کد خبر 1502693
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
جزئیات پرونده ابر بدهکار بانکی در گلستان

دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت: این ابر بدهکار بانکی 20 سال پیش تسهیلات ارزی در قالب درهم برای واردات تجهیزات با اعمال نفوذ در یکی از بانک‌های استان اخذ کرده و علاوه بر ارائه اسناد گمرکی جعلی، بازپرداخت تسهیلات را هم انجام نداده است.

به گزارش مشرق، محمود اسپانلو عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص جزئیات پرونده ابر بدهکار بانکی، اظهار کرد: این فرد با نفوذی که در هیات مدیره یکی از بانک‌های کشور داشته تسهیلات کلانی را در قالب تسهیلات ارزی به صورت درهم دریافت کرده بود.

وی ادامه داد: هدف از پرداخت این تسهیلات واردات تجهیزات به داخل کشور بود که متاسفانه تمام اسناد ارائه شده گمرکی جعلی و سوری بوده و با اعمال نفوذ این تسهیلات را دریافت کرد.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان خاطرنشان کرد: ۲۰ سال از پرداخت این تسهیلات گذشته و بازپرداخت آن صورت نگرفته که با تلاش دادستانی گرگان و همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) در یکی از استان‌های همجوار پس از ماه‌ها رصد اطلاعاتی این فرد دستگیر شده و در حال حاضر در اختیار ما است.

اسپانلو گفت: متاسفانه این تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومانی هیچگونه تضمینی نداشت که یکی از اقدامات انجام شده این بود که به میزان بدهی باقی مانده از تسهیلات اموال توقیف کردیم و هیچگونه نگرانی از بابت استرداد این بدهی نداریم.

وی اضافه کرد: نفوذهایی هم در زمان پرداخت تسهیلات توسط مسوولان مربوطه رخ داده که پرونده در مرحله تحقیقات است و سرشاخه‌های این پرونده نیز شناسایی و بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

گفتنی است، روزهای گذشته رئیس‌کل دادگستری گلستان از دستگیری یک ابر بدهکار بانکی خبر داده بود که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

لازم به ذکر است به گفته حیدر آسیابی کارگروهی در دادسرای عمومی و انقلاب گرگان تشکیل شده که وظیفه شناسایی، رصد و برخورد قضایی با ابربدهکاران بانکی استان را بر عهده داشته و این کارگروه به صورت فعال در حال انجام ماموریت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    2 0
    چرا اسم این اختلاس گر را اعلام نمی کنید.!؟
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      0 0
      باز هم فسادی دیگر در زمان مدیر ناسالم صنعت و معدن گلستان - خیلی هایش هنوز افشا نشده
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      0 0
      بدون داشتن حمایت همکارانی در صنعت و معدن این رقم اختلاس در 20 سال قبل غیر ممکنه-
  • یحیی IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 0
    وقتی ی نفر در رده های بالای مدیریتی بانک ها براحتی می‌تونه به دلخواه به فک و فامیل و رفیق‌اش همچین وام های بده مطمئنا بقیه شوند هم همین کارو کردن و باز هم میکنن اونایی که هم نکردند در اصل هنوز گندش در نیومده یا زیادی پشتش گرمه
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    3 0
    بعد بیست سال به نرخ روز باید پس بده به نرخ طلا یا دلار
  • مجید IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    3 0
    وقتی درهم گرفته، درهم هم باید پس دهد. چرا آخر گفته شده پانصد میلیارد؟؟!!
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    خوب سند جعل میکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس