آئین‌های نماز عیدقربان با حضور میلیون‌ها مسلمان در پاکستان برگزار شد

میلیون‌ها نفر از مسلمانان پاکستان صبح امروز نماز عید سعید قربان را در مساجد و اماکن مذهبی در شهرهای مختلف این کشور به صورت گسترده و باشکوه اقامه کردند.

به ‌گزارش مشرق، مسلمانان پاکستانی در شهرهای مختلف این کشور از جمله اسلام‌آباد، کراچی، لاهور، کویته، پیشاور، راولپندی، اسکردو و پاراچنار به صورت پر شور در نماز عید سعید قربان شرکت کردند.

هموطنان ایرانی مقیم پاکستان نیز در شهرهای مختلف این کشور همسایه همراه و همدوش با براداران دینی خود نماز عید سعید قربان را در مسجد مجتمع مسکونی سفارت کشورمان در اسلام‌آباد وخانه های فرهنگ ایران در شهرهای ˈکراچی، لاهور، کویته و پیشاور برگزار کردند.

براساس این گزارش؛ بزرگترین مراسم نماز عید سعید قربان پاکستان با حضور دهها هزار نفر در مسجد ˈفیصلˈ اسلام آباد و مسجد ˈشاهیˈ در شهر ˈلاهورˈ مرکز ایالت پنجاب در شرق پاکستان برگزار شد.

مردم پاکستان، با حضور گسترده در مراسم نماز عید قربان، وحدت مسلمانان برای مقابله با دشمنان اسلام و تجدید عهد به منظور همبستگی ملی و انجام سنت پیامبر گرامی اسلام را در شهرهای این کشور به نمایش گذاشتند.

مسلمانان پاکستان در شهرها و ایالت های این کشور نظیر 'اسلام آباد، راولپندی، لاهور، کراچی، کویته، پیشاور، فیصل آباد' و دیگر شهرهای این کشور همزمان با عید قربان با برپایی نماز، این روز را جشن گرفتند.

سخنرانان در این روز پس از اقامه نماز عید سعید قربان یاد آور شدند که بهترین راه برای رسیدن به صلح وثبات در پاکستان حفظ وحدت و یکپارچگی احزاب سیاسی و مذهبی و همراهی مردم با سیاست های اسلامی دولت این کشور است.

پاکستانی ها از چند روز باقی مانده به عید قربان که در این کشور به عید بزرگ نیز مشهور است، برای استقبال از آن آماده شدند. هر چند تداوم مشکلات اقتصادی این کشور و تورم افسارگسیخته طعم جشن عید و تعطیلات آن را به کام مردم تلخ کرده است.

صادق سنجرانی قائم مقام رییس جمهوری و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در پیام هایی فرارسیدن روز عید سعید قربان را به هموطنان خود و مسلمانان جهان تبریک گفتند.

رهبران دینی، گروه های اسلامی و احزاب مذهبی پاکستان در خطبه های نماز عید قربان ضمن ابراز همبستگی با ملت های مظلوم اسلامی از جمله مردم فلسطین و کشمیر، از مردم این کشور خواستند تا با وحدت، برادری و یکپارچگی در این روز خجسته؛ جلوه دهنده وحدت در برابر عناصر ضد اسلامی و آنهایی که با پاشیدن بذر نفاق و فتنه بین مسلمانان قصد سو استفاده و ضدیت با دین مبین اسلام را دارند، باشند.

عید سعید قربان به عنوان رویداد تاریخی در میان مسلمانان پاکستانی اعم از شیعه و سنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. خیابان ها، اماکن عمومی و مذهبی و موسسات آموزشی و دولتی به منظور فرا رسیدن عید سعید قربان در سراسر پاکستان آذین بندی شده و مسلمانان لباس های نو بر تن کرده و در مساجد مناطق محل سکونت خود گرد هم می آیند.

با اعلام تعطیلات رسمی در پاکستان، مردم به دید و بازدید و انجام سفرهای کوتاه به شهرها و روستاهای موطن خود می پردازند. دولت پاکستان نیز برای مقابله و خنثی کردن هرگونه اقدام تروریستی در روز عید سعید قربان و مناسبت های وابسته، تدابیر شدید امنیتی را در سراسر کشور برقرار کرده است.

مردم مسلمان پاکستان اعتقاد زیادی به قربانی کردن حیوانات در ایام عید دارند و حتی افرادی که بضاعت کافی ندارند به صورت دسته‌جمعی اقدام به خرید دام و قربانی کردن می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس