1

اخیراً شهرداری تهران بنرهایی با تصویر شهید بهشتی همراه با نظرات این فقیه و عالم اسلامی و انقلابی درباره حجاب در سطح پایتخت نصب کرده است که بحث برانگیز شد.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

******

روزنامه‌های امروز دوشنبه ۵ تیرماه در حالی چاپ و منتشر شد که بیانات رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای در جمع خانواده‌های شهدا، معضلات زیست محیطی پایتخت، سیگنال‌های سیاسی در بازارهای پایتخت و فرجام منافقین سرنوشت گروه‌هایی که به ملت پشت می‌کنند در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار صدها نفراز پدران، ‌ مادران و همسران شهدا، شهیدان را قهرمانان برتر تاریخ کشور خواندند و با تبیین جایگاه عالی خانواده شهدا از زاویه‌های مختلف «قرآنی»، «جهادی»، «انسانی» و «اجتماعی»، اهالی هنر و رسانه را به تلاش هرچه بیشتر در زنده‌ نگه‌داشتن هنرمندانه یاد شهدا و الگوسازی برای نسل جوان فراخواندند.

روزنامه رسالت در سرمقاله خود در تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشته است:

رهبر انقلاب جمله «هر شهید یک دنیاست» را ذیل توصیه به هنرمندان و اصحاب رسانه، برای روایت هنرمندانه حیات شهدا فرمودند. این غنای وجودی و الهی شهدا، منبعی است برای خلق هنری. هنر، روح پدیده‌ها را زنده نگه می‌دارد و اگر روح پدیده‌ای زنده نگه‌داشته شود، آن پدیده درگذر زمان مصون خواهد ماند. تا شروع محرم اباعبدالله الحسین علیه‌السلام چیزی نمانده. «باز این چه شورش است که در خلق عالم است؟» این مصرع با ما چه می‌کند؟ روح محرم و بوی محرم را به مشام ما می‌رساند. رابطه هنر با دین، یک رابطه دو سر برد است. هم دین منبعی بی‌نظیر برای خلاقیت هنری است، هم هنر باعث حفظ و نشر معارف دینی می‌شود. دین معدن زیبایی است، اگر زیبایی نباشد، هنری هم نخواهد بود.

در ادامه این یادداشت آمده است:

هنر نیز باعث پایندگی و رخشندگی این زیبایی می‌شود. زیبایی، چه مادی باشد و چه معنوی، هنر را می‌زاید و هنر نیز خودبه‌خود جذب زیبایی می‌شود. شهدا نیز یک جلوه از زیبایی معنوی دین‌اند. روایت آن‌ها، هنر را نیرو می‌بخشد و خلاقیت را جوشان می‌کند، یاد آن‌ها نیز با روایت هنری، پخش می‌شود و می‌ماند. روایت هنری از زندگی شهید، ساده، پیچیده، دلپذیر، به‌یادماندنی و عاطفی است؛ همچون فیلم جاودان «موقعیت مهدی»...

نظر شهید بهشتی درباره حجاب چه بود؟ / واگنرهای ایرانی بیشتر خیانت کردند یا وگنی پریگوژین!

واگنرهای ایران خائن‌تر هستند یا واگنرهای روسی؟

ولادیمیر پوتین، علاوه بر چالش جنگ در اوکراین و خارج از مرزهای روسیه، با یک چالش مسلحانه در داخل مرزهایش نیز مواجه شده است. هرچند تا به اینجای کار توانسته این چالش را رفع کند، اما شورش یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه نظامی مزدور واگنر، به‌طور حتم پیامدهایی برای ساختار قدرت در کرملین به همراه خواهد داشت.

روزنامه هم‌میهن دراین‌باره نوشته است:

یکی از پیامدهای برکناری پریگوژین می‌تواند این باشد که گروه واگنر منحل شده و کسانی که با او همسو بودند نیز قدرت‌شان را از دست بدهند و در نتیجه قدرت کرملین تثبیت شود. با این حال، رویدادهای جمعه و شنبه گذشته، موجب خواهد شد تا پوتین دیگر به مانند گذشته به‌راحتی نتواند ادعاهای رهبران ارتش روسیه را مبنی بر «عملیات ویژه روسیه در اوکراین» که دقیقاً طبق برنامه پیش می‌رود، باور کند. چراکه اگر همه چیز طبق برنامه پیش می‌رفت، شاهد اقدامات اخیر گروه واگنر نبودیم. در نتیجه رویدادهای روز جمعه و شنبه زمینه‌ها و انگیزه‌های قوی‌تری را برای پوتین فراهم می‌کند تا در نهایت رهبران نظامی را - احتمالاً شویگو و یا گراسیموف و همچنین سایر مقامات عالی‌رتبه مسئول بسیج اقتصادی - برای حمایت از تلاش‌های جنگی را تغییر دهد. البته این تغییرات ممکن است فوری نباشند، زیرا مسلماً کرملین تمایل نخواهد داشت که به این زودی با انجام این تغییرات این پیام را به دنیا ارسال کند که در مقابل پریگوژین و گروه واگنر تسلیم شده است.

نظر شهید بهشتی درباره حجاب چه بود؟ / واگنرهای ایرانی بیشتر خیانت کردند یا وگنی پریگوژین!

روزنامه اعتماد نیز با اشاره به عبرت‌های شورش روسیه در یادداشتی می‌نویسد:

اگر روسیه به عنوان بزرگ‌ترین کشور جهان و دومین قدرت هسته‌ای ناگهان کابوس فروپاشی جدید را تا عمق جان خود احساس می‌کند دیگر کشورها باید محاسبه نفس کنند که تا چه حد در معرض خطرند و نکته اینجاست که بسیاری از خطرها صدا ندارند و خبر هم نمی‌کنند. تنها کشورهایی آرامش نسبی دارند و روی کاغذ، خطر نزدیکی متوجه‌شان نیست که از ریشه‌ای‌ترین ارکان آرامش یعنی رضایت مردم برخوردارند. رضایتی که تنها با جاری شدن اراده ملت در همه تصمیم‌ها و خصوصا سیاست‌های کلان حاصل شدنی است. دولتمردان روس سیاستمداران کاهل و جاهلی نیستند و گاهی زیرکی‌شان غربی‌ها را متحیر می‌کند ولی تنها بخشی از سیاست به دانش و خلاقیت و حتی شجاعت تصمیم‌گیران یک کشور بازمی‌گردد.

نظر شهید بهشتی درباره حجاب چه بود؟ / واگنرهای ایرانی بیشتر خیانت کردند یا وگنی پریگوژین!

روزنامه‌ کیهان اما در سرمقاله خود اشاراتی جالب به واگنرهای ایرانی (با علامت خیانت به کشور) داشته و نوشته است:

این روزها طیف منافقین جدیدی هستند که از متن جمهوری اسلامی بیرون آمدند، اما بر اساس پروژه یا از سر جاه طلبی و لجاجت و کینه و حسادت و انواع رذایل اخلاقی دیگر، پذیرفتند در زمین دشمنان تاریخی ایران نقش‌آفرینی کنند. مجنون‌های واگنری، در کمتر از ۲۴ ساعت سر عقل آمدند و از موضع خودزنی بلاهت‌آمیز عقب نشستند؛ اما ما در ایران، بدتر از واگنرها را سراغ داریمکه با دروغ تقلب، انتخابات سال ۱۳۸۸ را به آشوب کشاندند و هشت ماه تمام، در حالی که یقین کرده بودند پشت‌شان را خالی کرده‌اند، رفتارهای دشمن شادکن علیه ملت ایران را شدت بخشیدند.

در ادامه آمده است:

پریگوژین، حداکثر رئیس‌ یک گروه پیمانکار نظامی است، اما ما در کشور خود سیاستمدارانی مثل موسوی و خاتمی را سراغ داریم که حماسه مشارکت ۴۰ میلیونی (۸۵ درصدی) مردم ایران را با یک دروغ محض درباره تقلب، تبدیل به تهدید امنیت ملی کردند و نمایندگان آنها در دیدار مقامات آمریکایی، برای انتقام از شکست در مقابل ملت ایران در کف خیابان، گرای «تحریم‌های فلج‌کننده» را به تیم اوباما و هیلاری کلینتون دادند.

نظر شهید بهشتی درباره حجاب چه بود؟ / واگنرهای ایرانی بیشتر خیانت کردند یا وگنی پریگوژین!

شما نظر شهید بهشتی را درباره حجاب منتشر کنید!

اخیراً شهرداری تهران بنرهایی با تصویر شهید بهشتی همراه با نظرات این فقیه و عالم اسلامی و انقلابی درباره حجاب در سطح پایتخت نصب کرده است. همین اقدام شهرداری تبدیل به یکی از موضوعات اصلی مراسم سالگرد شهادت آیت‌الله در مؤسسه مطالعاتی دین و اقتصاد شد.

روزنامه جوان درباره این ماجرا در ستون اخبار ویژه خود می‌نویسد:

در بخشی دیگر از این مراسم، سیدعلی‌رضا بهشتی، مدیرعامل بنیاد نشر آثار شهید بهشتی با اشاره به بیلبوردهای سطح شهر تهران که نقل قول‌هایی درباره حجاب از شهید بهشتی بر آن درج شده، انتساب این گفتارها به شهید بهشتی را تأیید کرد، اما گفت: «گفته‌های ایشان اشاره دارد به ارزش، نقش و کارکردی که می‌تواند حجاب برای یک زن داشته باشد، اما هیچ‌گونه استدلالی برای حجاب اجباری در این گفته‌ها دیده نمی‌شود. اعمال حجاب اجباری به هیچ‌وجه با اندیشه‌های شهید بهشتی سازگار نیست و ما هیچ نص صریحی هم از ایشان در این باره نداریم. این استفاده ابزاری از شهید بهشتی است که متأسفانه تداوم دارد.»

نظر شهید بهشتی درباره حجاب چه بود؟ / واگنرهای ایرانی بیشتر خیانت کردند یا وگنی پریگوژین!


او البته توضیح نداد که چه کسی مدعی شده که شهید بهشتی در مورد حجاب اجباری و قانون حجاب در ایران صحبت کرده است. در بیلبوردهای شهرداری تهران هم فقط سخنان شهید بهشتی در مورد حجاب بازتاب یافته و هیچ نسبتی در خصوص قانون حجاب به شهید بهشتی داده نشده است. البته پسر شهید بهشتی هم هیچ نقلی از شهید بهشتی در مخالفت با آنچه او «حجاب اجباری» می‌خواند، ذکر نکرده است. شاید از نگاه فرشاد مؤمنی و علیرضا بهشتی، نوع مواجهه شهرداری تهران با مواضع شهید بهشتی پیرامون حجاب، صادقانه نبوده و استفاده ابزاری صورت پذیرفته است. پیشنهاد این است که همین مؤسسه مطالعاتی یا بنیاد نشر آثار شهید بهشتی، اقداماتی ژرف‌کاوانه در اندیشه شهید بهشتی درباره حجاب اسلامی انجام دهند تا هم نادرستی اقدام شهرداری را و هم کار درست را نشان دهند. نتیجه اقداماتشان را هم منتشر کند که همگان با نظرات شهید آیت‌الله بهشتی در خصوص حجاب آشنا بشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    نه داعش های ایرانی بیشتر خیانت کردند
    • وطن پرست DE ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      13 81
      درست می گی. دو ساعت جوان مردم رو شکنجه کردن تا شهید شد. اینو حتی داعشی ها هم نکردن.
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      9 55
      حامیان داعشیان وطنی که منافقین داخلی (گروهی اصلاح طلب)بدتر از واگنر بودن
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      9 48
      نصر بن مزاحم کسی بود که در زمان حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام زندگی می‌کرد. حساب و کتاب او در زندگی به این صورت بود که زمان نماز، به امام علی علیه السلام اقتدا می‌کرد و چون می‌دانست نماز آن حضرت مقرب درگاه حضرت حق است پشت سر ایشان نماز می‌خواند. اما از طرف دیگر می‌دانست که سفره معاویه پر رنگ و لعاب‌تر است و غذاهای لذیذی دارد، وقت غذا خوردن به سمت معاویه می‌رفت و سر سفره او می‌نشست. تصورش هم این بود که هم دنیا را دارد و از سفره پر از غذای معاویه بهره‌مند می‌شود و هم آخرت را دارد چون پشت سر حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام نماز می‌خواند. نمونه ش برخی اصلاحات پشت سر امام نماز خوندن و سرسفره انگلیس خبیث و شیطان بزرگ آمریکا و تازگی‌ها سرسفره ی اسرائیل کودک کش نشستن (به این افراد میگن منافق )
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      5 46
      بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      0 0
      خوب لعنت کنه هر کی شکنجه کنه. البته هر کی به شعور مردم هم توهین کنه کمتر از اون نیست.
  • DE ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    14 6
    باز ، دور برداشت ! واگنرهای ایران ؟؟؟
    • IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      5 24
      نیستید؟؟
    • محمد IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      7 19
      تا دیروز گروه واگنر را پرستش می کردید بازم زدید به جاده خاکی
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    68 4
    هر کجا کم میاوریم از شهدایی مثل بهشتی هزینه میکنیم براستی روحشان شاد
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 37
      این اسمش هزینه کردن نیست این یادآوری برای همه ماست که فراموش نکنیم چه بزرگانی با چه اهدافی انقلاب کردن و در راهش شهید شدن و چطور برخی از اصلاح طلبان به ظاهر انقلابی به خون شهدایی چون رجایی ، مطهری ، باهنر ، بهشتی خیانت کردن
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    4 57
    بحث خیانت نیست ، بحث اینه اصلا خدمتی هم کردن یا همیشه داشتن نقشه می کشیدن ؟!
  • پدی ازپیج همسایه🙂 IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    1 58
    حالا مجلس ختمی بوده دو تا سیاسی پیرمرد بازنشسته سرهاشون رو نزدیک هم آوردن خوش و بشی کردن و سلام علیکی حال و احوال و ناله از درد پا و بیماری و بیخابی شبانه و غیره فوری عکاسه فریم گرفته صفحه اول روزنومه شون چسبونده با تیتر درشت انگار دارن درباره مهمترین مسائل داخلی و بین المللی و سرنوشت انتخابات و مملکت مذاکره میکنن!
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    7 64
    والا اگه به بچه های شهید بهشتی و شهید مطهری باشه که میگن پدرهای ما اصلا موافق سلطنت و بهاییت هم بودن
    • رضا IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      22 10
      هرچه ادم بگه ازجهالت بایدگفت یعنی فرزندان بهشتی ومطهری نمیفهمندمنوشمابهترمی فهمیم فقط بایدبه خداوندپناه بردازاین کوته فکرها یکذره تفکرهم اگرداستی ببدنیست بکاربندازیم
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    3 76
    ایران بدترین وخبیث ترین اپوزوسیون رادارد
  • رضا IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    75 3
    اتفاقاً سخنان فرزند شهید بهشتی کاملاً درست است و شما هم خوب متوجه شدید
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      2 54
      اصلاح طلبان تهوع آور و بهائیان نجس منفورترین فرقه ها در طول تاریخ این سرزمین!!!!
  • سپیده IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    50 2
    پوتین عبارت خائن را پس گرفت پس شما نباید به آنها بگویید خائن. شما می‌نویسید اگر نظرات حاوی توهین باشند حذف می‌شوند. این خائن گفتن‌ها توهین/تهمت نیست وقتی هیچ دادگاهی یا هیچ جایی رسماً چنین چیزی نگفته است؟
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    104 3
    هرچند کمی شاید به راحتی از قول شهید بهشتی نقل شده باشد... اما به هر جهت در جامعه ما دیگر حجاب اجباری معنی جذابی برای عموم ندارد...
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    109 4
    اصلا حجاب اجباری نیست حجاب الزامیست... اما برای کسی که اعتقاداتش آن را الزام میکند به رعایتش... نه برای هر شخص با هر اعتقادی... تو را به خدا مردم را خسته نکنید....
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      2 80
      اعتقاد در پستو نه در عموم حتی در پستو جرم کنی که به دیگران ضرر یا خودت ب سانی قانون وارد می شود
  • IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    30 11
    حجاب برای کسی الزامیست که اعتقاداتش اون را ملزم به رعایتش میکند.... نه برای همه.... اما پوشش مناسب و معقول.. فارغ از چهارچوب خاص اجباریست... مردم را گمراه و دلسرد نکنیم...!!
  • بیژن IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    36 3
    سلام‌‌یعنی‌هیچ‌کس‌حق‌اظهار‌نظر‌وانتقاد نداشته‌باشد‌واگر‌چیزی‌برخلاف‌نظر‌ورای شما‌گفت‌واگنر‌وخائن‌ومنافق‌و.....میباشد تا‌جائیکه‌من‌میدانم‌این‌ادبیات‌مخالف خطوط‌فکری‌وروش‌مقام‌معظم‌رهبری‌است ‌اسلام‌‌با‌این‌روشها‌مخالف‌است‌اسلام‌دین جهانی‌است
  • حسام IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    4 30
    واگنرهای ۱۳۸۸ شکی نیست ،اما نبایدبه آنزمان اکتفاکردو آینده را مدنظرنداد ،آیا واگنرهای پنهان هم اکنون نداریم ؟ تمام مسولینی که فرزندان آنان در خرج از کشور حضور دارند و یا مشغول کاسبی هستند و یا در درون کشور زندگی اشرافی دارند و راه امام وولی فقیه زمانه راعملا نرفته و کژراهه راپیشه کردندآیا اینان واگنرهای آینده نیستند؟
  • IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    38 3
    ما هیچ نص صریحی هم از ایشان در این باره نداریم. این استفاده ابزاری از شهید بهشتی است که متأسفانه تداوم دارد
  • IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    6 33
    حجاب حکم هست اجباری غیر اجباری نداره مگه به نماز و روز پسوند اجبار اضافه میکنند نماز اجیاری یا روزه اجباری
  • IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    4 49
    گیرم پدر تو بود فاضل! فرزند فقیهی که حکم ضروری دین را برای خوشایند عده ای بی دین وآیین وارونه می کند یاصاحب الزمان
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    3 58
    غربگدا ها فقط عاشق و دلباخته امریکا و چند کشور اروپایی نیستند بلکه با کمال وقاحت حاضرند هر کاری بکنند که ایران تسلیم غرب شود اگر مانند واگنر ها قدرتی داشتند از روی خون هزاران هم وطن می گذشتند تا به خواسته خود برسند این موچودات خود فروخته نسخه ثانی و نیمه پنهان همان افرادی هستند که در بلوای شهریور گذشته جنایت کردند . به هرطریق همه موفقیت های دولت را سیاه جلوه می دهند تا مردم را نا امید و نگران سازند هر تحلیلی ارائه دهند از میان آن حاکمیت را مقصر جلوه داده و امریکا و غرب را پیروز بیرون می آورند جالب آنکه با وجود گذشت مدتی حتی چند روز که خوش خوشانشان به ناامیدی تبدیل و تحلیلشان خالی از وجود می شود آنقدر وقیح هستند که به روی خود نمی آورند و دوباره دست آویز دیگری فراهم می آورند . آنچه منافقان و داعشی ها و نمونه واگنر ها و ...... دارند این ها یکجا به آن صفات متصفند
  • یزدان SG ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    29 1
    نه نظر کسی مهمه نه ما اهمیت میدیم ایرانی باید به هویت خودش برگرده
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    110 7
    واقعاً در کشوری که اقتصاد و معیشت جایگاهی نداره ولی موضوع بی اهیمتی مثل حجاب آنقدر برای دولتمردان مهم است باید برای مردم آن سرزمین افسوس افسوس خورد که چرا از بخت بد زمانه همچنین دولتمردان بی مغز و دگم برای آنان حکمرانی می کنند.
    • الناز۱۶ساله IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      4 60
      موضوع حجاب اگه بی اهمیته پس چرا دشمنان ایران زورشون رو میزنن تا حجاب رو از سر زنان این مملکت بردارن؟؟؟
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 24
      نه عقل داری نه دین داری نه حجاب نه وجدان ونه شرف !
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    27 3
    به نظرنویسنده محترم واگنرهای ایرانی چه کسانی هستند؟
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    3 41
    فعلا که آقایان خواب زدن خودشان را و بی حیا و هرزه ها رها کردن در جامعه از چند سال قبل و هر روز هم مشکلات اجتماعی بیشتر
  • باز نشسته اموزش وپرورش IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 23
    نوار سخنان شهید بهشتی را برای علیرضا بگذارید که میفرمایند رعایت چراغ قرمز برای حفظ نظم عمومی با رعایت حجاب برای حفظ حیا وعفت مقایسه میکنند
  • علی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    1 41
    خیانت و جنایت واگنر های وطنی تمام شدنی نیست
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 38
    این زن ها رو نماینده زنان عاقل ایران به حساب نیارید این افراد بزرگ شده پای فیلم های ممنوعه و خطرناک و عیر اخلاقی کاملا تحت تاثیر مخدرها ... .مشروب و گل هستن افراد متعادلی نیستن و با حیا و غیرت بیگانه و فقط به روسری اکتفا نخواهند کرد با عذر خواهی این زنان به قدری فاجر و فاسد و بی آبرو هستند که بعدا مادر زاد می خوان بان بیرون بهتر خواسته آنها در ردیف جرائم به حساب بیاد نه حقوق حقه و آزادی زنان!
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 33
    زن در مقابل مرد برای دفاع فیزیکی ندارد خاصه مردان آزارگر و بیمار دل لدا خداوند به زنان فرمان داد تا خود را پوشیده نگه دارند تا مورد تعرض و آزار و اذیت و هتک حرمت و خیانت تبهکاران قرار نگیرند اما هوسرانان آن را مانع اهداف خود دیده به انواع نیرنگ ها به مبارزه پرداختند اما باید دانست زنان فاجر و فاسد قربانیان نهایی این بازی خطرناکند اگر چه امروز نفهمند!
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 51
    بمن چه. ما هرچی قانون مملکت بگه رعایت میکنیم. افسادطلبان هم رعایت کنن.
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    دوتان؟ تا حالا نمیدونستم دو تا نوری داریم 🤭
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    بعضی روزنامه ها فقط دعوای سیاسی و در می‌آورند
  • مینا رئوفی زاده IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    خود دولت ایران متأسفانه جلوی این تهاجم فرهنگی و بی حجابی همه چیز رو آزاد کرد و دیگر حق ندارد به بی حجابها گیر بدهد
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    52 6
    اصول کار بامردم بودنه اصول کار پیشرفت وطنه اصول کار آینده نگری و همبستگی و اینها محقق نمی شود مگر اول اوضاع معیشتی ومسکن وکارو ازدواج وووووبقیه اش زر مفته
  • م IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 33
    واگنر های داخلی بیشترین خیانت را بر علیه مردم ایران مرتکب می شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس