نیروهای روس ۶۵ تروریست را در سوریه از پای درآوردند

معاون مرکز روسی آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه با اعلام انجام‌شدن حملاتی علیه مواضع گروه‌های تروریستی در منطقه کاهش تنش، گفت که تروریست‌ها همچنان به حمله علیه مواضع دولت سوریه ادامه می‌دهند.

به گزارش مشرق، «اولِگ گورینوف» معاون مرکز روسی برای آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه از انجام شدن حملاتی توسط نیروهای روس به مواضع و سنگرهای گروه‌های تروریستی در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داد.

گورینوف شامگاه دوشنبه طی نشست خبری اعلام کرد که در این حملات، ۴ پست فرماندهی و انبار تسلیحات گروه‌های تروریستی منهدم شده و ۶۵ تروریست نیز از پای درآمدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «شبه‌نظامیان گروه‌های افراطی فعال در منطقه کاهش تنش ادلب، دست از تلاش برای حمله به مناطق تحت کنترل دولت سوریه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و راکت‌اندازهای چندگانه برنمی‌دارند».

این مقام نظامی روس در سوریه گفت: «در استان لاذقیه، که روز گذشته بر اثر حملات تروریست‌ها یک شهروند کشته و یک کودک زخمی شد، حملاتی [توسط نیروهای روس] با دقت بالایی به اهداف گروه‌های مسلح غیرقانونی در منطقه کاهش تنش ادلب انجام شد».

پیش از این نیز مرکز آشتی روسی در سوریه گفته بود که نیروهای نظامی سوری و روسی عملیات شناسایی و جستجو علیه تروریست‌ها در استان حمص انجام دادند.

طبق این گزارش، گورینوف همچنین اضافه کرد: «طی بیست‌وچهار ساعت گذشته نیز تروریست‌ها هشت مرتبه منطقه کاهش تنش ادلب را گلوله‌باران کردند».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به ۷ مورد تخلف پرواز هواپیماهای بدون سرنشین ائتلاف آمریکایی فقط طی یک روز، افزود: «نقض سیستماتیک و هدفمند پروتکل‌های رفع منازعه توسط ائتلاف بین‌المللی ضد تروریسم به رهبری ایالات متحده همچنان ادامه دارد».

نیروهای آمریکایی مناطق نفت‌خیز شرق و شمال شرقی سوریه را تحت اشغال دارند. به‌رغم بیانیه مکرر دولت سوریه درباره لزوم خروج هرچه سریع‌تر نیروهای بیگانه از خاک این کشور، با این حال، آمریکا همچنان به بهانه مبارزه با داعش در سوریه حضور دارد.

به‌رغم تلاش‌های آمریکا برای پنهان نگاه داشتن مقاصد اصلی از حضور نظامیان این کشور در سوریه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ‌آمریکا پیشتر در اظهاراتی به صراحت گفته بود نیروهای آمریکایی برای استفاده از چاه‌های نفت در سوریه حضور دارند.

دولت دمشق بارها با ارائه مدارک مستند سرقت نفت سوریه توسط آمریکا را فاش کرده است. دمشق همواره اعلام می‌کند که آمریکا پس از سرقت نفت سوریه آن‌ها را از گذرگاه‌های غیرقانونی در شرق سوریه به پایگاه‌های خود در شمال عراق قاچاق می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    4 0
    موندم چرا یه موشک باران اساسی نمیکنندش.!؟
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است و در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس