کد خبر 1503583
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
دفاع کوبا از مواضع روسیه در قبال اوکراین+فیلم

«آلوارو لوپز میرا» وزیر دفاع کوبا روز سه شنبه (دیروز) در مسکو از سیاست روسیه در قبال جنگ اوکراین دفاع و مواضع آمریکا و متحدانش را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع کوبا در دیدار روز سه شنبه (دیروز) با همتای روس خود در مسکو اعلام کرد که آمریکا و برخی متحدانش باید به تاریخ درباره گسترش ناتو پاسخ بدهند.

«آلوارو لوپز میرا» درباره جنگ اوکراین گفت: «مواضع ایالات متحده مبنی بر ادامه گسترش ناتو به سمت مرزهای روسیه به نتایج غیرقابل پیشبینی منجر شد که باعث این منازعه شد و روسیه را مجبور کرد که عملیات نظامی ویژه را آغاز کند».

وی در حضور سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه ادامه داد: «در این چارچوب، روسیه نقشی برجسته در جنگ علیه فاشیسم ایفا می‌کند؛ چیزی که آنها هم اکنون تلاش می‌کنند به اروپا گسترش بدهند».

وزیر دفاع کوبا تصریح کرد: «ایالات متحده و برخی از متحدانش به طور مکرر از نیروی نظامی استفاده کردند، آنها برای دستیابی به تغییر سیاسی مدنظرشان به کشورهای مستقل تجاوز و در امور داخلی کشورهایی که با آنها اتفاق نظر ندارند، دخالت کرده‌اند؛ کشورهایی که مخالف تسلط (آمریکا و متحدانش) هستند و می‌خواهند از تمامیت ارضی و استقلالشان حفاظت کنند».

وی افزود: «کوبا با چنین سیاست مبتنی بر استانداردهای دوگانه مخالف است. تاریخ از ایالات متحده خواهد خواست که در قبال عواقب دکترین نظامی تجاورکارانه‌اش (در زمینه گسترش ناتو به) فراتر از مرزهای ناتو پاسخگو باشد؛ موضوعی که تهدیدی برای صلح، امنیت و ثبات بین‌المللی است».

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با آلوارو لوپز میرا همتای کوبایی تاکید کرد که مسکو آماده کمک به هاوانا در شرایط تحریم‌های غیرقانونی تجاری و اقتصادی ایالات متحده علیه این کشور است.

وی افزود: روسیه و کوبا در دفاع از منشور ملل متحد و علیه جایگزینی آن با نظم نواستعماری مورد نظر غرب که به قیمت استثمار کشورهای تحت ستم و شکست کشورهای رقیب است، هم نظر هستند.

سفر وزیر دفاع کوبا و دیدار او با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در مسکو بعد از شورش اخیر و ناکام واگنر انجام شد. «یوگنی پریگوژین» رئیس گروه واگنر با وزیر دفاع روسیه اختلافات اساسی داشت و در آستانه شورش اخیر، خواستار برکناری و حتی اعدام او شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عمیر IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    7 0
    باید دفاع کند. همینطور که ایران نیز. دشمن دشمن من دوست من است.
    • عمیر IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      0 4
      احمق ساده لوح ، تروریستای روسی توی نقش گرگ بین گله هستن تا کی نمیخای بفهمی ؟
    • عمیر IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      1 0
      ببخشید اشتباه نوشتم درستش اینه: تروریستای آمریکایی-اوکراینی-ناتویی توی نقش گرگ بین گله هستن تا کی نمیخاهید بفهمید؟
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      0 4
      وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    1 0
    تروريست امريكا وانگليس هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس