئیس جمهور بلاروس شعارهایی نوشته شد.

به گزارش مشرق، منابع خبری غروب یکشنبه به وقت تهران از حمله به سفارت بلاروس در هلند خبر دادند.

به گزارش وبگاه «آذر نیوز» به نقل از رسانه‌های هلند، سفارت بلاروس در لاهه در هلند مورد حمله افرد ناشناس قرار گرفت و سه پنجره در آن شکسته وشعارهایی بر دیوارها نوشته شد. پلیس یک مرد ۳۱ ساله را به عنوان مظنون در این مکان دستگیر شد.

در شعارهای نوشته شده بر دیوار سفارتخانه جملاتی علیه رئیس جمهور بلاروس وجود داشت. یکی از نمایندگان پارلمان هلند در توییتی چنین اقداماتی را محکوم کرد.

به دنبال حمایت بلاروس از روسیه در نبرد با اوکراین این کشور مورد انتقادات شدید قرار گرفته است. لهستان، کشور هم مرز با بلاروس نیز اعلام کرده که مرزبانان خود را در مرز با بلاروس افزایش می‌دهد. «ماریوش کامینسکی» وزیر کشور لهستان روز یکشنبه گفت ۵۰۰ پلیس را به مرز با بلاروس اعزام خواهد کرد.

گارد مرزی لهستان روز یکشنبه مدعی شد که ۱۸۷ نفر روز شنبه تلاش کردند به طور غیرقانونی از بلاروس وارد لهستان شوند. کامینسکی گفت: «با توجه به وضعیت متشنج، تصمیم گرفتم با ۵۰۰ پلیس لهستانی از یگان‌های پیشگیری و مبارزه با تروریسم، مرز لهستان با بلاروس را تقویت کنم.»

سخنگوی وزارت خارجه بلاروس به خبرگزاری «اسپوتنیک» در زمینه حمله به سفارتخانه این کشور در لاهه گفت: «ما اقدام تخریبی علیه ساختمان سفارت بلاروس در هلند را تایید می‌کنیم.»

یکی از آخرین حملات به سفارت بلاروس در خارج از کشور در دسامبر ۲۰۲۱ در لندن رخ داد .بلاروس پس از حمله به سفارتخانه خود در لندن، کاردار انگلیس را احضار کرد و خواستار تحقیقات کامل شد. وزارت خارجه بلاروس در این زمینه اعلام کرد که یک دیپلمات بلاروس در پی حمله به سفارت این کشور در لندن به شدت مجروح شد.

به دنبال پایان ماجرای گروه واگنر در روسیه، فرمانده و نیروهای این گروه در بلاروس مستقر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد SA ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 0
    جرقه ای در هلند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس