کد خبر 1427540
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
انهدام انبار مهمات و کشته‌شدن ۱۰ تروریست در عملیات روسیه در ادلب

یک مقام مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت در عملیات نیروی هوافضای این کشور علیه مواضع گروه تروریستی «هیأت تحریر الشام» در ادلب، حداقل ۱۰ تروریست کشته و انبارهای مهمات آنها نابود شدند.

به گزارش مشرق،مرکز آشتی روسیه شامگاه سه‌شنبه از انجام عملیات هوایی و حمله به مواضع تروریست‌های «هیأت تحریر الشام» در منطقه ادلب خبر داد.

سرهنگ «آندری بولدیرف» معاون موقت مرکز آشتی روسیه در سوریه با اعلام این خبر گفت که در عملیات نیروی هوافضای این کشور، حداقل ۱۰ تروریست کشته و انبارهای مهمات آنها منهدم شدند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، بولدیرف طی بیانیه‌ای توضیح داد: «در تاریخ هفدم اکتبر، نیروهای هوافضای روسیه در نزدیکی شهرک‌های نخلی و کفرزبا در استان ادلب، سه توپ ۱۲۲ میلی‌متری دی-۳۰، سه توپ ضدهوایی اس-۶۰، یک انبار مهمات و ده تروریست از گروه هیأت تحریر الشام که در گلوله باران مواضع ارتش سوریه شرکت داشتند، نابود کردند».

وی با بیان اینکه تروریست‌های هدف قرار گرفته تهدید امنیتی برای نیروهای امنیتی روسیه بودند، اظهار داشت: «در نتیجه حملات هوایی به پناهگاه‌های زیرزمینی تروریست‌ها در نزدیکی مصیبین، ۱۳ تروریست از جمله فرماندهان میدانی ابویوسف الشامی و خالد الیوسف (ابوعمر) کشته شدند و ۲۲ نفر از اعضای این گروه تروریستی به شدت مجروح شدند».

طبق این گزارش، در این بیانیه آمده است: «در یک روز گذشته، گروه تروریستی جبهه‌النصره نیز سه مرتبه بخش‌هایی از منطقه کاهش تنش ادب را هدف گلوله‌باران قرار داد. در این حملات، منطقه‌ای در استان حلب یک بار، منطقه‌ای در استان ادلب یک بار و منطقه‌ای در استان لاذقیه نیز هدف قرار داده شد».

پیش از این، «اولگ ایگوروف» معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه  درباره عملیات‌های هوایی روسیه علیه مواضع تروریست‌ها گفته بود:‌ «انهدام پناهگاه‌های زیرزمینی تروریست‌ها امکان جلوگیری از خرابکاری‌ها و اقدامات تروریستی گسترده را در تأسیسات نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در سوریه و تأسیسات نیروهای دولتی سوریه فراهم کرد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس