تروريست ها (1).jpg

ترکیه و گروهک تروریستی «هیات تحریر الشام» با حذف مخالفان خود به دنبال یکپارچه کردن مناطق اشغالی شمال غرب سوریه هستند.

سرویس جهان مشرق- در روزهای گذشته برخی از مناطق اشغالی استان ادلب در شمال غرب سوریه به صحنه درگیری میان گروهک تروریستی هیات تحریر الشام و گروهک تروریستی حراس الدین (تروریست های خارجی) تبدیل شد.

گروهک های تروریستی هیات تحریر الشام و حراس الدین که از زمان تشکیل تا به امروز تحت فرمان گروه تروریستی القاعده هستند در گذشته با نام «جبهه النصره» و زیر یک پرچم مشترک در سوریه فعالیت می کردند اما اختلاف میان آنان شدت گرفت و در نهایت از یکدیگر جدا شدند.

در حال حاضر گروهک تروریستی هیات تحریر الشام به سرکردکی «ابو محمد جولانی» به صورت مستقیم از سوی دولت ترکیه پشتیبانی می شود و گروهک تروریستی حراس الدین از گروه تروریستی القاعده به سرکردگی «ایمن الظواهری» فرمان می برد.

باید توجه داشت گروهک تروریستی هیات تحریرالشام اگرچه از سوی ترکیه حمایت، سازماندهی و هدایت می شود اما همچنان به صورت غیر علنی از گروه تروریستی القاعده دستور می گیرد چرا که اگر روابط آنان علنی شود براساس قطعنامه های سازمان ملل جزیی از القاعده شناخته می شود و در این شرایط راه برای ارتش سوریه و متحدانش برای پاکسازی کامل مناطق اشغالی باز می شود و این مسئله ای است که آنکارا و در مجموع محور غربی - عبری - عربی نمی خواهند اتفاق بیفتد و به همین دلیل نام جبهه النصره را به هیات تحریر الشام تغییر دادند.

به گزارش مشرق، درگیری های اخیر میان گروهک های تروریستی در حومه غربی شهر ادلب زمانی به اوج رسید که هیات تحریر الشام، «ابو مالک التلی» یکی از فرماندهان گروهک تروریستی حراس الدین (سرکرده اتاق عملیات فاثبتو) را دستگیر کرد.

ابو مالک التلی که سابق یکی از سرکرده های گروه تروریستی جبهه النصره بود در حال حاضر مخالف سیاست های دولت ترکیه در شمال غرب سوریه است و توافق آتش بس را میان آنکارا و مسکو نپذیرفت و به همراه چند گروهک دیگر، اتاق عملیات «فاثبتو» را تشکیل داد.

در ماه های گذشته گروهک تروریستی حراس الدین به سرکردکی ابو مالک التلی چندین مرتبه به تیم های گشتی مشترک ترکیه و روسیه در بزرگراه بین الملل M۴  (لاذقیه - حلب) حمله و از عادی شدن تردد در این بزرگراه جلوگیری کرد.

حملات گروهک تروریستی حراس الدین که به معنای نقض توافق آتش بس بود، باعث شد تحمل و خویشتن داری دمشق تمام شود و نیروهای ارتش را برای انجام عملیات پاکسازی بزرگراه بین المللی «حلب - لاذقیه» و مناطق حومه (جبل زاویه، جبل اربعین، جسر الشغور و... ) به آماده باش درآورد.

عبور کاروان نظامیان ترکیه از کنار پاسگاه نظارتی تروریست های «هیات تحریر الشام»   در جاده M ۴

ترکیه که از آغاز عملیات نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق اشغالی مرکز، غرب و شمال استان ادلب، شمال غرب استان حماه و شمال شرق لاذقیه در هراس است در گام نخست نسبت به جمع آوری خاکریزهای ایجاد شده در بزرگراه «حلب - لاذقیه» اقدام کرد و در ادامه نیز «ابو مالک التلی» را دستگیر و حملاتی را علیه اتاق عملیات «فاثبتو» در شهر ادلب و مناطق حومه ترتیب داد که به معنای اعلان جنگ به گروهک تروریستی «حراس الدین» و متحدانش بود.

به گزارش مشرق، گروهک تروریستی هیات تحریرالشام پس از تقویت مواضع در ورودی های غربی شهر ادلب در چندین نوبت مواضع و پایگاه های گروهک تروریستی حراس الدین را با آتش توپخانه در شهرک «عرب سعید» هدف قرار داد.

عناصر تروریستی هیات تحریر الشام پس از درگیری های سنگین توانستند تروریست های حراس الدین را در شهرک «عرب سعید» در محور غربی شهر ادلب به محاصره دربیاورند و در ادامه هم عملیات را برای اشغال این شهرک با تجهیزات نظامی سنگین آغاز کردند.

در مقابل گروهک تروریستی «حراس الدین» نیز حملاتی را علیه تروریست های تحریر الشام انجام دادند و در مرحله نخست موفق شدند شهرک «الیعقوبیه» را به اشغال دربیاورند و خود را به ورودی شهرک «الجانودیه» در حومه غربی شهر ادلب برسانند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی تحریر الشام ضد حملاتی را علیه تروریست های حراس الدین ترتیب دادند و دوباره توانستند شهرک «الیعقوبیه» را به تصرف درآورند و موازنه قدرت را در غرب شهر ادلب به سود خود تغییر دهند.

به گفته منابع میدانی، شماری از اهالی مناطق غربی شهر ادلب در جریان درگیری های اخیر گروهک های تروریستی کشته و زخمی شدند؛ در حال حاضر درگیری ها میان تروریست ها در حومه غربی شهر ادلب به صورت پراکنده جریان دارد.

همزمان با درگیری ها در محور غربی شهر ادلب، فرماندهان گروهک تروریستی هیات تحریر الشام در روزهای گذشته نشستی را در حومه گذرگاه مرزی «باب الهوی» در شمال غرب ادلب و نزدیکی مرزهای مشترک با ترکیه برای چگونگی برخورد با گروهک تروریستی حراس الدین برگزار کردند و گفته می شود افسران اطلاعات ترکیه نیز به منظور هماهنگی بیشتر در این جلسه شرکت کرده اند.
به گزارش مشرق، «ابو محمد جولانی» سرکرده گروهک تروریستی تحریر الشام در تلاش است تمامی مناطق اشغالی را در شمال غرب سوریه به اشغال دربیاورد و همه تروریست ها را به صورت یکپارچه تحت فرمان دولت ترکیه درآورد.

خبرها حاکیست، گروهک تروریستی هیات تحریر الشام هر گروهک یا تروریستی که مخالف سیاست های ترکیه است را دستگیر یا ترور می کند و وضعیت به حدی غیر قابل تحمل شده که گروه تروریستی القاعده با صدور بیانیه ای از جولانی خواسته که سلاح را غلاف کند و علیه آنچه که او برادران مسلمان خوانده اقدامی نکند؛ همین بیانیه بار دیگر اثبات می کند تحریر الشام و سایر گروهک ها مستقیم و غیر مستقیم از «ایمن الظواهری» فرمان می گیرند و فقط برای جلوگیری از عملیات ارتش سوریه تغییر نام داده اند.

روند تحولات میدانی در مجموع نشان می دهد، قصد نخست ترکیه و گروهک تروریستی هیات تحریر الشام از تسویه حساب با گروهک های تروریستی مخالف و تسلط کامل بر مناطق اشغالی شمال غرب سوریه این است که در ابتدا بتوانند در توافق آتش بس با ایران و روسیه هماهنگ تر عمل کنند.

به گزارش مشرق، هدف نهایی و اصلی ترکیه از سیطره کامل بر مناطق اشغالی این است که تروریست های تحت فرمانش در جنگ حتمی آینده با ارتش سوریه یکپارچه باشد تا بتوانند مقاومت بیشتری نشان دهند و مواضع در تصرف را حفظ کنند چرا که اعتقاد دارد شکست های سنگین اخیر در حلب و ادلب نتیجه متحد نبودن گروهک های تروریستی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • GB ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    9 3
    مردم سوریه چی
    • آدمیزاد CO ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      16 18
      خود کشور ترکیه امروزی با اشغال و نسل کشی بومیان آسیای غربی پدید آمده است .
    • مینا IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      19 27
      بومیان منظور کردستان بزرگ؟ یا ارمنستان بزرگ؟ اینا که خودشونم اعتراف میکنن و اسنادم هستش که تازه وارد این منطقه شدن البته تاریخم نگاه کنی کاملا مشخصه که هیچ اسمی از کشور یا امپراتوری کردی یا ارمنی نیستش که بخوان ادعا هم کنند البته این نقشه کردستان بزرگ و ارمنستان بزرگم هم با فرض درست بودن اونقدر کشور بزرگی میشه که نصف ایرانو باید بدیم کردستان بزرگ و همون نصفم دوباره بدیم ارمنستان بزرگ یعنی یه منطقه رو هردو ادعا میکنند مال اوناس اونم تو یه زمان یکسان... یعنی شمال و شمال غرب و ایران هم جز کردستان بزرگن هم ارمنستان بزرگ ... اون وقت باید باهم بجنگن که از دست اون یکی درش بیارن.... ولی یه چیز کاملا مشخصه جنایات و نسل کشی های ارمنیا و تروریستهای کوموله و پژاک تو ایران دوره رضاپالانی کاملا اثبات شده هستش ولی با وجود این خودشونا پاکترین میدونن و مظلوم
    • US ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      9 3
      رضا پالانی لعنت بر روح کثیفت. مخصوصا لعنت بر خواهر فاحشه ات. اصلا سر تا پا فسادن بی شرفا.
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    37 11
    این شرایط خوبی را ایجاد میکند که ارتش سوریه با کمک به دشمنان ترکیه شرایط را به نفع خود تغییر دهد و اجازه قدرت گیری و متحد شدن تروریست ها را از انها بگیرد . همچنین شاید بتواند با صحبت با گروههای مورد نظرش برخی از مناطق را بدون خونریزی تصرف کند.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    63 59
    خدا لعنت کنه آتاتورک یهودی رو با این اندیشه پر از تنفر پان ترکیسم
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      9 23
      خخخخخخخ
    • BG ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      11 10
      ،تاریخ سوریه را خوانده ای
    • کوروش IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      6 10
      فتنه انگلیسی! -> دلم واسه مردمان دور افتاده و در میان آتش میسوزه <-یه روز بازگشت کامل شکل میگره و از قضا ترکیه خیلی سریع خواهد پیوست/عجیبه اما فتنه ها زیاده/فتنه شکنی بشه هنوز شرم و فهم وجودی در میان دورافتاده ها از اصل خویش هست.
    • آدمیزاد CO ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      7 9
      بله ، پانترکیسم را یهودی هایی همچون Arminius Vambery و Moiz Cohen و دیگر یهودیان صهیونیست پایه گذاری کردند و حتی امروز هم از طرف صهیونیست ها حمایت میشوند خانم اسراییلی آمریکایی Brenda Shaffer نیز از حامیان پانترکیسم در ایران بوده است.
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    7 13
    از تروریست های مورد حمایت ترکیه بیزارم از داعشم بیزارم اما خوب کاری میکرد اینا را قلع و غم میکرد
  • فردین IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    56 37
    ترکیه بزن همه‌ شونو نابود کن.
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      7 5
      چشم
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      2 7
      چقدر نادانی تو وا اسفا برای امسال تو/ اردوغان خود اشغالگره
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    10 16
    الله رحمت السین
  • GB ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    18 2
    هدف روحانی چیست؟ نابودی کامل اقتصاد
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    27 29
    ای لعنت بر اردوغان تروریست پرور که این بلا رو بر سر مردم سوریه آورد
    • US ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      24 37
      مشرق ما میگیم لعنت بر کمونیست تایید نمیکنی این میگه لعنت بر مسلمان تایید میکنی؟
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      5 6
      لعنت بر کمونیست اما اردوغان هم یک نامسلمان منافق هست اگر تو هم همسو با اردوغان هستی در جنایاتش شریکی...
    • جاویدایران US ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      6 14
      الان اردوغان شد نماد مسلمانی؟؟؟؟ از خنده روده برشدم، تو دردت اینه که مزدور اردوغانی چون پانترکی، اینوبگو، پشت اسلام قائم نشو
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    16 22
    روسیه خوب کلاه سرتون گذاشت
  • US ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    5 13
    خوشم میاد مشرق نفس نمیکشه.سوریه،عراق و امروز پارچین و نطنز
  • شهروند ارومیه IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 8
    سلام آقای اردوغان خواب امپراطوری عثمانی می بیند و معلوم نیست چه کسانی خواب های ایشان را تعبیر می کنند اما ذکر این نقطه ضروری است که دنیای عصر حاضر زمان امپراطور سازی نیست و نمونه آن زوال ونابودی امپراطوری آلمان انگلیس و حال امریکاست دنیا تشنه عدالت است و نسیم آن از غرب شروع شده است و دنیا در انتظار است انتظار امام عدالت گستر که عدالت را به جهانیان به ارمغان بیاورد آقای اردوغان امام مهدی عج الله الفرجه را بیشتر بشناسد او نظم نوینی را در جهان ایجاد خواهد کرد و فهم تازه ای از زندگی و حکومت. مرزها شکسته می شود و فکرها به دنبال زندگی ایده ال معنوی بر پایه انسانیت و بر محوریت خدااست گذاشتن نام عدالت به حزب خود و برافراشتن پرچم عثمانی گری خیلی وقت است تاریخ مصرفش گذشته است خداوند همه را هدایت کند انشالله.
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 0
    همه این جنگ ها به نفع اسراییله،
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 2
    داعش از شما بهتره
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 0
    خدا ازهمه شمالعنت کنه شرمنده زن و بچه هام شدم خدا مرگ با ذلت به شما پست فطرتها بی دین غیر ایرانی بده
  • CA ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    5 4
    اردوغان با یار گیری از انواع وحوش تروریست سرگردان و شکست خورده در رویای احیای عثمانیست ولی ایشون سرانجام ترکیه را به بحران میکشاند.
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    8 3
    داعش که رفت به درک اسفل. اوضاع فعلی سوریه چه ربطی به شما داره؟ شما بیکار های الاف با شکم سیر و دل بی دغدغه ۲۴ ساعت میشینین اینجا و سوریه رو هم میزین که چه؟ جبهه النصره چه دخلی به ما ملت فلک زده داره؟ مگه ما خودمون اینجا جبهه الفساد و تحریر الختلاس نداریم ؟ ما خودمون تو خط مقدم فقر و زیر آتشبار مستقیم گرانی هستیم . فقر از خاکریز ما هم رد شده اونوقت شما نگران فلان حومه از فلان غوطه از فلان شهرک ادلب هستید
    • * IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      8 5
      اینها دلشون به حال مردم سوریه نمی سوزه اگر واقعا دوستدار مردم سوریه بودند پناهندگان سوری و مثل ترکیه پناه می دادند
    • CO ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      2 1
      اردوغان خودش بحران سوریه را ایجاد کرده است و اگرترکیه با هماهنگی متخدان وهابی و صهیونیستی اش از داعش و تروریستها برای براندازی حکومت بشار اسد حمایت نکرده بود ، میلیونها آواره سوریه ایی پدید نمی آمد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس