کد خبر 1502397
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
حوادث

مردی که ۶ سال قبل همسر سابقش را در یک آلونک مخروبه به قتل رسانده و متواری شده بود، عصر روز گذشته به اتهام آدم ربایی به دام افتاد و راز جنایت را نیز فاش کرد.

به گزارش مشرق، اوایل صبح روز ششم دی سال ۱۳۹۶، نگهبان یک زمین بزرگ محصور در انتهای بولوار امامت مشهد به منظور سرکشی و مراقبت از برخی اموال داخل زمین به گشت زنی پرداخت. در حالی که صدای عبور خودروها در بزرگراه امام علی (ع) گاهی سکوت صبحگاهی را در هم می شکست، نگهبان مذکور به طرف آلونک مخروبه ای حرکت کرد که درون زمین مذکور قرار داشت. اگرچه آلونک هیچ در و پنجره ای نداشت،نگهبان زمین که احتمال می داد به دلیل سردی هوا در شب گذشته، معتادان کارتن خواب وارد آن جا شده باشند، به آرامی قدم درون آلونک گذاشت ولی ناگهان باصحنه حیرت آوری روبه رو شد.

او پیکر بی جان زن جوانی را دید که کف آلونک مخروبه افتاده بود و کیف دستی نیز در کنار جسد قرار داشت. نگهبان که با دیدن جسد بسیار مضطرب شده بود، هراسان با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و ماجرای وجود جسد یک زن در آلونک مخروبه را گزارش داد. دقایقی بعد خودروهای پلیس آژیرکشان در کنار بزرگراه توقف کردند و به بررسی صحنه پرداختند. آنان با مشاهده جسدی که روی موکت کهنه کف آلونک افتاده بود، بی درنگ با قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه تماس گرفتند و بدین ترتیب حدود ساعت ۸:۳۰ صبح بود که قاضی کاظم میرزایی وارد زمین محصور شد و تحقیقات قضایی خود را در حالی آغاز کرد که گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز در محل کشف جسد حضور یافتند.

در همین حال با نمایان شدن شال مشکی رنگی که دو بار دور گردن زن ۲۲ ساله حلقه شده بود، فرضیه وقوع جنایت قوت گرفت و مشخص شد که زن جوان به دست فرد یا افراد ناشناسی به قتل رسیده است و عامل یا عاملان جنایت او را با استفاده از شالی خفه کرده و با یک گره محکم به گردن وی بسته اند.

این گونه بود که روند تحقیقات تغییر کرد و ماجرای مرگ زن جوان به شیوه جنایی پیگیری شد. در همین حال کارت شناسایی و کارت تبلیغی مربوط به یک بنگاه املاک از درون کیف کنار جسد پیدا شد ولی مشخصات روی کارت با زن جوان مطابقت نداشت. ساعتی بعد با انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد که حدود ۱۰ ساعت از مرگ زن جوان می گذرد و او اوایل شب پنجم دی به قتل رسیده است. بنابراین با راهنمایی های قاضی میرزایی، گروهی از کارآگاهان به طرف بنگاه املاکی حرکت کردند که نشانی آن روی کارت تبلیغاتی نوشته شده بود.

متصدی این بنگاه املاک که در بولوار رسالت فعالیت می کرد با مشاهده تصویر جسد زن جوان بلافاصله او را شناخت و گفت: این زن به همراه زن دیگری که مدعی بود خواهرش است، روز گذشته (پنجم دی) به بنگاه املاک آمدند تا خانه ای را اجاره کنند. وی همچنین نشانی محل سکونت زن جوان را به کارآگاهان داد و گفت: آن ها در منطقه همت آباد سکونت دارند. طولی نکشید که کارآگاهان اداره جنایی زنگ منزل آن ها را به صدا درآوردند و با زن میان سالی روبه رو شدند که مدعی بود یکی از دخترانش در منزل حضور دارد ولی درباره دختر دیگرش گفت: «ستاره» که دو فرزند دارد، از همسرش طلاق گرفته و در کنار ما زندگی می کند اما عصر روز گذشته (پنجم دی) شوهر سابقش به در منزل ما آمد و ستاره را برای دیدار با فرزندانش با خود برد و دیگر از او اطلاعی نداریم. او شب هم به منزل بازنگشته است و ما بسیار نگرانش هستیم.

حالا دیگر تردیدی وجود نداشت که مقتوله همان «ستاره» زن جوان ۲۲ ساله است که به احتمال قوی توسط شوهر سابقش به قتل رسیده بود. در این شرایط کارآگاهان از مادر «ستاره» خواستند تا عکس دخترش را به آن ها نشان دهد که لحظاتی بعد با تایید کارآگاهان، مادر وی نیز در جریان قتل دخترش قرار گرفت و با مراجعه به دستگاه قضایی شکایتی را علیه عامل جنایت مطرح کرد. از سوی دیگر با لو رفتن هویت متهم به قتل که «اسماعیل- ف» نام دارد، تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی مخفیگاه وی وارد مرحله جدیدی شد و آنان در جست و جوی قاتل به روستاهای اطراف صالح آباد در منطقه تربت جام رفتند چرا که بسیاری از بستگان و نزدیکان متهم تحت تعقیب در آن منطقه زندگی می کردند و احتمال اختفای «اسماعیل – ف» در روستاهای مذکور وجود داشت اما ردزنی ها به نتیجه نرسید و تلاش کارآگاهان برای دستگیری وی به شیوه های پلیسی کشید. در همین حال افسر پرونده مشخصات کامل و تصاویری از متهم به قتل فراری را با دستور قضایی به همه یگان ها و مراکز انتظامی و مرزبانی اعلام کرد و تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه وی ادامه یافت.

پس از گذشت ۶ سال از ماجرای این جنایت و درحالی که قاضی «محمود عارفی راد» ادامه رسیدگی به این پرونده جنایی را به عنوان قاضی ویژه قتل عمد به عهده گرفته بود، سرنخ هایی از حضور متهم به قتل در استان سمنان به دست آمد اما باز هم مخفیگاه وی شناسایی نشد و متهم به زندگی مخفیانه خود ادامه داد تا این که روز گذشته زن جوانی در شهرستان شاهرود شکایتی را مبنی بر اتهام آدم ربایی مطرح کرد. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع با صدوردستوری از سوی سرهنگ حدادان (رئیس پلیس آگاهی شاهرود) گروهی از افسران کارآزموده به سرپرستی سرهنگ حسنخانی (رئیس اداره جنایی آگاهی شاهرود) وارد عمل شدند و جوانی حدود ۳۱ ساله را به اتهام آدم ربایی در یک عملیات هماهنگ و ضربتی دستگیر کردند.

دقایقی بعد و با انتقال متهم مذکور به مقر انتظامی، بازجویی های تخصصی از وی در حالی آغاز شد که درون مدارک متهم کارت شناسایی با هویت «اسماعیل – ف» کشف شد. در این هنگام بود که چشمان کارآگاه روی این نام خیره ماند و بی درنگ به بررسی سوابق متهمان تحت تعقیب پرداخت.

این بررسی های محرمانه بیانگر آن بود که جوان دستگیر شده متهم به قتل فراری است که از سوی پلیس آگاهی خراسان رضوی تحت تعقیب قرار دارد و مشخصات وی در سامانه پلیس ثبت شده است اما جوان مذکور مدعی بود که کارت شناسایی همراه وی ، متعلق به فرد دیگری است و او فقط آن را نگهداری می کند. با وجود این انکارها، ماجرا از اهمیت ویژه ای برخوردار بود بنابراین رئیس اداره جنایی آگاهی شاهرود در تماس تلفنی با سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی خراسان رضوی) موضوع متهم به قتل فراری با مشخصات «اسماعیل – ف» را بازگو کرد و لحظاتی بعد با ارسال تصاویر متهم از طریق فضای مجازی به مشهد، مشخص شد که متهم به آدم ربایی همان جوان تحت تعقیب به اتهام قتل در آلونک مخروبه است.

به همین دلیل گفت وگوی تلفنی سرهنگ نجفی با متهم دستگیر شده راز همسرکشی در مشهد را فاش کرد و متهم که دیگر چاره ای جز بیان حقیقت نداشت، به ناچار قتل همسر سابقش را پذیرفت و مدعی شد به خاطر کینه ای که از ماجرای طلاق همسرش به دل گرفته بود، او را به بهانه دیدار با فرزندانش و سپس به بهانه گفت وگو با یکدیگر به آلونک مخروبه برده و در آن جا او را با شال خودش خفه کرده است. طولی نکشید که با اعترافات تلفنی متهم، کارآگاهان با دستور سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی) مراتب را به قاضی «عارفی راد» (قاضی ویژه قتل عمد) اطلاع دادند و بدین ترتیب هماهنگی های قضایی با دستورات نیابتی برای انتقال متهم به قتل فراری به مشهد آغاز شد و متهم به همسرکشی به زودی در شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد زوایا و ابعاد پنهان این جنایت تکان دهنده را فاش خواهد کرد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 1
    میگم بی حجابا دو روزه پیدا می شن قاتلا شش ساله
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      0 0
      بی حجاب ، عمدا بی حجاب میگرده که تابلو باشه ،نیاز به پیدا کردن نداره
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      1 0
      بی حجاب ، عمدا بی حجاب میگرده که تابلو باشه ،نیاز به پیدا کردن نداره
  • جف IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 0
    با پروند های مشهد میخاین مشهد رو بدنام کنید
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    1 4
    افغانی اند
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 0
    ما که نفهمیدیم قاتل کی بود ولی با کل رزومه و مشخصات پرسنل پلیس در استان های مختلف اگاه شدیم
  • تک سوار DE ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    1 4
    عملکرد زنه رو سانسور کردید و فقط آخر ماجرا رو نوشتید. مردها مطلومند. بفکر برادر و پدر خودتون لااقل باشید
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      0 0
      شماها مظلومید؟ من نمیگم همه شما مردا بدید ولی خیلیاتون بدید. ی مشت ظالم که فقط بلدید به زن و بچه هاتون ظلم کنید. امیدوارم خداشب اول قبر همه مردای ظالم را تا قیامت طولانی کنه
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      0 0
      خوبی؟ 😳😳😳😳😳😳

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس