کد خبر 1502930
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
دلیل شورش واگنر در روسیه از نظر دبیرکل ناتو

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ادعا کرد که شورش گروه واگنر علیه روسیه نشانگر اشتباه بزرگ و استراتژیک ولادیمیر پوتین در حمله به اوکراین بود.

به گزارش مشرق، ینس استولتنبرگ امروز در سخنانی مدعی شد که شورش نیروهای واگنر به سمت روسیه، نشانگر عمق اشتباه استراتژیک کرملین در جنگ با اوکراین است.

به نوشته این خبرگزاری، پس از آنکه نیروهای گروه واگنر اواخر روز شنبه از شهر روستوف در غرب روسیه خارج شدند، مسکو تلاش می کند آرامش را به این شهر بازگرداند.

براساس اعلام کرملین، یوگنی پریگوژین فرمانده جنگجویان واگنر براساس توافقی که با میانجیگری الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس انجام گرفته، به بلاروس رفته است.

استولتنبرگ در ادامه اظهاراتش در جمع خبرنگاران در لیتوانی افزود: رویدادهای اخیر در روسیه یک موضوع داخلی است و حاکی از اشتباه استراتژیک بزرگی است که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه با الحاق غیرقانونی کریمه و جنگ علیه اوکراین مرتکب شد.

در پی پیشروی نیروهای واگنر به سمت روسیه، مقام های غربی بر سر اینکه ماجرای بعدی در این کشور به عنوان بزرگترین دارنده زرادخانه هسته‌ای جهان چه خواهد بود و نتیجه جنگ آن با اوکراین چه می شود، سردرگم هستند.

دبیرکل ناتو در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نهاد متبوعش اوضاع را در بلاروس زیر نظر دارد، باردیگر آماده باش مسکو مبنی بر استقرار تسلیحات اتمی را در این کشور محکوم کرد.

وی در عین حال گفت: ما هیچ نشانه ای مبنی بر آمادگی روسیه برای استفاده از تسلیحات هسته ای نمی‌بینیم، اما ناتو در هر صورت آماده است.

استولتنبرگ سپس ادامه داد: ناتو در بحث بازدارندگی به اندازه ای قدرت دارد تا امنیت را برای شهروندان کشورهای عضو برقرار کند. دبیرکل این ائتلاف نظامی همچنین بر ادامه حمایت از کی‌یف تاکید کرد و گفت: اگر روسیه فکر کند که می تواند ما را از حمایت از اوکراین بترساند، شکست خواهد خورد. ما تا هر زمان که جنگ ادامه داشته باشد، در کنار اوکراین هستیم.

سفر استولتنبرگ به لیتوانی با هدف شرکت در رزمایشی است که به منظور آزمایش سرعت عمل ارتش ناتو به رهبری آلمان در این کشور برگزار شده است. براساس گزارش ها بیش از پنج هزار سرباز در این تمرین نظامی شرکت دارند.

دبیرکل ناتو این رزمایش را پیامی روشن برای نشان دادن آمادگی ناتو در دفاع از هر وجب از خاک کشورهای عضو دانست.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    باز این گلابی صحبت کرد.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    یه غولی از روسیه ساختند تا سلاحشون رو بفروشند. وگرنه روسیه اگر میخواست پیشروی کنه، یه جوری صاف میکرد تا خود کیف که احدی زنده نمونه... ولی روسیه اهداف خودش رو داره. آمریکا و غرب کلا هم سوءاستفاده کردند تا روسیه رو تضعیف کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس