‌‌

مکرون سال گذشته به صورت لایو به مصی علی‌نژاد قول داده بود که از اغتشاشگران داخل ایران حمایت قاطع خواهد کرد!

سرویس سیاست مشرق- نزدیک به چهار روز است که برخی از مردم فرانسه در اعتراض به قتل یک نوجوان ۱۷ ساله الجزایری الاصل، به خیابان ریخته و به سیاست های خشونت آمیز دولت مکرون اعتراض دارند.

ام نائل، نوجوان هفده ساله ای بود که در سه شنبه (۲۷ ژوئن/ ۶ تیرماه) در شهر ناتر فرانسه، به ضرب گلوله پلیس این کشور به قتل رسید و موجی از اعتراضات در شهرهای فرانسه را فراگرفت.

این اعتراضات تاکنون به تیراندازی در خیابان، آتش‌زدن خودرو ها و تخریب اموال عمومی منجر شده است.

چرا جوانان محلات پاریس فراخوان دادند؟+ عکس و فیلم

ام نائل توسط پلیس فرانسه کشته شده است

مطابق ویدیو های منتشر شده، ام نائل در نانتر فرانسه، حومه پاریس، با خودروی زرد رنگی مشغول رانندگی بود که پلیس او را به زور اسلحه متوقف و از او درخواست مدارک رانندگی کرد. در همین هنگام نوجوان خودرو را به حرکت انداخته که با تیراندازی مستقیم مامور پلیس روبه رو می شود. در ویدئو منتشر شده صدایی به گوش می‌رسد که می‌گوید: «با گلوله‌ای در سر می‌روی.» سپس او با پیکر زخمی چند ده متر جلوتر تصادف کرده و اینگونه توسط پلیس فرانسه به قتل میرسد.

طبق اعلام مراجع رسمی، نائل خطری برای پلیس نداشته و آزمایش مصرف الکل و مواد مخدر او هم کاملا منفی بوده است. قتل این نوجوان تسوط پلیس به قدری واضح است که یکی وکیل‌های خانواده قربانی به نام جنیفر کامبلا به رسانه‌های محلی گفت که هیچ چیزی واقعه را توجیه نمی‌کند و مرگ این جوان را یک «اعدام» توصیف کرد.

پس آن مادر نائل که اکنون در سوگ فرزند خود نشسته، روز (چهارشنبه) با انتشار ویدیویی در شبکه اجتماعی تیک‌تاک اعلام کرد که ساعت ۱۴ روز پنجشنبه (به وقت محلی) در نانتر یک راهپیمایی سفید برای پسرش برگزار خواهد کرد. وکلای خانواده قربانی نیز اعلام کرده‌اند که ۲ شکایت در ارتباط با این پرونده ثبت خواهند کرد؛ یکی علیه پلیس تیرانداز به جرم قتل و همکارش به جرم همدستی و دیگری جعل در اظهارات ماموران پلیس که مدعی بودند نائل قصد ضربه‌زدن به آنها را داشته است.

این اتفاق در حالی است پیش از این آلن لانبَن (Allan Lambin) جوان ۱۹ ساله ای که در سال ۲۰۱۹ بر اثر خفگی در سلولی در ایستگاه پلیس شهر سن-مالو جان باخته بود.

با اینکه مکرون در نگرانی از وضعیت نابسامان دولت خود پس از اعتراضات گسترده جلیقه زردها و اعتصابات سراسری، با خانواده قربانی همدردی کرده، اما معترضان فرانسوی این اقدام پلیس فرانسه نابخشودنی عنوان کرده و به خیابان ها ریختند. برخی رسانه ها ادعا کرده اند که از زمان اعتراضات سال ۲۰۰۵ تا به کنون هیچگاه معترضان را به این اندازه خشمگین ندیده اند.

چرا جوانان محلات پاریس فراخوان دادند؟+ عکس و فیلم

چرا جوانان محلات پاریس فراخوان دادند؟+ عکس و فیلم

چرا جوانان محلات پاریس فراخوان دادند؟+ عکس و فیلم

دولت فرانسه هم در پاسخ به این اعتراضات مردمی ۴۰ هزار نیروی پلیس را برای کنترل وضعیت در سراسر این کشور بسیج کرده است که از این میان ۵۰۰۰ نفر از آنها در پاریس مستقر شده‌اند. پس از آن وزیر کشور فرانسه در توییتر اعلام می کند که در تظاهرات‌های پنجشنبه شب ۱۰۰ نفر دستگیر شده‌اند.

با این حال گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که فرانسه شب‌های ناآرامی را سپری کرده است و نانتر به عنوان کانون این ناآرامی‌ها، شاهد اعتراض‌های گسترده، آتش‌زدن زباله‌ها و در ادامه آتش‌زدن برخی ساختمان‌های عمومی و خصوصی از جمله یک مرکز تفریحی و یک مدرسه بوده است.

در همین پیوند وزارت کشور فرانسه بازداشت ۳۱ نفر، زخمی شدن ۲۴ افسر پلیس و آتش زدن ۴۰ دستگاه خودرو در جریان اعتراض‌ها را به صورت رسمی تایید کرده است.

حال دولت مکرون برای کنترل این وضعیت راهکار را در این دیده است که ۲ هزار نیروی پلیس را برای برقراری نظم، اضافه و بسیج کند. رویکردی در اظهارات مکرون برای اغتشاشات ۱۴۰۱ ایران در تضاد است.

امانوئل مکرون در ۲۰ آبان ۱۴۰۱ با مسیح علی‌نژاد و تعدادی از زنان فعال رسانه ای در جریان اغتشاشات، در کاخ الیزه دیداری نمایشی تدارک دید. او در این دیدار به علینژاد و همدستان رسانه ای او انگیزه اعتراضی داده و از اغتشاشات زن زندگی آزادی حمایت کرد.

چرا جوانان محلات پاریس فراخوان دادند؟+ عکس و فیلم

درحالی که مکرون گفته است که با هرکسی که به موسسات دولتی حمله کند و یا نهادهای دولتی را غارت کند قاطعانه برخورد خواهد شد و بسیاری از بازداشت شده‌ها نوجوان هستند و این مسئولیت برعهده والدین است که سال گذشته به صورت لایو به مصی علینژاد قول داده بود که پای وعده های خود بماند و از اغتشاشگران داخل ایران حمایت خود را دریغ نکند.

البته این رفتارهای متناقض غرب دارای استدلال هم هست! هنری لوی پدر تجزیه طلبی در خاورمیانه که از سوی کارشناسان و تحلیلگران سیاسی، فردی آشوب‌ساز و تاجر جنگ شناخته می‌شود بر این باور است مداخله نظامی و سیاسی در امور جهان عرب و اسلام تخلف امپریالیستی محسوب نمی‌شود، بلکه این حق مشروع غرب متمدن و وظیفه مقدسی است که باید به سرعت و بدون تردید انجام شود تا همه نهادهای عربی و اسلامی نابود شود و جز چند کشور ضعیف و پراکنده چیزی باقی نماند. هنری لوی یک از مدافعان سرسخت رژیم صهیونیستی بوده که از قضا یهودی‌زاده‌ای است که در سال ۱۹۴۸ در الجزایر متولد شده و به دلیل شغل و سرمایه پدرش، فردی ثروتمند در فرانسه به شمار می‌آید.

حالا مکرون به وعده های خود عمل نکرده و پس از خنثی شدن اغتشاشات در ایران، بار دیگر با مقامات جمهوری اسلامی دیدار کرده و خواهان ادامه همکاری های بین‌المللی بین فرانسه و ایران شد. اتفاقا این موضوع نیز بین کاربران فضای مجازی هم این روز ها خودنمایی کرد و برخی کاربران نوشتند: «مکرون قرار بود شکلات انقلاب به مسیح بده! پس چی‌شد؟ خودش هم مورد عنایت قرار گرفته».

چرا جوانان محلات پاریس فراخوان دادند؟+ عکس و فیلم

این رفتار های متناقض همچنین در سلبریتی های فرانسوی نیز مشاهده شده. باید بیاد آورد که در جریان اغتشاشات ایران، ماریون کوتیار، در همکاری با کمپین نمایشی «گیسوبُران»، او نیز ویدیوهای از قیچی کردن اعتراضی موهای خود در حمایت از آشوبگران زن زندگی آزادی منتشر کرد. او اکنون مورد انتقاد کاربران ایرانی قرار گرفته که در پی اعتراضات فرانسه سکوت اختیار کرده است!

چرا جوانان محلات پاریس فراخوان دادند؟+ عکس و فیلم

علاوه بر این ویدیویی در جریان اعتراضات فرانسه منتشر شده که نشان می‌دهد مکرون در این وضعیت بحرانی به همراه همسرش در کنسرتی در پاریس حضور پیدا کرده و مشغول خوشگذرانی هستند.

گویا این رفتار ها برای حامیان غربی اغتشاشات ایران عادی بوده و مشابه آن در اپوزیسیون ساکن در همین کشور ها نیز دیده میشود. پیش از این رضا پهلوی نیز که در مقابل دوربین خبرگزاری فرانسوی استایل همدردی و حمایت از مردم را در غالب بغض به نمایش می گذارد، در همان ایام در پارتی های شبانه و مختلط مشغول خوشگذرانی بوده است.

گفته شده است که در اعتراضات فرانسه ۴۲۱ نفر بازداشت شدند و پلیس این کشور برای آرام کردن وضعیت متوسل به اقدامات امنیتی و ضد شورشی شده است.مکرون گفته است که اعتراضات کنونی فرانسه توسط شبکه‌های اجتماعی و بازیهای ویدئویی کنترل شده و باید آن را فیلتر کرد! این روزها مکرون در آتش تناقضات سیاسی گرفتار شده است، یک کاربر فضای مجازی نوشته است: دستپخت حمایت ازکمپین‌های فیک جوانان محلات در تهران را در پاریس نوش جان کنید آقای مکرون!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    22 3
    مکرون این روزا در بهشت و خوشی به سر می‌برد خوش به حالش 🤣🤣🤣. خدا لعنتش کنه
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      2 4
      عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید 😂😂😂😂😂😂
    • منتقد گمنام IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      1 0
      جرج فلوید فرانسوی ! مظلوم نمایی برای تبهکار سابقه دار ! به اتباع بیگانه (...) هم تابعیت دهید ایران هم در آینده مثل فرانسه میشود.
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    29 2
    ماشالله به جوانان محلات فرانسه 🤩🤩🤩
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      7 7
      وضع معیشت واقتصادی کشورازهمه جا بدتره اغتشاشات اونجا هم تموم شد
  • حسین IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    11 2
    در افتادن با ایران این عواقبو هم داره
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    6 2
    چاه مکن بهر کسی . اول خودت دوم کسی.سرنوشت مصی دلقک نژاد و توله پهلوی شبیه روح‌الله زم خواهد بود
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    10 2
    بکشید همدیگه رو، پلیس رو آتیش بزنید، نیروهای دولتی رو بکشید، هر کدوم رو از تیر چراغ برق آویزون کنید، دیگه کار فرانسه تمومه، کلانتری ها رو آتیش بزنید، فروشگاه ها رو غارت کنید، شما ها آزادید هر کاری دلتون خواست بکنید، آزاد آزاد، فرانسوی ژیان ئازادی
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    13 4
    از جوانان محلات فرانسه قاطعانه حمایت میکنیم. به امید آزادی فرانسه از دست جلادان خونخوار
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    10 2
    مصی علینژاد فرچه توالت
  • ایران قوی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    6 2
    کجایند این سلبریتی ها.ایا فرانسه و پاریس از این میمون ها نداره که هشتک بزنند .و خاک بر سر این میمون های و.ط.ن.ی
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    4 2
    این اشتباه شماست باید اینقدر قوی عمل کنید توی رسانه و کار اطلاعاتی توی غرب تا همچین مواقعی دقیقاً بشه این تخلفات رو به حکومتشون چسبوند و یه شورش رو تبدیل به یه جنگ داخلی تمام عیار کرد.اونوقته که غربی ها میفهمن طعم دخالت توی مسائل داخلی دیگر کشور ها چه طعمی داره به قولی یه من ماست چقدر کره داره و دفعات بعدی حواسشونو جمع میکنن پاشونو از گلیمشون دراز تر نکنن.
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 0
    جناب «اینترنت اسب تروا آمریکا» چندوقته پیدات نیست انصافا دل مون برت تنگ شده
  • ارش IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    2 6
    ما برویم کمک به جوانان فرانسه به بچه رحم نکرد سیاه پوست بود کشتش
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 0
    واقعا تفسیر عملی این آیه مبارک قرآن(و مکرو و مکرالله ان الله خیر الماکرین) در فرانسه چقدر زیباست هیچ مفسر کبیری نمی توانست این آیه مبارکه را اینقدر زیبا و همه فهم تفسیر کند الله اکبر
  • امیری IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    1 0
    همسر رضاالبهلوی هم حضور دارند ثانیه 17 را نگاه کنید. اومده پیش دوست پسر فرانسویش
  • امیری IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    1 0
    همسر رضاالبهلوی هم حضور دارند ثانیه 17 را نگاه کنید. اومده پیش دوست پسر فرانسویش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس