کد خبر 1503541
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها پیش افتاد

دونالد ترامپ برای اولین بار در نظرسنجی یک نهاد معتبر آمریکایی، سه درصد از جو بایدن جلو افتاد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که تنش‌ها بر سر اعلام جرم علیه دونالد ترامپ و محاکمه رئیس‌جمهور سابق آمریکا در رابطه با اسناد محرمانه ادامه دارد، پیشتازی ترامپ از جو بایدن در یک نظرسنجی خبرساز شده است.

موسسه آمریکایی «مرنینگ کانسالت» از رای دهندگان حزب جمهوری‌خواه یک نظرسنجی کرده که روز سه شنبه (دیروز) نتیجه آن منتشر شد.

طبق نتیجه این نظرسنجی، در صورت رقابت فرضی بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴، رئیس‌جمهور سابق سه درصد از رئیس‌جمهور کنونی پیش می‌افتد.

به گزارش وبگاه آمریکایی «هیل»، این برای اولین بار است که ترامپ در نظرسنجی مرنینگ کانسالت از بایدن پیشی گرفته است. از شرکت کنندگان در نظرسنجی سوال شده است که در صورتی که فرض بگیریم در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ رقابت بین بایدن و ترامپ باشد، شما به چه کسی رای خواهید داد؟

۴۴ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که از ترامپ حمایت خواهند کرد و نظر ۴۱ درصد هم روی بایدن بوده است.

نظرسنجی مرنینگ کانسالت، به سراغ رقابت فرضی بین بایدن و ران دسانتیس فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا هم رفته و نظر مخاطبان خودش را درباره این دو جویا شد. نظر ۴۲ درصد این بود که آنها در این رقابت، از بایدن حمایت می‌کنند و ۴۰ درصد گفتند به دسانتیس رای خواهند داد.

این موسسه از مخاطبان جمهوری‌خواه سوال کرده که انتخاب دوم آنها بعد از ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ چه کسی است که ۴۲ درصد نظرشان به دسانتیس بود و مایک پنس (معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دولت ترامپ) با ۱۳ درصد در رده بعدی قرار گرفت.

به گزارش هیل، ترامپ و دسانتیس در میان نامزدهای پر تعداد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دو نامزد پیشتاز هستند و بایدن همچنان در میان نامزدهای حزب دموکرات، پیشتاز است.

پیشتازی ترامپ از بایدن در این نظرسنجی جدید در آمریکا در شرایطی انجام شده که اعلام جرم و محاکمه او در رابطه با پرونده اسناد محرمانه، تنش‌ها میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها را تشدید کرده و آنها دولت بایدن را به اسلحه ساختن از وزارت دادگستری برای حذف مخالفان سیاسی رئیس‌جمهور متهم کرده‌اند.

از جمله دیگر محورهای نظرسنجی جدید در آمریکا، سوال درباره نظر مساعد یا نامساعد شرکت کنندگان در نظرسنجی درباره ترامپ و دسانتیس است.

طبق نتیجه نظرسنجی مرنینگ کانسالت، ۷۶ درصد اعلام کردند که به دونالد ترامپ نظر مساعدی دارند و ۲۳ درصد گفتند نظر مساعدی به او ندارند. اعتقاد ۶۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که به ران دسانتیس فرماندار فلوریدا نظر مثبت دارند اما ۲۱ درصد اعلام کردند که به او نظر منفی دارند.

نظرسنجی موسسه معتبر مرنینگ کانسالت طی روزهای ۲۳ تا ۲۵ ژوئن (دوم تا چهارم تیر ماه) از ۳۶۵۰ رای دهنده حزب جمهوری‌خواه در آمریکا اخذ شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 1
    یه جا نوشته بود،میرترامپ هم از خودتونه.برای تحقیر امریکا،گذاشت عین السد رو بزنید،گلوبال هاوک رو هم نمی تونست مستقیم بده،با اون وضع بهتون داد.b52 رو هم میاورد لب مرز که فرصتش جور شد بفرستش داخل،که دیگه نشد. اونوریا کلا رد دادن
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      0 1
      ببینم تو با بایدن توی یک بیمارستان بستری نیودید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس