ژنرال صهیونیست: ارتش، آزادی عمل را در کرانه باختری از دست داده است

یک ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که تل‌آویو دیگر آزادی عملیات نظامی زمینی در کرانه باختری را از دست داده است.

به گزارش مشرق، «رونین ملنیس» ژنرال نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که این ارتش، ازادی اقدام نظامی زمینی در شمال کرانه باختری را از دست داده است. امری که ارتش را ناگزیر کرد تا در عملیات اخیر در استان جنین، از نیروی هوایی استفاده کند.

نظامیان صهیونیست در تجاوز روز دوشنبه ( ۱۹ ژوئن) به جنین با تله‌های انفجاری مقاومت شوکه شدند و پس از زخمی شدن هفت نظامی، ناگزیر به درخواست کمک از نیروی هوایی شدند و پس از تلاشی چند ساعته موفق به خارج کردن کلیه خودروهای زرهی خود از این شهر شدند.

سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی، جمعه شب ( ۲۳ ژوئن)، تصریح کرد که خسارات وارد شده به ارتش، آن را ناگزیر به استفاده از هواپیما در جریان عملیات در جنین، واقع در شمال کرانه باختری کرد، امری که نشان می‌دهد ارتش اشغالگر دیگر قادر به حمله زمینی به عمق اراضی فلسطینی نیست.

وی افزود: ارتش اسرائیل تاکنون با سه راهبرد با مقاومت فلسطین در کرانه باختری مقابله می‌کرد: کنترل ساکنان، جدا کردن ساکنان از مجریان عملیات و برخورداری از آزادی عملیات نظامی.

این ژنرال صهیونیست در ادامه این سوال را طرح کرد: « آیا ما حاشیه آزادی عمل نظامی را از دست داده‌ایم؟ پاسخ مثبت است. آنچه اخیراً در جنین رخ داد از نظر اندازه قدرت آتش و مواد منفجره مورد استفاده فلسطینیان یک تحول بزرگ است و این همان چیزی است که ارتش را به استفاده از نیروی هوایی وادار کرد، زیرا دیگر نمی توانست عملیات زمینی انجام دهد».

وی افزود: «راه حل این مسئله، بازگرداندن «کنترل فعال بر ساکنان و آزادی عملیات نظامی است. آنچه ارتش در حال حاضر با آن مواجه است سخت‌تر از آن چیزی است که در سال ۲۰۰۲ در جریان عملیات "السور الواقی" (دیوار دفاعی) انجام داد و طی آن تمام شهرهای کرانه باختری را بار دیگر تحت تصرف درآورد».

ملنیس تصریح کرد که در حال حاضر نیروهای اشغالگر در مناطق وسیعی در حال رویارویی با ساختارها و تشکیلات مقاومت فلسطین هستند که این امر توانایی ارتش اشغالگر را برای مقابله با آنها کاهش می دهد.

مرحله پس از محمود عباس آغاز شده است

این ژنرال صهیونیست در ادامه تاکید کرد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیگر وجود ندارد و عملا «مرحله پس از ابومازن، آغاز شده است».

وی افزود: «ما در مرحله پس از ابومازن هستیم. همیشه می‌پرسیدیم که چه زمانی دوران ابومازن به سر می‌رسد؟ اکنون ما در همین دوره قرار گرفته‌ایم، ابومازن مرده متحرک است و تشکیلات خودگردان دیگر وجود ندارد و نمی‌تواند به وظایف خود عمل کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس